Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door XNadi
#1351299
Wij hebben sins een jaar en een paar maanden een mannelijke jackrussel uit het asiel. Hij stinkt heel erg uit zijn bek.  Weet iemand hoe die stank er komt en wat we er tegen kunnen doen?
Laatst gewijzigd door XNadi op zo 30 aug 2009, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1351314
XNadi schreef: Hij eet s'ochtends brokken en s'avonds brood met melk
Brood met melk?  :o Eh ja, nogal wiedes dat ie zo uit z'n bek stinkt.
Ik weet niet of je gezien hebt wat voor forum dit is, maar wij hier voeren geen van allen brokken. Wij voeren onze dieren zoals ze in de natuur ook eten met vers vlees en geschikte botten.
Lees deze link eens, daarin wordt uitgelegd waarom we dat doen http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 793.0.html
Door heikje
#1351316
Als een hond uit zijn bekje stinkt, wijst dat meestal op tand(vlees)problemen. De voeding die een hond krijgt heeft zeer zeker een grote invloed op het gebit van de hond. Je kan je hond zijn tanden laten behandelen bij de dierenarts en dan overwegen om geleidelijk aan over te schakelen op verse voeding. Hoewel veel dierenartsen ons willen doen geloven dat brokken goed zijn voor de tanden is dat niet zo, ze veroorzaken tandplak en hebben niet de 'reinigende' werking dat rauw vlees wel heeft.
Gebitsproblemen moet je trouwens altijd heel serieus nemen, als het blijft aanslepen kan je hond er erg ziek van worden en ben je verder van huis...
Door Djeena
#1351321
XNadi schreef: Hij krijgt een paar keer wel vlees.. dus daar kan het denk ik niet aan liggen
Een paar keer vlees is anders dan dit als dagelijkse voeding te geven. Sowieso zou ik de da naar het gebit laten kijken en de tanden (zeker in het begin) iedere dag poetsen met speciale hondentandenborstel/tandpasta. Geen leuk klusje maar wel noodzakelijk. Als je gaat barfen zal het sowieso beter gaan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1351322
XNadi schreef: Hij krijgt een paar keer wel vlees.. dus daar kan het denk ik niet aan liggen
Ja, maar hij krijgt dus ook brokken, brood en melk. Dat ten eerste veel aanslag geeft op het gebit, dus stinken uit de bek.
En daarnaast lekker gaat zitten gisten in de maag, dus stinken uit de bek.
Ik kan elke dag 20 sigaretten roken, ook niet goed praten door 1 x in de week fruit te eten.
Door connie63
#1351332
ik denk dat je moet beginnen de brokken ,brood , en melk niet meer te geven en over te stappen op kvv ik denk dat je na 2 weken al geen vieze luchtjes meer heeft uit zijn mond, zo i zo brood met melk is toch geen hondenvoer ik ben benieuwd hoe zijn ontlasting is met deze troep ik vrees het ergste
Door Happy Tail
#1351379
XNadi schreef: Hij krijgt een paar keer wel vlees.. dus daar kan het denk ik niet aan liggen
en ik vraag me af: geef je dan rauw vlees? want ook blikvoer wordt door mensen als "vlees' gezien.

als je eens begint met hem dan een week of 2 alleen KVV te geven om te kijken of dat werkt, dan kun je daarna verder aan de slag.
Je zult zien dat hij op vers vlees vast mooier in zijn vel komt te zitten en mooi bespierd
Door Suzanne
#1351964
Hoi,

En welkom!

Ik herken je probleem ;-)
Onze Guinnie had dat ook, ze kwam op leeftijd van 12,5 jaar uit het asiel bij ons. Ze stonk behoorlijk uit de bek. Ze is meteen bij aankomst, vanaf dag 1, maaltijd 1 op kvv gezet... en nu.... 3,5 maand later...? Nix geen stank meer!

(Ik ga even vloeken ;-)
Hoewel ik er niet perse op tegen ben om een hond brokken te voeren, vind ik wel dat je dan moet kiezen voor een kwalitatief hoogwaardige brok, dus van een duurder merk.
(vloekmodus uit)

Brood en melk... vergeet het maar, dat is slecht hondenvoer. Niet "niet goed" maar ronduit slecht!

Met "vlees" in de zin van dit forum wordt of een kvv bedoeld (diepvriesvlees, zijnde een compleet voeder), bijvoorbeeld carnibest, smuldier, Rodi, Prins...   

Je zou al een grote stap voorwaarts maken als je de brood met melk-maaltijd 's vervangt door zoiets. Kies wel de "complete" variant, niet de "enkelvoudige".

Wedden dat over 3 maanden die stank minder is of weg is...?

Oh ja.... wel even voor alle zekerheid langs de DA om te laten controleren of er idd niet een rotte kies ofzo inzit, wat dus lichamelijk ongemak geeft.

Het kan geen kwaad om op gemak te lezen waar dit forum over gaat en wat het je te bieden heeft....

Succes!

Suzanne
Door sandrra
#1352177
Hoi welkom hier,

Zoals je inmiddels al begrepen hebt geven we onze honden rauw vlees. ipv brokken of blik waar van alles in zit, behalve dat wat een hond echt nodig heeft.
Ik denk dat als jij over stapt op kvv ( kompleet vers voer ) je hond een stuk frisser uit zijn bekkie gaat ruiken, mooier en gezonder uit gaat zien.
Mocht het niet overgaan zou ik zeer zeker ff lang de da gaan om zijn gebitje na te laten kijken of zijn maagje.

Maar sorry dat ik het moet zeggen br*kken zijn al niets voor een hond, maar brood en melk al helemaal niet.
Door Miranda en Pepper
#1352223
*Dorothea* schreef: Ja, maar hij krijgt dus ook brokken, brood en melk. Dat ten eerste veel aanslag geeft op het gebit, dus stinken uit de bek.
En daarnaast lekker gaat zitten gisten in de maag, dus stinken uit de bek.
Ik kan elke dag 20 sigaretten roken, ook niet goed praten door 1 x in de week fruit te eten.
stop toch eens met roken jij :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door