Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1350419
Iets klopt er niet....
Gistermorgen kwam Smeagol niet van het bed voor het ontbijt...
Uiteindelijk kwam ie beneden en leek erg voorzichtig te lopen...op eieren, zeg maar.

Hij eet wel, maar is gewoon niet zichzelf.

Vanmorgen is ie wel opgestaan, maar ik zag hem langs de poot van het bed het bed af gaan, terwijl dat normaal met 1 soepel sprongetje gaat  :-\
Wat mij sinds gisteren opvalt, is dat zijn flanken ineens erg ingevallen zijn.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn???  :-X
Gebruikersavatar
Door koekje
#1350446
het zou een pijnreactie kunnen zijn.
maar van wat en hoe etc, weet ik ook niet. het kan vanalles zijn.

gaat eten, drinken, poepen, plassen verder normaal?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1350450
Was al bang voor die vraag  ;)

Eten gaat wel oké, drinken en plassen ook.
poepen weet ik niet, aangezien ze ook buiten komen..... :-X

En ja, ik denk ook dat ie pijn heeft ja...  :(
Door Borke
#1350454
Naar aanleiding van mij slechte ervaringen met Cheri die binnen 2 dagen dood was... ik zou direct naar de DA gaan.
Liever voor niets dan te lang gewacht en het duurt lang voordat het maandag is!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1350457
Borke schreef: Naar aanleiding van mij slechte ervaringen met Cheri die binnen 2 dagen dood was... ik zou direct naar de DA gaan.
Liever voor niets dan te lang gewacht en het duurt lang voordat het maandag is!
Ik weet dat het een goed advies is...en toch...gaat het tegen mijn gevoel in  :-\ lastig...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1350468
Heb het vermoeden dat Smeagol een lintworm heeft....kan dat deze klachten veroorzaken, dwz pijnklachten en (acuut) ingevallen flanken??
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1350517
ik heb hier nog tolfedine liggen.. dat zou je evt. mee kunnen nemen morgen voor smieg..
maar ik besef wel dat je niet zo voor bent om iets te geven uit probeersel of pijn de oorzaak is..  :-[
Gebruikersavatar
Door koekje
#1350534
yuki11 schreef: Heb het vermoeden dat Smeagol een lintworm heeft....kan dat deze klachten veroorzaken, dwz pijnklachten en (acuut) ingevallen flanken??
je had toch al veel eerder het vermoeden van een lintworm? waarom heb je hem dan niet eerder ontwormd?
zijn er overigens duidelijke verschijnselen van lintworm? soort rijstkorrels onder zn staart bv

lintworm geeft geen duidelijke pijnklachten. vermagering (dus invallen flanken) is er wel, maar gaat redelijk geleidelijk.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1350547
De reden dat ik em nog niet ontwormd heb, is omdat hij nog niet vlovrij is. Heb em anderhalve week geleden Advantage gegeven, maar verdenk em nog steeds van vlooien. Ontwormen heeft dan niet zoveel zin.
Maar gisteren heb ik em toch maar de Milbemaxpil gegeven...

Ja, ik heb een rijstekorreltje gevonden aan zijn anus...eentje die nog bewoog.
Smeagol heeft net lekker gesmikkeld van wat lever en kip met groentemixje. En hij lijkt al wat fleuriger dan gisteren. Blijf het vreemd vinden dat ie wat op eieren loopt....
Het gekke is dat ie behalve vermagerd, geen van de andere lintwormsymptomen vertoond...een doffe vacht heeft ie wel gehad, maar nu is ie weer lekker zacht en glanzend...
Gebruikersavatar
Door koekje
#1350568
vachtconditie kan ook door andere dingen beinvloed worden.
als hij vlooien heeft, zou ik hem goed met de pietenkam behandelen, en als t weer kan, weer advantage geven. als advantage alleen tegen pietjes is, kan je dat best combineren met milbemax denk ik.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1352808
Smeag is weer back on earth  :D
Geen idee wat ie had...of pijn in zijn buik/darmen of pijn in zijn achterpoten of rug ofzo....

Nu lijkt er in ieder geval helemaal niks meer aan de (achter-)hand te zijn. Gelukkig!!  :)
Gebruikersavatar
Door koekje
#1352815
of de wormenpil heeft geholpen en heeft al een gedeelte lintworm laten hemelen. lijkt me dat hij dat ook wel gevoeld zal hebben, buikkrampen bv.
maar fijn dat tie t weer doet.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1352827
koekje schreef: of de wormenpil heeft geholpen en heeft al een gedeelte lintworm laten hemelen. lijkt me dat hij dat ook wel gevoeld zal hebben, buikkrampen bv.
maar fijn dat tie t weer doet.
Ja, dat vroeg ik mij inderdaad af...of ie buikpijn zou kunnen hebben van die lintwurm  :D
Nou, ik ben ook  blij dat t motortje weer draait  :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1417362
Hij heeft t weer, mijn Smeagie....  :(
Pijn, belabberd, weinig eetlust.....

Ik zie wel dat ie weer ruzie gehad heeft buiten, met een andere kat...dus hij zal zich beroerd voelen van de wonden/abcessen???
Als ik hem optil dan mauwt ie klagelijk....hij heeft pijn  :'(
Zijn slijmvliezen zijn bleekjes.....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door