Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Boutje
#1349395
James moet een eliminatiedieet voor 6 weken ivm stinkende adem, pylorusstenose waarschijnlijk secundair aan maag-darmontsteking maar nog niet in die mate dat er operatie nodig is en een allegisch bloedbeeld (eosinofielen sterkt gestegen, totale igE ook). Dierenarts stelde paard of struisvogel voor, maar struisvogel kan ik niet makkelijk krijgen tenzij de mensen-biefstukken maar dat wordt prijzig aan 800 gram per dag ;-).

Kan ik hiervoor haaksbarf gebruiken?
En is paard of geit dan het lichtste verteerbaar?

Dit zijn denk ik de enige kvv soorten die hij nog niet had, of beter gezegd, hij heeft ze 1 keer gehad maar toen niet willen eten omdat hij het niet lustte/durfde proberen en ik heb het toen verder aan de shelties gegeven die het wel lekker vonden ;-). Maar als hij niks anders krijgt zal hij na een paar dagen wel eten denk ik maar zo.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1349397
Qua lichtverteerbaarheid zal het elkaar niet bijten denk ik. Persoonlijk denk ik dat geit bij de meeste honden beter in de smaak valt, dus zou ik eerst de geit proberen. De geit van HB is daarvoor wel geschikt.
Door bloemetje
#1349398
Het enige wat ik je echt op het hart wil drukken is dit; voer compleet!
Mijn Danny heeft 6 wkn lang paardenvlees zonder bot gegeten. Ik kon geen HB krijgen namelijk. Hij heeft 6 wkn lang vreselijke winden gelaten en dun gepoept.. Niet doen dus!
Verder maakt het eigenlijk niet uit. Als je maar zeker weet dat het echt alleen maar paard is wat in haaksbarf zit. Tip 2 van mij is; spat.nl. Daar hebben ze gedroogde snacks van paard en andere diersoorten. Niet al te duur.
Door inni
#1349543
In Haaksbarf paard zit enkel paard, ik deed navraag voor Berre enkele weken geleden. Berre vond 't echter niet zo lekker (gemengd met een andere smaak lukt 't een beetje beter, maar hij zit dan wel enorm te peuteren in z'n kommetje en ze gaat niet helemaal leeg)

Geit gaat nog maar de eendversie's van Carnibest vind hij 't lekkerste (eend en rijst en de diabetes versie van eend).

Bij een eliminatiedieet zou ik geen snacks geven, tenzij je met zekerheid weet dat het ENKEL GEDROOGD vlees is.
#1349580
Ik heb ook haaksbarf geit gekocht om eens uit te proberen en onze pup vond het niet echt lekker. Er zit veel groenten in en dat vonden de volgende dag weer in het gras zeg maar. (bij alle haaksbarf versies) Alleen de zalm variant eten ze goed. Ik vind Haaksbarf een beetje nattig als je het vergelijkt met Carnibest. De eend van Carnibest wordt hier ook goed bevonden  :biggrin2:
Door Boutje
#1349989
Een d at hij vroeger al dus mag ik niet gebruiken voor een eliminatiedieet.
Geit van haaksbarf is hele veel vetter dan paard, dus denk ik zwaarder te verteren.
Ik heb 20 kg paard gehaald en morgen beginnen we er mee, benieuwd hoe lang het duurt voor hij het eet.
En hopelijk helpt het hem!
Door mrloes
#1351075
hi

Heb ook bij Spat besteld, gedroogd struisvlees en darmen, toen Boef moest elimineren.
Eerst navraag gedaan, tis 100% gedroogd vlees v alleen dat ene dier.
Ik was blij dat ik iets had om 'm tussen door te geven want hij is gewoon verwend (ja, ik geef toe) en
dat kon ik op die manier afbouwen. Hij kreeg nog wel iets tussendoor maar lang niet zoveel meer als
voor t elimineren.
Nu zijn we maanden verder en gaat t goed, geen klachten meer en zijn menu's zijn uitgebreid met
inmiddels allerlei andere diersoorten, wel alles rustig opgebouwd en ook met Haaksbarf.
Lang leve dit forum, ik kan t niet vaak genoeg zeggen! 
Door Boutje
#1351633
En de tweede dag zonder eten...
Hij komt gretig af, steekt snelsnel zijn neus in de etensbak maar zodra hij het ruikt gaat hij weg.
De drie anderen lusten het overigens wel, dus hij zal ook wel eieren voor zijn geld kiezen zeker?
Benieuwd hoe lang hij (en ik) het volhoudt...

Ook niet gezond, de flagyl telkens op een lege maag.
Gisterenavond wat galbraken, ik geef hem nu probiotica bij, die lust hij wel  :scratch: . Grr. hij was net met veel moeite 2 kg bijgekomen, die gaan er vast vanaf nu.
Duimen dat hij morgen wel eet!
Door inni
#1351639
Flagyl is idd zwaar voor de maag, ik ben Berre daan dwang voeren (met a/d blikjes van Hill's, bekje open en met kleine hoeveelheidjes wat erin om z'n pilletje te kunnen geven)omdat hij met die Flagyl op lege maag niets meer wou eten. Misschien een beetje biogarden bij z'n pilletjes??
Pfff, 't is tobben met die pieterpeuters. Veel succes.
Door Boutje
#1357981
Updateje: het gaat goed!
Hij eet nu vlot de haaksbarf paard, zijn adem ruikt gewoon terug normaal, zijn ontlasting is heel mooi vast en veel minder en hij hijgt minder en is speelser  :biggrin2:.
Wij blij dus.
nog een week of vier en dan gaan we eens schaap er bij proberen denk ik.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door