Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door m008
#1352219
hallo allemaal,

ik heb twee vraagjes:
1. mag je lever en pens in 1 maaltijd verwerken?
2. zijn organen in combinatie met vis schadelijk?

Ik denk zelf niet dat het erg veel kwaad kan, omdat ze in de natuur ook een heel dier opeten, maar wil het toch even zeker weten.

Groetjes Marjolein
Door Lizzy
#1352266
m008 schreef: hallo allemaal,

ik heb twee vraagjes:
1. mag je lever en pens in 1 maaltijd verwerken?
2. zijn organen in combinatie met vis schadelijk?

Ik denk zelf niet dat het erg veel kwaad kan, omdat ze in de natuur ook een heel dier opeten, maar wil het toch even zeker weten.

Groetjes Marjolein

Lever en pens gaat prima in 1 maaltijd. Maar, er zijn honden die er dunne ontlasting van krijgen en er zijn hondeneigenaren die dat vervelend vinden. Ik vind dunne ontlasting (zolang ze het niet in huis doen of het er als echte dunne vla uit loopt) niet zo erg. Maar goed, stel dus dat je hond de dag erop dunnere of zeer dunne ontlasting heeft: dan weet je waar het aan ligt. Beide werken namelijk laxerend. Lever erger dan pens.

Organen en vis gaat ook prima samen. Maar ook daarvoor geldt: beide laxeren.
Door Happy Tail
#1352287
Ik heb hier dan ook twee honden die heel makkelijk kunnen poepen de keer erna.
Ik combineer het nooit in een maaltijd. lever werkt hier altijd goed laxeren en dat krijgen ze dus verdeeld over maaltijden met meer bot.  Ook nooit de wekelijkse hoeveelheid lever in een maaltijd dus.

organen met vis schadelijk? zou echt niet weten waarom. Ook hier zou vis en orgaan samen wat laxerend kunnen werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door