Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#1351760
Zolderkat eet nu al een hele tijd 100 gram per dag, maar ze is wat mager momenteel. We gaan de winter in en haar verblijf is dan koud (ze ligt dan in het stro, dat is wel warm, maar toch). Zoals ze nu is, denk ik niet dat het goed komt, in de winter heeft ze duidelijk meer nodig om de kachel brandend te houden. Ik geef haar nu al een tijdje wat extra's (onder meer 2/3 kuikens in de week, ze steelt zelf bij het klaarmaken een kipkarkasje en wat spier). Nu wil ik haar menu ophogen naar 125. Voor de beren is 25 gram per dag erbij geen probleem (die hoog/verlaag ik met 100/200 gram per dag), maar is dat voor een kat te veel? Of kan ik wel gewoon van 100 naar 125 gaan? Misschien is ze ook wat dunner doordat ik op het moment geen geit/lam heb maar kalkoen/paard/rund (voorraad geit/lam is op).
#1351793
het kan wel hoor. hou er wel rekening mee dat ze mss een hapje kan laten staan, dat doet ot soms. sien zou bv geen enkele moeite hebben met meer voer.
eend en hele kwartel zijn ook redelijk vet en voor katten goed te eten.
#1351897
Sher schreef: Ik heb zolderkat gezien en ik zeg dat die best 125 gram op kan. Wat een kat is dat. ;D
Ben wel benieuwd naar foto's van zolderkat dan :D

Je kunt 125gr rustig proberen, de ene kat vreet rustig door terwijl de ander stopt als ie genoeg heeft.
Is dus even aankijken wat ze doet.
En wat Koekje al zei, wat vetterre soorten voeren wil ook nogwel eens helpen.
#1351899
Ja het is zo'n lievie. We zitten steeds te denken, moeten we haar misschien herplaatsen vanwege theemuts, maar ze is zo lief we willen haar ook niet missen en het lijkt erop dat ze toch wel happy is. Ze is in ieder geval op voedertijden altijd als eerste thuis en eens per week helpt ze mij braaf met het maken van de barf voor de hele week.

@frummel, we hebben dus geen foto's van haar, maar naar ik inmiddels begrijp is zolderkat voor een poesje nog al aan de mega grote kant. Stoppen met eten doet zolderkat niet hoor, die heeft ook een keer een hele kilo spier naar binnen gewerkt, toen was ik wel even benauwd dat ze dood zou neer vallen, maar in de avond zat ze al weer te mauwen. Overigens denken wij dat ze nog steeds ook buiten het nodige vangt.

@koekje, ze eet op het moment eendennekken en kwartelkarkas (die laatste had ik trouwens ingeschat als mager)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door