Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1350448
ik hoop dat jullie mee willen denken..
kiek heeft vannacht van mij 2 diazepammetjes gehad ivm haar heftige angst voor onweer..
vanmorgen was die onweer over.. dus omdat k zelf nog wat slaap wilde pakken heb ik haar rond half 7 naar beneden in dr mand gebracht..
kiek vond dat niet leuk.. ze lag net zo lekker op bed..
maar goed..
om kwart over 11 ongeveer kwam ik beneden.. en trof ik daar een kapot doosje aan met wat strips..
juistm paracetamol..
dat heeft madam uit mijn tas van t aanrecht gejat..

ik heb de strips na gekeken en kwam tot de conclusie dat ze er ws niet veel van te pakken had gekregen..
en dat t ook vermoedelijk al rond 7 uur smorgens gebeurt moest zijn..
maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet..
de hoeveelheid niet.. en het tijdstip niet..

nu net zie ik dat kiek ligt te rillen in haar mandje..
ze komt een beetje suffig over.. (niet ernstig.. er vielen wat eten van de katten op de grond en madam stond er a la minuut bij)..
maar haar oogjes waren een beetje rood van het suf zijn.. en ze staat ook niet helemaal stevig op haar pootjes..

ik heb de d.a. gebeld.. en die gaf me.. ondanks het vermoeden dat het al een aantal uren geleden is.. de tip om haar te laten braken dmv een flinke eetlepel zout achter op haar tong..
ik kan me daar totaal niet in vinden..
heb even overlegd met een vriendin.. en zij denkt, net als ik.. dat die paracetamol allang uit haar maag verdwenen is.. puur en alleen al omdat ze erop reageert..

ik heb haar net maar wat eten gegeven.. ze had gisteravond ook niks gehad.. en vanmorgen ook niks..
dus haar maag was ook leeg..
en ik ga zo maar even met haar wandelen.. kijken hoe ze t verder doet..

maar..
wat zouden jullie doen??
ik las op t internet dat de echte beschadigingen ws een aantal dagen later pas goed de kop op steken.. en dat er dan niks meer aan te doen is..  :-[
ik maak me toch wel ongerust..
het is duidelijk DAT ze iets heeft binnen gekregen.. maar hoe laat en hoe veel is niet zeker..

help?
Door yvette_van_alert
#1350456
Laten kotsen heeft nu niet zo veel zin meer omdat het zeker 2 uur geleden is dat ze het te pakken heeft gehad.
Hoeveel pilletjes heeft ze geschat  binnen gekregen van welke dosering en hoe zwaar is ze?


Er bestaat een remedie tegen:
Voor een vergiftiging met Paracetamol bestaat wel een behandeling
tegengif Acetylcysteïne, zuurstof toedienen

Zie voor Acetylcysteine:
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?id ... =infotekst
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op za 29 aug 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door yvette_van_alert
#1350459
Overigens bestaan er inmiddels betere gedragsmedicatie bij onweer als diazepam. Waarvan het nadeel is de lange inwerktijd. De nieuwe medicatie werkt veel sneller.
Door wenche
#1350460
er stond hier laatst toch ook een stukje dat je juist geen zout moest geven aan de hond voor het braken?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1350462
yvette_van_alert schreef: Laten kotsen heeft nu niet zo veel zin meer omdat het zeker 2 uur geleden is dat ze het te pakken heeft gehad.
Hoeveel pilletjes heeft ze geschat  binnen gekregen van welke dosering en hoe zwaar is ze?


Er bestaat een remedie tegen:
Voor een vergiftiging met Paracetamol bestaat wel een behandeling
tegengif Acetylcysteïne, zuurstof toedienen

Zie voor Acetylcysteine:
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?id ... =infotekst
Wat bedoel je met die zuurstof???
Door Borke
#1350464
spreeuwtje schreef:
ik heb de strips na gekeken en kwam tot de conclusie dat ze er ws niet veel van te pakken had gekregen..
Wat voor Paracetamol is het 500 mg, 1000 mg en hoeveel noem jij niet zoveel.
1 tablet, 2, 3 tabletten?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1350469
het is de paracetamol van 500 mg met 50 mg coffeine..
en hoeveel weet ik niet..
ik heb er zelf de afgelopen weken aardig aan lopen trekken omdat ik hoofdpijn heb en nu een beetje grieperig ben..

ik heb ze niet geteld toen ik naar bed ging.. en heb ze ook niet geteld toen ik wakker werd..  :-[
maar ik zie iig van 1 dat ze daar haar hoektand in gezet heeft..
en verder weet ik t niet..
maar kan me niet voorstellen dat het er 2 of 3 geweest zijn..

kiek weegt ongeveer 21 kg..

ik heb net met haar gelopen en zie niet veel aan haar.. ze is haar eigen idiote zelf..
behalve dan dat ze nu gras gaat eten.. in de tuin..
ze heeft net haar eten gehad..
en ze had t koud toen ze voor de wandeling in haar mandje lag..

ik zal idd norit gaan halen.. duurt even voor ik dat in huis heb..
maar ik stap zo maar even in de auto..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1350470
yvette_van_alert schreef: Overigens bestaan er inmiddels betere gedragsmedicatie bij onweer als diazepam. Waarvan het nadeel is de lange inwerktijd. De nieuwe medicatie werkt veel sneller.
welke is dat dan??
op zich werkt de diazepam prima in combinatie met bij vrouwtje in bed liggen.. :)
Door yvette_van_alert
#1350472
Xanax is sinds vorig jaar het nieuwe middel bij vuurwerk- of onweerangst het liefst in combinatie met trainen :)

Oja en om op de vraag van Karen terug te komen.. bij hele grote hoeveelheden medicijnen kan het ademhalingscentrum ontregeld raken. Dat heeft de hond dus zuurstof nodig.
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op za 29 aug 2009, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1350473
ik lees op die site dat ze dan minstens 2 hele tabletten weggewerkt zou moeten hebben..
en dat lijkt me toch sterk..
ze had het stripje kapot getrokken.. dat wel.. maar dat vond ik volgens mij in zijn geheel weer terug
en t lijkt me gewoon ook heel sterk dat ze bewust tabletten gaat staan opvreten..
die dingen smaken voor geen meter.. en kiek is wel een lekkerbek..
verder zie ik ook geen verdere symptomen bij haar.. behalve dat ze heel even een beetje suffig was..
maar niet braken etc.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1350475
dat weet ik wel.. maar die heeft ze gisteravond laat gehad..
ik herken dat eigenljk niet zo dat ze dan nu nog suf en koud is..
op t moment zelf wel.. maar niet al ruim 12 uur later..
Door Buran en Co
#1350483
Get wat naar, geen adviezen (gelukkig geen ervaring mee) maar hoop dat ze snel opknapt en weer de oude is. Kan me voorstellen dat je je toch wel zorgen maakt zo.

:-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door