Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door deja
#1325605
Wie heeft hier ook mee te maken, heb een poes van 10 jaar die al minstens 8 jaar prednison slikt zomers.
Het feest begint al in febr. maart dan moet ze alweer aan de prednison haar vacht valt dan af niet zozeer o =p haar rug maar haar hele buik word kaal ook de binnenkant van haar achterpoten.
Als ik geen prednison geef gaat het verder de flanken in.
Omdat ze het vaak onregelmatig krijgt omdat ze dan sávonds niet thuis komt word het soms toch erger, en dan denk je weer hee het haar begint weer te groeien.
Het is een onderhouds dosis ze krijgt maar 1/4 pilletje om de dag maar blijft de hele zomer kaal tot ergers achter in oktober in november stoppen we dan en dan word ze weer mooi alles behaard zonder pillen.
De DA zegt dat ze ergens allergisch voor is en dat dat van alles kan zijn en dat dit het enige is wat een klein beetje helpt.
Wie kan mij raad geven of heb dit ook met zijn kat.
Door Borke
#1325801
Een door ons gefokte kat moest vanaf de leeftijd van 1.5 ook prednison slikken, maar ja dat wil je neit met zo'n jonge kat.
Hij kreeg wondjes aan zijn poten en pred was het enige wat hielp.

Toen heb ik zijn baasjes geholpen aan het adres van Sita v.d. Munnik, homeopate:
http://www.homeo-natura.nl/

Nu krijgt hij al 9+ jaar homeopathie van haar en zo is het probleem goed onder controle te houden.
Dus ik zou haar eens benaderen en ook zou ik de kat binnen houden, of er minstens voor zorgen dat de kat ' s nachts thuis is!
Door deja
#1326557
Binnen  houden is hier haast niet mogelijk ik woon in een eengezinswoning met 2 katten en 2 honden de deuren staan overdag open en als ik haar wel eens binnen wil houden voor haar pilletje dan ontsnapt ze wel weer als ik thuis kom door de voordeur.
Ze loert gewoon op de buitendeur en is zo glad als een aal en glipt er zo weer uit.
Maar ik weet eigenlijk helemaal niet wat me te wachten staat met homeophatie, ik vind de dierenarts momenteel al niet meer te betalen en denk dat  een homeophaat nog een stukje duurder is, heb je de tarieven wat ze momenteel vragen of kan je dat opvragen voordat je eraan begint.
Ik heb niet zo erg veel te besteden dus dat geeft wel een probleem, maar sta er wel voor open als het enigzins te behappen is.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1326585
Ik zou er toch een keer uitgebreid door een holistisch persoon naar laten kijken. Goedkopere opties zijn (afhankelijk van waar je woont natuurlijk, reiskosten kunnen ook oplopen) om een keer je kat als proefpatient aan te melden voor een (proef)examen voor de opleidingen veterinaire natuurgeneeskunde in Meppen of Breda (silverlinde, ik neem tenminste aan dat ze daar ook wel eens proefpatienten nodig hebben, in meppel in ieder geval wel). Wellicht hebben de school voor homeopathie in amersfoort en die nieuwe (maar volgens mij wel goede) opleiding veterinaire homeopathie in lochem ook wel zo'n systeem...
Door bellabeest
#1344242
onze kat heeft het juist in de winter. bij ons wat de oplossing zalmolie en gistsnoepjes, en drie keer per week vers vlees, mja op een barfforum kan je verwachten dat ze bij jou al op vers vlees zit,
Door deja
#1354494
bellabeest schreef: onze kat heeft het juist in de winter. bij ons wat de oplossing zalmolie en gistsnoepjes, en drie keer per week vers vlees, mja op een barfforum kan je verwachten dat ze bij jou al op vers vlees zit,
Nou nee zij staat sinds een aantal weken  ong. 10 pas op kuikens kippennekken en af en toe een hartje konijn of kip heeft ook wel eens een stukje maag op van de kip maar meer moet ze toch niet.
Probeer wel van alles uit maar het blijft toch wel bij dit hierboven.
Haar vacht op haar buik komt helemaal weer terug ben nu gestopt met prednison even afwachten wat er gebeurd.
Ik vind het wel frapant dat ze nu al weer haargroei krijgt was voorgaande jaren pas in okt.nov. dan kon ik pas stoppen met medicatie.
Wie kan mij dit verklaren want s'winters was haar vacht wel mooi en ook op de brokken.
Door Mevroi Kruim
#1355345
Vlooien kan een verklareing zijn. Ik had een kat, Sjors, de dikke vooraan in mijn onderschrift, die was enorm allergisch voor vlooien. Een keer een beet en hij was gelijk helemaal kaal, en dat bleef dan vaak de zomer over zo. Dus aan de anti-jeukpillen met alle bijwerkingen van dien.
Nadat hij overgegaan was op barf is hij nooit meer kaal geweest. Op de een of andere manier leek z'n allergie gewoon verdwenen te zijn, ook al beweerde de da bij hoog en laag dat dat ab-so-luuuut niet kon. Maar hij kreeg geen anti-vlooiendruppels meer, de andere katten en de honden ook niet, en toch bleef hij keurig in z'n jas gedurende de zomer.
Door deja
#1355555
Nou ik hoop echt dat het zo blijft, ik wacht er inderdaad altijd op tot ik de eerste vlo zie en gan dan behandelen, dan wacht ik weer op de eerste en krijgen ze weer een pupet zijn dus wel grotendeels vlo vrij in de zomer op een enkele na maar in febr.maart begint het kaal worden al, en dan zie ik eigenlijk nog geen vlooien, maar ja wat het ook mag wezen ik ben hier blij mee hij ziet er stukken beter uit maar eet beslist geen lever wel af en toe een hartje konijn of kip ook wel eens een maagje, maar dan hebben we het wel gehad.
Maar ze ziet er nu al een stuk beter uit word weer een mooie poes want het is wel een scharminkel als ze geen vacht heb bijna.
Ik ben ook gestopt met de prednison en wacht het nu af wat er gaat gebeuren.
Door flin
#1355622
'k neem toch aan dat je naast de vers-dingetjes die je nu geeft ook ander voer geeft?

kijk n's naar de koolhydraten-toevoegingen in't huidige voer, grote kans dat daar de truc steekt?

mocht je blik-voer geven, lees de ingredienten lijst; zoek iets zonder (min mogelijk) toevoegingen, en brok zou 'k zowieso niet geven....

  sjah, en idd : 1 vlo is genoeg om ''n gevoelige kat te triggeren....
Door ibbi
#1355961
dus dan zou je al natvoer van almo nature of shesir of bozita of zoiets moeten hebben.
hoevaak in de week moet je die geven dan om het lever/nier aan te vullen? iedere dag ?
ik heb er één die lust alleen kip ( maar geen kuikens ) en een ander die lust alleen kuikens maar geen kip  :D echt waar ik heb zulke rare katten hier,  maar verder eten ze wel wat kvv met beetje blik erdoor dus die krijgt s'avonds altijd kvv.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door