Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1353123
Vorige week dacht ik al te zien dat de urine van Finesse een ander kleurtje had dan normaal. Ook is ze niet zo levendig als anders. Gisterochtend zat ze te plassen en ik zag het weer. Ik snel naar binnen en een injektiespuitje gehaald.Snel op de knietjes en opzuigen. DA gebeld of 5 ml. genoeg was, Ja, was zat. Weggebracht en ze deden gelijk een testje. Toen de ass. terugkwam vertelde ze dat het idd. erg donker was en zodoende de juiste waardes niet goed kon meten. Ze mompelde iets over glucose en wat bloed in de urine. Dat dacht ik ook al, het is bijna oranje.Ik heb voor 10 dagen Amoxoral 50 mg. 2 x daags 1 1/2 tablet. meegekregen. Over 10 dagen weer urine brengen. Ze eet verder goed. Ik hoop dat het niet iets engs is.
Laatst gewijzigd door *Lia* op wo 16 sep 2009, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1353202
Angelique schreef: Amoxoral is AB (te lui om te googelen)?  Nou, hopenlijk slaat het aan en is het "maar" een onsteking. Hou oud is Finesse?

Dat weet ik wel hoor  ::)  ;D Ze wordt van deze maand 8 jaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1353220
Unique schreef:
Dat weet ik wel hoor  ::)  ;D Ze wordt van deze maand 8 jaar.
Ja, nee, IK wist het niet zeker en was te lui om te googelen, dus vraag ik aan jou is Amoxoral AB? :biggrin2:

Mmm.. hopenlijk dan geen ouderdomskwaaltjes, want daar is ze nog wel wat jong voor.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1353248
Ik hoop het ook, want ik moet er toch wel steeds aan denken. Ze had het over een "zware AB kuur" Zou 3 tabl. per dag echt zwaar zijn ? Ze weegt tussen de 7 en 8 kilo.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1353434
Angelique schreef: Het is in ieder geval een breedspectrum- AB en ik lees over een aanbevolen hoeveelheid van 10mg. per kg. LG en dat 2 x daags.

Dan kan ik het niet HEEL zwaar vinden. Dat zou dan een "normaal" kuurtje zijn.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1356435
Straks toch maar weer ff bellen, ik vertrouw het toch niet helemaal. De symptomen die bij een baarmoederontsteking horen kloppen niet met wat Finesse laat zien. Alléén de lusteloosheid wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door