Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jopie
#1354239
Jopie is een beetje moeilijk wat botjes betreft en is absoluut geen kluiver/bottenkraker....
Zit ik moeilijk te doen door alles te knippen maar het blijft kniezen. Haal ik het door de gehaktmolen heen
wil ze het helemaal niet. Wel eens een compleet mixje kvv geprobeerd maar ook geen succes.
Ga zo bij Herby botmixjes en eendennekken bestellen misschien dat ze dat wil.
Kuikens daarentegen en sindskort ook muizen is het lievelingsmaal! Zou dit genoeg botjes zijn als ik per dag
een muis of kuiken geef?
Hoe doen jullie dat met de botjes?


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jopie op wo 02 sep 2009, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1354247
Slimmerd :D
Als muis erg lekker is tja dan ligt een prooidier menuutje erg voor de hand... [ben erg blij dat de mijne t niet blieven ;)]
misschien s een gerbil, rat proberen?
Kwartel en duif al dan niet met de jas aan?

Qua bot zet een kuiken geen zoden aan de dijk, muis ed daarentegen zijn helemaal compleet en dus geheel in verhouding maar met 1 muis per dag zit je denk ik een beetje 'laag' met je bot-werk

Hier zijn botjes gewoon lekker...krrrkk knaag, de dikke heeft wel s een periode dat ze besluit nijn- en eendenbot te hard te vinden
dwz netjes t vlees eet maar bot uittuft
dan mep ik maar weer s ouderwets
of heel vals ::) : serveer konijnenkop...Die kraak ik een beetje voor maar ze vindt t onweerstaanbaar.
Door Rianne145
#1354248
Hoi,

Een kuiken is een piepjong dier dus de botten in een kuiken zijn nog niet volgroeid en dus kraakbeen. Er zit te weinig calcium (en magnesium??) in. De muis is wel kompleet, mits volwassen.
Door Too
#1354584
Volgens mij zijn muizen ed veel goedkoper bij Kiezebrink maar die zijn per mega-hoeveelheid verpakt
Lupa verkoopt oa Kiezebrink, ook daar zit je aan een minimum orderbedrag,[ tenzij je t afhaalt]

Dan is samen bestellen een optie, in/om t Amsterdamse wordt wel eens een gezamelijke bestelling gedaan
Door flin
#1355609
yup, muizen zitten flink aan de prijs, meestal gefokt voor slangen, en die eten wat minder dan katzels...

wat 1 katzel hier ook errug lekkur vindt, is 'n kleurhamster; die zijn net een tikkie groter, en in verhouding goedkoper....

zoek een fokker ( van slangen of kleurhamsters ed) in je buurt, misschien heb je dan kans op een meevaller!
Door Henkje
#1356175
Bij de jumper hebben ze (bij ons) ook ratten in verschillende maten, goudhamsters en kleurhamsters en muizen. Dit per stuk of per kilo. Ze gingen ook proberen aan degoes te komen. Ook hadden ze cavia op aanvraag.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1358357
Henkje schreef: Bij de jumper hebben ze (bij ons) ook ratten in verschillende maten, goudhamsters en kleurhamsters en muizen. Dit per stuk of per kilo. Ze gingen ook proberen aan degoes te komen. Ook hadden ze cavia op aanvraag.
Hier hebben ze ook muizen en ratten. Die zijn alleen wel gigantisch duur en dan zitten er ook nog van die baby-muisjes tussen de volwassen muizen. Je betaalt dan gewoon de volle mep. :-X
Dan heb ik hier een dierenwinkel vlak bij, maar dat is altijd een dilemma. Ze wil alles wel bestellen en stuurt het gewoon terug als het niet goed is. Helaas is zij echt een enorme dierenliefhebber. De enige dierenwinkel die ik ken waar de konijnen en cavia's altijd een schone kooi hebben, met hooi en speelgoed. Ze kijkt me dan met van die zielige bambi-ogen aan als ik die vermoorde schatjes kom halen. Ik voel me altijd een beetje schuldig. :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door