Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tommy_wood
#1279521
Ik ging vandaag even een hollandse nieuwe halen en vroeg meteen naar het afval. Nou wist de beste man mij te vertellen dat je haring niet moet geven omdat het vanwege te veel zout slecht is voor de nieren. Gewoon een smoes of klopt dit?
Door Nyncke
#1279623
Niet teveel geven maar ik haal eens in de zoveel tijd wat afval van haring.
Ooit is er eens gezegd dat dat goed is tegen wormen.

Doe ik 1/5 door een maaltijd heen en dat 1x per maand ofzo.

Ze vinden het heerlijk!
Door Mevroi Kruim
#1279661
Nou, ik zou eht idd niet geven vanwege het zout. Eens een keer een stukje, alla, maar geen grotere hoeveelheden, Er is wel een niet gezouten variant, panharing? ben niet zo thuis in de vissen :biggrin2:
Door Too
#1279707
Echt geen hollandse nieuwe oid voor mijn dames hoor!
Een rauw onbewerkt visje [pan]haring, [hors]makreel, sardien etc wel, maar geen gezouten, gestoomde, gerookte of anderszins bewerkte vis.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1279743
panharing is idd ongefermenteerd en ongezouten. van die vieze maatjesharing is voor sommige mensen (wat mij betreft eigenlijk ook niet, maar soit, smaken verschillen).
Door flin
#1279921
njah, 't verschil tussen snoepen en eten:

katzels snacken hier ook wel n's wat gerookte makreel mee, de/onze wekelijkse haring vinden ze niet eens lekkur

maar als maaltijd? neej...: idd tè zout!

probeer n's wat ,zoals Too al zegt, of rauwe sprotjes oid
Door tommy_wood
#1280432
ok dus het klopt wel.  :D Ik kan ze dus wel het staartje geven bijvoorbeeld, als snack. Zo vaak eet ik geen haring, misschien maandelijks. Kun je die panharing gewoon in de supermarkt halen?
Door Denise1
#1350430
Hoe gaat dat dan met de graatjes enzo. En kun je de koppen er gewoon aan laten zitten bij de sardien of panharing??
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door