Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Buran en Co
#1355452
Even een vraagje: kreeg zojuist een vandaag geslachte hele haan (zonder kop). Was niet ziek maar zat in een hok met 3 hennen en 6 hanen en dat ging niet goed. Nou ben ik heeeel erg benieuwd wat buran daar mee gaat doen maar.... moet ie eerst nog lang in de vriezer? En moeten de darmen er echt uit?
Door Buran en Co
#1355504
Hihihi, ze zijn eruit!!! Saampjes gedaan, stonk wel...... Mooi lesje anatomie! Wat een wereld is er voor ons opengegaan sinds de komst van Buran............. geweldig!

Moest wel lachen, kreeg die haan van een vriendin maar moest de auto nog even afsluiten. Stond ik daar met die haan zonder kop in mijn handen terwijl het bezoek van de buren weg ging.......... zag er ongeveer zo uit:  :o :o :o

;D ;D ;D

Kan ie verder helemaal gegeven worden? Poten, veren, de hele reutemeteut? En moet ie nog even in de vriezer logeren?
Door bedaan
#1355543
ik moet mijn haan nog gaan ontleden, heb er echt zin in. de volgende keer als ik hanen krijg kom ik bij je langs mag jou stoere vent de darmen eruit halen
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1355552
  ;D had gezichten van je buren wel willen zien.
Ik weet wel dat veren geen probleem zijn. Maar poten, geen idee. Zitten miss wel scherpe nagels aan??
Veel plezier met je haan!
Door Antonia
#1355566
Tip:

Dompel de gehele haan in een emmer heet water dan kun je de veren er zo zonder problemen in één keer van af trekken.
Door Buran en Co
#1355579
[quote="Antonia"]
Tip:

Dompel de gehele haan in een emmer heet water dan kun je de veren er zo zonder problemen in één keer van af trekken.


[/quote]

Dank je! Dus niet met veer en al geven??
Door bedaan
#1355594
zo mijn haan is ook ontdaan van zijn darmen, moest er even doorheen maar vond ik eigenlijk ook wel een leuk werkje. dus barbara de volgende haan doe ik gewoon zelf hoor.
ik was niet van plan om de haan te gaan plukken, volgens mij kunnen de jongens dat heel goed zelf.
denk dat ze volgend weekend de haan te eten krijgen. Heb er voor Daan een poot en een vleugel afgehaald en Bedan krijgt de rest.
Door De Geijsjes
#1355640
Als je met veren geeft kan het zijn dat ze de veren
dan alsnog eruit kotsen. Ik heb er hier 1 die heel vakkundig
alleen de veren er later als compact pakketje uit kotst. Helaas
kiest hij dan altijd net het ene kleed dat in de woonkamer
ligt en doet hij het niet op de plavuizen ...  ;)
Door Lizzy
#1355653
Ik heb nu ook een paar hele (biologiosche) kippen en die zijn reeds ontdaan van veertjes. Maar ik heb ze met darm en al zo in de vriezer gegooid. Ik dacht "haal ik er wel uit voordat ik ze geef". Maar dat is dus niet zo slim begrijp ik?
Door dogsunlimited
#1355678
Je hoeft die haan niet van zijn darmen te ontdoen. Zeker niet als je zelf slacht en het gelijk de vriezer in kan.
Wil je die darmen er wel uithalen, dan moet je dat vooraf doen en niet achteraf. Duif en kip in de veren, konijn etc. geef ik met darm.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door