Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door giny
#1350521
Mijn hond heeft sinds enige tijd last van eczeem.
Een reguliere behandeling had geen resultaat.
Het zou wel eens kunnen zijn dat ze allergisch reageert op vis, het lijkt dan weer heftiger te worden.
Daarom wil ik haar een tijdje geen vis geven.
Nu geef ik haar Kiezelderma en Chlorella, maar weet iemand of ik dan nog Omega 3, 6 of 9 toe moet voegen?
Ik wil namelijk ook niet overdrijven.
(ze blijkt allergisch te zijn voor gevogelte en granen, dus niet voor vis)
Laatst gewijzigd door giny op do 12 nov 2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#1351151
giny schreef: Mijn hond heeft sinds enige tijd last van eczeem.
Een reguliere behandeling had geen resultaat.
Het zou wel eens kunnen zijn dat ze allergisch reageert op vis, het lijkt dan weer heftiger te worden.
Daarom wil ik haar een tijdje geen vis geven.
Nu geef ik haar Kiezelderma en Chlorella, maar weet iemand of ik dan nog Omega 3, 6 of 9 toe moet voegen?
Ik wil namelijk ook niet overdrijven.
Ik zou absoluuuut geen omega 6 en geen omega 9 toevoegen. Ten eerste zit er in een rauw/vers menu al ruim voldoende (teveel) omega 6. En omega 9 heeft een hond niet nodig. Wat je toe kan voegen is omega 3 maar daar heeft jouw hond dan mogelijk een allergie voor of is overgevoelig. Ik zou het alleen bij chlorella houden.
Door giny
#1352691
Borke schreef: Hier 2 gezonde honden en die krijgen niets bij hun Barfmaaltje  ;D
Er zijn ook "gezonde" honden die altijd met de pot mee eten, het woord "gezond" zegt mij niet zoveel.
Door giny
#1353410
Lizzy schreef: Ik zou absoluuuut geen omega 6 en geen omega 9 toevoegen. Ten eerste zit er in een rauw/vers menu al ruim voldoende (teveel) omega 6. En omega 9 heeft een hond niet nodig. Wat je toe kan voegen is omega 3 maar daar heeft jouw hond dan mogelijk een allergie voor of is overgevoelig. Ik zou het alleen bij chlorella houden.
Dus ook geen kiezelderma?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door