Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Frono
#1351912
Lees hier van verschillende mensen dat ze ei voeren bij het Barfen. Is het een goed idee om het bij het KVV te geven?
Zo ja, hoevaak moet ze dit hebben? En gewoon rauw???

Verder kreeg ze vrijwel dagelijks een schapenvet snoepje voor de vacht. Is het nodig dit te blijven geven aangezien ze enorm verhaard?
En (ik durf het bijna niet te vragen:) Dentastix voor de tanden???


(sorry voor de hoeveelheid vragen, maar er blijft zoveel opkomen  :-* )
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1351920
probeer eens de zoekfunctie vindt je meerdere antwoorden op je vragen.

ei mag je idd gewoon rauw geven. Ook bij kvv mag je het toevoegen.
schapenvetsnoepje voegt heel weinig toe. Het zijn omega 6 vetten en die voer je al genoeg met vers vlees.
die snoepje zijn ook eerst verhit geweest en toen pas in vormpjes gegoten.
Dan kun je beter omega 3 (te vinden in vette vis, zalmolie) toevoegen.

Dentastix  :-X nee zou ik niet doen, 2x kauwen en je hond heeft dat wel gezien, doet niets voor de tanden.
alleen vleesbotten (kippennekjes,kippenvleugels en rest van rauwe botten) zal wat toevoegen om evt tandplak tegen te gaan.
Maar veel tandplak zul je niet tegen komen met vers vlees.
je kunt wel gedroogde dingen geven, pensstaafjes, long enzo.
Door Frono
#1351927
Dank je voor je antwoord!
Schapenvet en Dentastix worden dus opgevoerd en niet meer gekocht  :biggrin2:

Hoevaak geef je rauw ei? Eens per week? 1x per dag? Ik heb werkelijk geen idee  :-\
Door rheawithpixels
#1352033
Als je schapenvet wil geven voor het vacht kun je ook bij de (islamitische) slager vragen of ze nog verse hebben. Dat zijn gewoon plakken wat hij normaal weggegooid. Ik kon het altijd gratis meekrijgen. Moet je het alleen even zelf in blokjes snijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door