Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1355371
Het lijkt me zo klein!? Op de foto ligt er een op een gebaksbordje, hij is plm.  20 cm.  en weegt  220 gram. Of zou dit een kwartel zijn ( die heb ik nog nooit gehad) ?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Dian
#1355376
't lijkt wel wild, gezien de kleur, maar of het eend is?? Een karkas van een tamme eend weegt om en nabij de 200 - 250 gr, althans die van Herby

'k hb net zo'n karkas van een tamme eend gemeten, die was 16 cm lang, maar is dan wel zonder poten, alleen een rug zeg maar
Laatst gewijzigd door Dian op do 03 sep 2009, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1355381
[quote="Dian"]
't lijkt wel wild, gezien de kleur, maar of het eend is?? Een karkas van een tamme eend weegt om en nabij de 200 - 250 gr, althans die van Herby

'k hb net zo'n karkas van een tamme eend gemeten, die was 16 cm lang, maar is dan wel zonder poten, alleen een rug zeg maar
[/quote]

Ja het is wel wild en  tamme eend heb ik ook al eens gehad, idd zonder poten ( eendenrug) en die was ongeveer even groot als dit hele beest, vandaar dat ik ging twijfelen!
Door Mevroi Kruim
#1355435
Te zien aan de pukkeltjes is het wel iets van eend, duif en kwartel pukkelen niet zo  :D
Er zijn natuurlijk tig soorten wilde eenden, het kan best een smient of een pijlstaarteend of een slobeend of een taling oid zijn.
Door millyckk
#1355505
[quote="Dian"]
Afbeelding

dit is duif, althans is mij toendertijd gegeven als duif :P
[/quote]

Ah, dan is het in ieder geval geen duif, "de mijne" heeft langere poten :D !
Door millyckk
#1355511
[quote="Mevroi Kruim"]
Te zien aan de pukkeltjes is het wel iets van eend, duif en kwartel pukkelen niet zo  :D
Er zijn natuurlijk tig soorten wilde eenden, het kan best een smient of een pijlstaarteend of een slobeend of een taling oid zijn.
[/quote]

Ja tuurlijk, nooit aan gedacht dat er meerdere soorten eend kunnen zijn :-[ !!! Dan zal het dus dat wel  zijn, Milik is er iig helemaal weg van.... ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1355558
Ik denk ook dat het eend is, gezien de vorm en de huid en die kam zeg maar.
Alleen de tamme eenden die ik weleens voer, zijn een stuk groter. Is klein eendje dit dan.
Oh en volgens mij heeft herby ook wel duif, heb het weleens van hem gehad.
Veel plezier iig met je eend(je)  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door