Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1354638
Ik ben vlees aan 't portioneren. Allemaal kiloverpakkingen in Lidl diepvrieszakjes met zo'n kleine witte zakkensluiting erop.... Ik ben héél even uit de keuken geweest om spullen in de vriezer te stoppen (die staat ergens anders) en ik mis dus een zakje dat ik apart heb gelegd... Ik zoek me 't heen-en-weer, maar kan 't nergens vinden. Ik vermoed, maar weet 't niet zeker dat 1 (of beide) honden 't te pakken hebben gehad en 't hebben opgevreten..... Raar is wel dat ik geen sporen terugvind ervan (geen kwijl, geen natte plek of vleesspetters of zoiets). Ik weet 't dus niet zeker, weet ook niet welke hond het is en vraag me af of zoiets kwaad kan.... Wat kan ik 't beste doen? Als 't opgevreten is, is het zakje met sluiting ook naar binnen gewerkt....
Laatst gewijzigd door Malamoods op do 03 sep 2009, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#1354644
Denk dat je niks anders kunt doen dan even afwachten.Krijgt een van de honden verschijnselen dat ze wat sloom worden of duidelijk hun plek niet kunnen vinden moet je aan de bel trekken.
danou heeft ook wel eens een rol cb naar binnen gewerkt en dat kwam er al ingepakte drol weer uit (sorry voor het onsmakelijke omschrijven)
Ze heeft nooit ergens last van gehad.
Hou ze wel goed in de gaten en vertrouw je het echt niet dan gewoon je da bellen!
Door evds
#1354652
Ingepakt in plastic en geen schuersporen of zo te vinden zou ik wel eng vinden. Ik zou de DA even bellen om advies te vragen, en bij twijfel is laten braken altijd wel een goede optie maar daarmee moet je niet te lang wachten want het "eten plus zak" moet dan nog wel in de maag zitten en niet al gedeeltelijk door zijn naar het darmkanaal.
Door Malamoods
#1354654
evds schreef: Ingepakt in plastic en geen schuersporen of zo te vinden zou ik wel eng vinden. Ik zou de DA even bellen om advies te vragen, en bij twijfel is laten braken altijd wel een goede optie maar daarmee moet je niet te lang wachten want het "eten plus zak" moet dan nog wel in de maag zitten en niet al gedeeltelijk door zijn naar het darmkanaal.
Hoe snel moet 't braken gebeuren? Is rond half 9 gebeurt...
Door Malamoods
#1354658
Intussen toch maar de spoedkliniek gebeld in A'dam en assistente heeft overlegd met internist. Advies is afwachten en honden in de gaten houden en ontlasting checken. Observeren of ik signalen oppik die mogelijk op problemen kunnen duiden... Vaak poepen honden 't weer uit, het kan in sommige gevallen wel mis gaan....

Voor 't vlees ben ik niet bang, maar 't zakje en de sluiting vind ik niet zo'n fijn idee. Heb mijn hele vriezer onder ste boven gekeerd en kan nergens rund vinden.... Echt, alsof 't in 't niets is opgelost....
Door Bennie
#1354660
::>danou<:: schreef: ...
danou heeft ook wel eens een rol cb naar binnen gewerkt en dat kwam er al ingepakte drol weer uit (sorry voor het onsmakelijke omschrijven)
...
Dat herken ik, ingepakte drollen...

@Malamoods, eerlijk gezegd zou ik me er niet druk om maken, maar als jij je er niet prettig bij voelt, kun je natuurlijk de DA bellen.

-edit ah, ik zie dat je dat inmiddels hebt gedaan-
Door evds
#1354672
Malamoods schreef: Hoe snel moet 't braken gebeuren? Is rond half 9 gebeurt...
Als je het plastic eruit wil hebben liefs zo snel mogelijk. Maar ls het in sliertjes/stukjes is gebeten zou ik me ook niet direct zorgen maken en komt het morgen wel mee met de ontlasting. Als ik zou denken dat een zakje, min of meer,  in zijn geheel naar binnen is gegaan zou ik me wel ongerust maken.
Door Malamoods
#1354677
evds schreef: Als je het plastic eruit wil hebben liefs zo snel mogelijk. Maar ls het in sliertjes/stukjes is gebeten zou ik me ook niet direct zorgen maken en komt het morgen wel mee met de ontlasting. Als ik zou denken dat een zakje, min of meer,  in zijn geheel naar binnen is gegaan zou ik me wel ongerust maken.
Zout geven? Hoe snel werkt dat? En hoelang blijven ze kotsen? Maag leeg en dan klaar?
Door Anthraciet
#1354685
Heel logisch dat je je zorgen maakt, maar inderdaad, veel meer als afwachten kan je niet doen :-\

Hier heeft Nanuk zo'n strip met kauwstaafjes van de katten te pakken gekregen :-X
Je weet wel, zo'n cellofaanachtig iets waar de staafjes per stuk in verpakt zitten.....

En echt, nog geen snippertje van dat cellofaan te vinden in eerste instantie!
Dus ik dacht al dat het hele ding misschien onder een kast geschoven was ofzo, maar niets te vinden.

De dag erna vind ik in zijn slaaphok allemaal snippers cellofaan terug! :o
Geen idee waar hij dat nou vandaan getoverd heeft, ik had alles afgezocht, ook in zijn slaaphok.....

Maar zeker de helft van de cellofaan ontbrak nog en natuurlijk 100% van de inhoud ::)
De dag erna zag Ro stukjes cellofaan in zijn ontlasting, dus gelukkig komt het er wel op de natuurlijke manier weer uit......


Ik hoop dat het bij jouw rakkers ook los gaat lopen meid!
Hou ze in ieder geval in de gaten, maar mijn (helaas ruime) ervaring met Malamutes is, dat het meestal wel meevalt achteraf :-X
(heb al halve vuilniszakken, sokken, onderbroeken, cellofaan, karton en nog veel meer door ze heen zien gaan) :-X
Door Lizzy
#1354706
Wat voor sluitingkje is het eigenlijk Rachel? En is het zo'n hard of zacht plastic zakje van de Lidl?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door