Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door AmStaff
#1355386
Onze Amerikaanse Stafford van 8 maandjes oud,begint wat slechter te eten.
Vandaag dus ook weer,vanmorgen een halve kilo CB,zit er naar te kijken en loopt weer weg,ik doe er een rauw ei doorheen,want ik denk,meneer moet toch eten en toen at ie het wel op.
Vanavond kreeg ie smuldier,ook ongeveer een halve kilo,neemt een paar happen en loopt weer weg,beetje water maar gekookt ,beetje af laten koelen en er overheen gegooid dat je weer wat sap kreeg in de bak,ff gemengd en hij likte de sappen weg en dat was het weer.
Op zich ziet hij er nog goed uit,weegt nu 24kg,maar ik vind het wel zonde om iedere keer vlees weg te gooien.En straks kan ik misschien wel ribben gaan tellen en das niet de bedoeling.
Iemand hier ervaring mee?
Hij krijgt 2x per dag te eten trouwens.
Door basisbarf
#1355396
ja ervaring mee
heb zelf 2 amstaffies
een zeer kieskeurige teef die wou gewone barf wel eten maar kvv totaal niet nu blijkt ze er niet goed tegen te kunnen. Ze was vanaf pup af aan al erg kieskeurig dit dus blijkbaar doordat ze een gevoelige maag heeft. Ze is een paar keer niet zo lekker geworden door de brok die ze bij de fokker kreeg en hierdoor blijkbaar voorzichtig geworden met haar eten

Nu hebben na horen zeggen veel meer am staffies een gevoelige maag dus wie weet eet hij daarom niet.

Mn reu van 13 week is juist totaal anders das een vreselijk vreetzak eet alles en eet ook zeer goed blijft niets liggen ;D hopelijk is zijn maaf minder gevoelig
Door Mevroi Kruim
#1355465
Sluit me bij Angelique aan (gezellie, polonaise  :D)
Rond 8 maanden groeien ze minder hard en hebben ze vaak minder nodig. En wisselen kan ook maken dt ze meer met lange tanden eten. Geen toestanden over maken, gewoon weghalen als hij het niet wil, maaltijdje laten overslaan en dan weer eens voor z'n neus zetten. En ik zou zelf in zo'n geval de maaltijd eens een paar dagen halveren.
Ook een maaltijd laten vervallen kan de eetlust ten goede komen.

[quote="AmStaff"]
Onze Amerikaanse Stafford van 8 maandjes oud,begint wat slechter te eten.
Vandaag dus ook weer,vanmorgen een halve kilo CB,zit er naar te kijken en loopt weer weg,ik doe er een rauw ei doorheen,want ik denk,meneer moet toch eten en toen at ie het wel op.
Vanavond kreeg ie smuldier,ook ongeveer een halve kilo,neemt een paar happen en loopt weer weg,beetje water maar gekookt ,beetje af laten koelen en er overheen gegooid dat je weer wat sap kreeg in de bak,ff gemengd en hij likte de sappen weg en dat was het weer.
Op zich ziet hij er nog goed uit,weegt nu 24kg,maar ik vind het wel zonde om iedere keer vlees weg te gooien.En straks kan ik misschien wel ribben gaan tellen en das niet de bedoeling.
Iemand hier ervaring mee?
Hij krijgt 2x per dag te eten trouwens.
[/quote]

Nou nee. Als hij geen honger heeft hoeft hij zeker niet te eten. Hij is nog niet volwassen maar echt geen kleine pup meer dus hij kan prima eens een keer niet eten of minder eten. En hoe meer je ermee tut, hoe interessanter het wordt om niet te eten en daarmee aandacht te krijgen.
Door AmStaff
#1355746
hmm ok,dan ga ik wat minder geven,ik hield me gewoon een beetje aan de richtlijnen,CB geeft nl tussen de 40 en 60gr. per kg lichaamsgewicht en de smuldier zo'n 28gr. per kg lichaamsgewicht,voor een jonge hond.
Dat verdeelde ik tussen de CB en smuldier per dag.
Als ik naar de 400gr. smuldier ga en 400gr. CB per dag zal ik misschien wat beter in de richting gaan?
iig bedankt voor de reacties.
p.s. al zijn tandjes zijn al gewisseld ;)

Gr. Daniel
Door petra-amsterdam
#1356310
800 gram is echt voldoende hoor! En al helemaal als hij al 8 mnd is, grote groei voorbij dus en last but not least, zelf aangeeft dat hij niet zo,n behoefte meer heeft aan grotere porties.
Mijn DH van 1 jr (27 kilo) is nog niet uitgegroeid maar die krijgt ook rond de 800 gram p.d.

En niet laten tetteletten hoor met z,n eten. Bak neerzetten en vreten maar...zoniet....volgende keer beter 8)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1356446
Advies van minder geven heb je hier al gehad.
8 maanden is ook leeftijd dat jonge honden wat uit gaan proberen, beetje pubertijd zeg maar.
Maar paar daagjes niet eten is op die leeftijd niet erg.
Enne je hoeft dan vlees toch niet weg te gooien, zet het in de koelkast voor de volgende keer.
2 dagen niet eten, dan verhuis je het vlees toch gewoon weer terug naar de vriezer voor een volgende keer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door