Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#13521
Leo heeft vandaag een oud boekje gekocht van Professor Dr. A. Klarenbeek. Het boekje is geschreven in 1949 en heet "Mijn hond moet gezond zijn.

Ik heb net 10 pagina's zitten overtypen en toen ging er iets mis waardoor al mijn tekst pleite was!

Maar goed, opmerkelijk is dat hij schrijft dat:

Hondenziekte een echte jeugd ziekte is en nauwelijks voor komt bij volwassen honden.

Hondenziekte op zich niet eens zo dodelijk is, maar dat honden vaak dood gaan aan de secundaire infecties.

En dan dit:

"Een zeer duurzame immuniteit werd verder verkregen door inspuiting van vaccin en na 10 dagen van levend virus. Met deze uitgebreide onderzoekingen heeft de "Field Distemper Fund" een goed werk gedaan, dat verstrekkende practische resultaten heeft opgeleverd. Door deze Engelse onderzoekingen werd het vraagstuk der Carre-infectie wederom in het brandpunt der belangstelling geplaats, daar men grote verwachtingen koesterde nu de beschikking te krijgen over een specifiek bestrijdingsmiddel van deze voor honden verschrikkelijke ziekte. Het vertrouwen is niet beschaamd geworden; nu na 17 jaar teruggeblikt kan worden op de resultaten der entingen met vaccins en smetstof, bereid volgens dit principe (staat boven - vaccin wordt gemaakt door smetstof uit de buikklieren en milt, lever en hersenen te halen van een besmette hond) kan met volle overtuiging worden gezegd, dat een afdoende beschutting van zijn hond door de vaccinatie tegen de smetstof voor het verdere leven is verkregen".

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door