Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1353495
Hoi,

Ik heb kipkarkas in de vriezer... herstel.. in de koelkast  ::)
En de bedoeling is dat de honden dat gaan eten, maar ik begin te twijfelen...

Merlijn en Tristan kennen en eten kipvleugels, kipnekken, eendenekken, kwartelkarkas en kipdrumdingetje (drummetjes)
... kunnen ze goed aan.

Guinnie kent en eet kipvleugels en kipnekken, eendenekken. Dat knaagt ze goed en lukt haar ook.
Ze is bij ons vanaf medio mei en eet voornamelijk kvv met af en toe ter afwwisseling iets "barfigs"

Is kipkarkas dan "zacht" genoeg als volgende stap eigenlijk? Wat is een goede graat meter? Ik had zelf bedacht dat als IK het met een vleesschaar kapot kan krijgen het voor hen ook geen punt zou moeten zijn? ;-)

Wie heeft even een goed advies?

Suzanne
Door tessa
#1353503
Ja hoor, kan echt makkelijk.
Bij mij eten de shih tzu's van nog geen 5 kilo ze met gemak weg, en dat met hun rare centenbakgebitjes ;D.
Tanja, de boxer kreeg ze ook al met 8 weken.
Ik vind de kipkarkassen zachter dan bijv. drumsticks.
Door ibbi
#1353964
een karkas is veel zachter dan een vleugeltje of drumstick en hier eten de katten ze ook zo weg  :)

de volgende stap zou kunnen zijn ;  konijnvoorbenen, konijnkarkassen, dan parelhoenkarkas, eend en haas.
Door Malamoods
#1354015
Je kunt 't de eerste keer (als je 't zelf wat eng vind) ook plat slaan met 'n hamertje (wel effe in 'n zakkie, anders zit alles onder de spetters)... Maar kipkarkas is reuze zacht. Leuk beginnersbot!
Door Suzanne
#1354280
Oh, wat maf!
Toen ik het uit de vriezer haalde en het in de koelkast zette om te ontdooien had ik de indruk dat het heel hard bot was  :-[

Maar dat blijkt idd reuze mee te vallen!  ::)

Dus, allen hebben ervan gesmuld en de manier waarop ze het uit mijn handen trokken doet vermoeden dat ze het graag nog een keer willen ;-) Geen foto's.. was even bezig met opletten of het eten ervan goed zou gaan. Morgen weer kipkarkas... dan foto's ;-)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door