Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1349894
Onze Snoes, een poes van 11 jaar, heeft  ongeveer 2 x per jaar last van rood-bruinachtige  vloeiingen ( heel klein beetje).  Ze voelt zich dan duidelijk niet lekker , trekt met haar huid, lijkt jeuk te hebben en rent dan veel rond. Ze heeft dit al  sinds ze tijdens een keizersnee gecastreerd is, nu een jaar of 6 geleden. Er zijn diverse onderzoeken gedaan, kweken gemaakt en de conclusie destijds was dat er  waarschijnlijk een miniem stukje eileider is achtergebleven. Omdat dat overal kan zitten ( nou ja, overal ::) ) werd een operatie afgeraden omdat het zoeken is naar een speld in een hooiberg.

Over het algemeen is het na een paar dagen over, maar ze heeft het nu wel erg heftig! Door een aantal traumatische ervaringen is ze vreselijk bang voor de DA, dus dat wil ik eigenlijk liever niet. Herkent iemand dit beeld en zo ja: wat zou ik er ( misschien homeopatisch) aan kunnen doen?

Snoes barft tot op heden niet,  heb wel diverse pogingen gedaan, maar ze gaat gewoon in hongerstaking en houdt dat langer vol dan ik het kan aanzien.....
Laatst gewijzigd door millyckk op do 03 sep 2009, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#1349926
koekje schreef: ik vind t eng klinken.
is een second opinion bij een andere DA een optie?
Dat hou ik ook in mijn achterhoofd als het niet binnen een paar dagen weer over is. Ze heeft het echter al 6 jaar en we hebben er destijds zoveel mee gedoktert  zonder een oplossing te vinden dat ik een beetje huiverig ben geworden om haar dat weer aan te doen :-\
#1355143
Snoes was wel weer wat rustiger, maar sinds een dag trok ze zich terug en at ook niet of nauwelijks. Ook lag er braaksel maar we wisten niet zeker of dat van Snoes was.  Dat terugtrekken klopt echt niet dus toch maar naar de dierenarts. Ze bleek koorts te hebben en omdat ze in het (verre) verleden flink heeft gekwakkeld is er ook direct bloedonderzoek gedaan: bezinking veel te hoog, dus w.s. een ontsteking. Gelukkig waren de nierwaardes en suiker prima in orde en ook haar tandjes waren oke ( daar was ik bang voor i.v.m. ervaringen in het verleden)
Ze heeft een AB spuit gehad en iets tegen de misselijkheid, verder hebben we Stomorgyl meegekregen en Primperandrank: nu nog verzinnen hoe ik dat naar binnen ga krijgen :-\

Als ze weer wat is opgeknapt gaan we opnieuw KVV proberen, al moeten we er  maanden overdoen............
#1355464
*milik* schreef: Is die Primparandrank ook in tabletvorm?  Mijn man was met Snoes naar de DA en die heeft dat niet gevraagd. Ik heb de fles niet aangebroken dus misschien willen ze hem retour nemen.
Heb het spul eens even bestudeerd :het is geen helder, waterig spul maar wat stroperig: dat ga ik neven nooit niet naar binnen krijgen :(
Ik kan bij onze DA alles altijd retour geven als het een onaangebroken verpakking is  :)
#1355520
Borke schreef: Ik kan bij onze DA alles altijd retour geven als het een onaangebroken verpakking is  :)
Ik ga morgen even bellen,  zou moeten lukken!

Met Snoes gaat het stukken beter,  ze was al weer even beneden en bedelde om eten....we hebben speciaal blikvoer meegekregen ( jawel.. ::) ) en dat vond ze heerlijk. Heeft ook niet meer overgegeven.

Ben best opgelucht want had al weer visioenen van alle ellende van "vroeguh"  Dat was zo zielig  :(
#1357064
Heb de primperandrank kunnen ruilen voor primperidtabletten 10 mg.....maar ze mag hier maar  een achtste (!)  van een tablet hebben..en die dingen zijn al zo klein :-\ Is dat niet in lagere doseringen te krijgen?

Overigens denk ik dat we nog een ander probleem hebben: Snoes knapt duidelijk op lichamelijk gezien, maar op de een of andere manier heeft ze de pijn aan onze hond gekoppeld: komt dus alleen maar beneden als het etenstijd is. Kijkt dan erg argwanend waar Milik is en gaat ervan door als hij in de buurt komt :-\  Morgen ga ik het maar eens met Bach rescue proberen...
#1357093
Lekkere DA heb jij, je hebt Primperid voor de hond meegekregen, dat is 10 mg.
Voor katten is er een lichtere versie, ik heb hier liggen waarbij de kat 1/4 tablet krijgt en dat zijn andere tabletten dan die van 10 mg die ik voor de hond heb liggen.
Bij die kattenversie staat echter niet vermeld hoeveel mg het is.

Lastig dat ze de associatie met de hond legt, daar zijn katten sterk in...
#1357103
Borke schreef: Lekkere DA heb jij, je hebt Primperid voor de hond meegekregen, dat is 10 mg.
Voor katten is er een lichtere versie, ik heb hier liggen waarbij de kat 1/4 tablet krijgt en dat zijn andere tabletten dan die van 10 mg die ik voor de hond heb liggen.
Bij die kattenversie staat echter niet vermeld hoeveel mg het is.

Lastig dat ze de associatie met de hond legt, daar zijn katten sterk in...
De fles kostte 13 euro , kreeg nu 10 tabletten mee en die kostten 12 euro.... ??? Ik ga maandag maar weer eens bellen voor de lichtere versie: 1/8 is zo klein dat ik het zelf haast niet vast kan houden, door het eten is ook geen succes, mevrouw eet er gewoon omheen....

Snoes is van zichzelf al een tikje neurotische lappenkat en Milik reageert op haar ook meer dan op de andere twee, toch ging het de laatste tijd wel goed maar nu ze zo reageert zoals ze nu doet wekt ze door haar gedrag ook extra aandacht van hem! Er is in ieder geval niet iets voorgevallen tussen die twee want ik hou ze wel apart als ik er niet ben. Baal er wel van want Snoes is een kat die van gezelschap houdt en nu zit ze steeds boven :-\
#1357107
*milik* schreef:Baal er wel van want Snoes is een kat die van gezelschap houdt en nu zit ze steeds boven :-\
Herkenbaar, ik heb hetzelfde met Lola.
Toen ze ziek was, werd het nog erger.
Borke reageert niet zo op haar, maar Sofi wel als ze zo vluchterig rondsluipt...

Toen Lola ziek was heeft ze een tijdje diazepan gehad als eetlustopwekker en daar werd ze wel relaxter van en dat hielp ook wel weer met aanwennen om naar beneden te komen.
Wat ook wel helpt is later eten geven, dan komt ze kijken waar haar eten blijft.
Of haar naar beneden halen en op schoot nemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door