Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1350656
Het zit kleine beer niet mee. Rond kwart over een liep ze opeens met haar kop schuin naar beneden, piepen en klapperend met de oren. Wij dachten vast gestoken, da gebeld en konden terecht (wel spoedspreekuur zeg maar, gewone was tot een uur). In de auto, heen gereden en oor na laten kijken. Heeft ze dus een oorontsteking en mag ze nu even niet meer zwemmen. En zwemmen was het enige dat ze nog om de dag mocht doen buiten het rusten voor haar voet. De voet knapt wel op en het om de dag zwemmen maakte haar rustig zodat het rusten was uit te houden. Poot duurt vermoedelijk nog een week of vijf, dus maar hopen dat ze snel weer kan zwemmen. We hebben druppels (surolan) meegekregen en otoclean. De surolan heb ik gebruikt, ze ligt nu te totten op haar knuffel en klapperd niet meer.

Moet ik die laatste ook gebruiken? Het oor was niet erg vies en normaal gebruik ik nooit een cleaner. Op de druppels reageert ze al panisch (zal wel een link zijn met eerdere gebeurtenissen aan haar oor die erg pijnlijk waren) en die cleaner zou dan inhouden dat ik vier keer per dag aan dat oor moet zitten.
Gebruikersavatar
Door kira
#1351078
connie63 schreef: wat een pech vogel , is ze een zusje van tessa :D
je zou het bijna denken, het is dat ik haar hier in huis het levenslicht zag krijgen en Tessa niet, maar anders zou je denken dat ze zussen waren.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1351257
Otoclean wordt gebruikt om eerst het oor te reinigen, zodat de surolan druppels beter hun werk kunnen doen.
Als de oren niet heel vies zijn, kun je het ook zo proberen, maar otoclean helpt ook de troep van de ontsteking te verwijderen. Surolan bestrijdt alleen maar de ontsteking.
Mocht het lukken, zal ik toch de eerste 2 a 3 dagen toch proberen het oor schoon te maken met otoclean.
Lukt dit niet, dan moet het maar zonder, maar kan het langer duren, voordat je de ontsteking onder controle hebt.
Gebruikersavatar
Door kira
#1351751
Vanochtend wel de otoclean gebruikt. Heeft er hier iemand nog een tip hoe ik beide middelen makkelijker in het oor kan gebruiken? Kleine beer heeft de hele wereld bijeen gekrijst, ik heb haar in een houtgreep tegen de muur aan gehad, ze stond op haar achterpoten (niet goed voor 't sesambotje) en uiteindelijk kreeg ik het erin. Maar lijkt me toch dat het anders zou moeten kunnen? En hoe lang moet je doorsmeren? Er staat wel iets in de bijsluiter, maar dat is weinig duidelijk (bacterie a 2 weken, bacterie b tot een paar dagen nadat je de verschijnselen niet meer ziet, maar goed, welke bacterie is het en wanneer zie ik niets meer?)
Door Nynke
#1352109
wat een ellende  :-X :-X

ik weet niet hoe lang je moet doorsmeren,  maar ik denk dat ze zo krijst omdat het ontstoken is, dat dat gewoon heel pijnlijk is  :-X 

Sterkte  voor  de beer !!!!  :-*
Gebruikersavatar
Door kira
#1352160
vanochtend alleen zalf gedaan, ze vond het weer niets. En ik kan er erg slecht tegen als kleine beer zo over haar toeren is. Snap ik niet van mijzelf, grote beer wil ook wel eens met een klit of zo wat piepen dan ben ik bikkel hard tegen haar, ik kam honden van 3e die niet kambaar zijn omdat ze de boel bijeenjodelen en werk ze dan gewoon tegen de vlakte (klinkt geweldadiger als dat het is), maar kleine beer, ze is echt helemaal in de paniek en das zo zielig  :'(.
Door Decibels
#1353148
Ik denk dat als de hond zo tegenstribbelt je de zalf niet diep genoeg in het oor krijgt....is er niet een mogelijkheid om het met 2 man te doen?
Gebruikersavatar
Door kira
#1353269
@decibels, klopt helemaal wat je zegt, we doen het al met twee man, maar zo'n beertje van 50 kilo is behoorlijk sterk. Vanochtend ging het zalven makkelijker, het oor was ook minder rood en ik kon de flap tenminste vasthouden zonder dat ze in krijsen uitbarstte, ik leid hieruit af dat dit betekend dat het verbeterd. Het andere oor is nog steeds heel mooi schoon en niet pijnlijk, dus daar is gelukkig nog niets mis mee. Daar ik die wel gewoon kan aanraken etc. heeft het inzetten van de clicker als het weer beter is om te oefenen voor een eventuele nieuwe ontsteking denk ik ook weinig nut.

Iemand een idee hoe lang ik moet doorzalven als het oor er voor het oog weer gezond uitziet? Ik wil niet te kort zalven, maar te lang lijkt mij ook niet gezond.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1353288
Heeft de da niet gezegd hoe lang je door moet gaan?
Te kort is natuurlijk ook niet goed, dan is de kans groter dat het weer terugkomt.

Een dikke knuffel voor de kleine beer. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door