Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1349807
Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar helaas zonder bevredigend resultaat..

Wij hebben een amstaff pup van 9 weken, hij krijgt nu een aantal dagen brok en een aantal dagen carnibest. Uitendelijk is de bedoeling om volledig te gaan barfen.
Ik wil zo met en met beginnen met kleine stukjes dier te geven als een tussendoortje, zodat ik weet wat de hond lekker vind en ik er ook zelf aan gewend raak WAT ik allemaal kan geven.

Kan ik mijn pup nu al een stukgeslagen kippevleugeltje geven? En moet deze eerst ingevroren worden? Over vis en wild, heb ik al gevonden dat dit WEL zo moet. Maar kip???

Verder nog 1 vraag: Wanneer het vleugeltje nog wat bloed, is dat een probleem? Of kunnen ze dat gewoon hebben?

Alvast bedankt en ik zal mijn best doen zo veel mogelijk eerst de zoekfunctie te gebruiken om het dubbele vragen stellen te voorkomen!
Door *loes*
#1349810
Ze kunnen kip gewoon direct eten, kippenvleugeltjes in ieder geval even inknippen in de bocht, zodat die door is
Door Nadia
#1349816
Oke dankjewel :)
Ze zijn allemaal al ingeknipt en de botjes door 2geslagen.

Ik had al wat meer gelezen over salmonella enzo.
Ook het niet geven van vlees op brok dagen. Toevallig hebben we vandaag een 'brok dag'  dus word het sowieso ingevroren.
Door Too
#1349820
Welkom Nadia!

Leuk dat je op Barf over wilt gaan, waarschijnlijk vind je hondje alles lekker en ben jij degene die moet wennen ;)

Als je wilt beginnen zijn kippen en eendennekken ideaal, zijn die niet voorhanden dan zou je ook een vleugel kunnen geven, t gewrichtje inknippen/doorsnijden en idd stukslaan... daarna wel even de ontlasting controleren om te zien of pup t bot goed verteerd heeft
Je hoeft t niet eerst te vriezen en alles wat er uit komt 'bloed/vocht' is geen probleem

Vragen moet je gewoon plaatsen hoor!
Door Alba
#1349921
Hoi Nadia, welkom hier! Ik ben hier ook nog maar een paar maanden lid, ik vind het heel bijzonder om te lezen over mensen die net als ik met een klein pupje aan de BARF beginnen. Nou had ik wel al ervaring maar niet met een eigen hond, en ik vond het allemaal best eng. Maar je zal zien dat je hond gewoon doet waarvoor hij gemaakt is, namelijk lekker knagen en kraken, je vanzelf vertrouwen krijgt in hem. Mijn dametje eet inmiddels van alles en hoewel ik er altijd bij ben als ze eet, zit ik er tegenwoordig niet meer bovenop om elke hap te bekijken :D.

Veel leesplezier hier en nog veel meer BARF-plezier voor jou en je hond!
Door Borke
#1349932
Welkom Nadia  :biggrin2:

In aanvulling op de prima adviezen die je hier boven al gekregen hebt: ik zou helemaal stoppen met die brok en volledig overgaan op vlees.
Zeker met een pup, die krijg je namelijk veel gemakkelijker zindelijk op alleen vlees!
Door Nadia
#1350049
Dank jullie wel voor jullie warme reacties!! Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd om 100% over te gaan! Ik heb nergens een voorstel topic gevonden, doen jullie daar niet aan? Of heb ik er overheen gekeken..

Ik heb nog een vraagje/dicussie. Ik zal er even een geschikt topic over openen..
Door Too
#1350110
Nadia schreef: Dank jullie wel voor jullie warme reacties!! Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd om 100% over te gaan! Ik heb nergens een voorstel topic gevonden, doen jullie daar niet aan? Of heb ik er overheen gekeken..

Ik heb nog een vraagje/dicussie. Ik zal er even een geschikt topic over openen..
Nee je hebt t goed gezien... je kunt je gewoon in in je eerste topic voorstellen enne vragen... stel ze maar!
Door tieneke
#1350197
Nadia schreef: Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar helaas zonder bevredigend resultaat..

Wij hebben een amstaff pup van 9 weken, hij krijgt nu een aantal dagen brok en een aantal dagen carnibest. Uitendelijk is de bedoeling om volledig te gaan barfen.
Ik wil zo met en met beginnen met kleine stukjes dier te geven als een tussendoortje, zodat ik weet wat de hond lekker vind en ik er ook zelf aan gewend raak WAT ik allemaal kan geven.

Kan ik mijn pup nu al een stukgeslagen kippevleugeltje geven? En moet deze eerst ingevroren worden? Over vis en wild, heb ik al gevonden dat dit WEL zo moet. Maar kip???

Verder nog 1 vraag: Wanneer het vleugeltje nog wat bloed, is dat een probleem? Of kunnen ze dat gewoon hebben?

Alvast bedankt en ik zal mijn best doen zo veel mogelijk eerst de zoekfunctie te gebruiken om het dubbele vragen stellen te voorkomen!
Hoe bloederiger hoe verser!!  :P :D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door