Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eef+Stippels
#134707
Ik heb even een vraagje. De kat van mijn collega plast sinds kort op de bank. Hiervoor heeft ze een aantal keer in de badkamer op de douchemat geplast.

Heeft iemand misschien enig idee waar dit door kan komen en wat hieraan te doen is. Ze heeft zo ongeveer alles al geprobeerd (o.a. feliwaystekker).

Nu is haar aangeraden een enzymatisch schoonmaakmiddel te gebruiken. Weet iemand hier zo een voorbeeld/merk van? Ik weet zelf dat je met spiritus en groene zeep enzymen kunt oplossen, maar het moet natuurlijk wel op de bank kunnen worden toegepast.

Alle ideeen en tips zijn welkom!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#134710
Over die schoonmaakmiddelen heb ik geen idee, maar je vriendin zou op de plekken waar de kat iedere keer plast zilverpapier neer kunnen leggen,als ze daar dan op plast schrikt ze van het geluid en das voor een kat vaak al afdoende om het daar niet meer te doen.
Maar het is ook zaak om te proberen uit te vinden waarom ze dat doet, verveling misschien wil ze naar buiten of zo, of mischien toch iets lichamelijks.
De feliway stekker is voor als het iets stressgerelateerd is, en dan is het ook nog de vraag of het werkt bij die poes.
Door Eef+Stippels
#134724
Ze heeft al zilverpapier geprobeerd. Helpt helaas niet.

De kat wil inderdaad graag naar buiten en graag naar de kamer waar haar andere kat haar nestje heeft. Mijn collega denkt zelf inderdaad dat het stressgerelateerd is, vandaar dat ze de feliwaystekker heeft geprobeerd. Maar dit hielp dus ook niet...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#134727
Evelyn schreef: Ze heeft al zilverpapier geprobeerd. Helpt helaas niet.

De kat wil inderdaad graag naar buiten en graag naar de kamer waar haar andere kat haar nestje heeft. Mijn collega denkt zelf inderdaad dat het stressgerelateerd is, vandaar dat ze de feliwaystekker heeft geprobeerd. Maar dit hielp dus ook niet...





Over die stekker hoor je hele verschillende verhalen, je hebt mensen die lopen er mee weg en de volgende zegt dat het voor geen meter werkt.Het zal dus per kat verschillen.
Ik denk dat het dus inderdaad dan gewoon onmin is, ze laat even goed weten het er niet mee eens te zijn,mijn ervaring hiermee is dat niets gaat werken dat wordt dus hopen dat het geen gewoonte blijft als alles straks weer normaal is.
Ze zou haar ook in een grote draadkooi kunnen zetten met de bak erbij. Kan ze niet bij de poes met kittens, wij hadden er vroeger ook zo één die wilde er altijd bij liggen,als het met de moederpoes geen probleem was mocht ze er van ons bijliggen, sommige moeders maakte ook wel eens dankbaar gebruik van deze poezenoppas om eens even lekker in de tuin te gaan rondbanjeren .
Door Eef+Stippels
#134736
Komend weekend gaat de kat met kittens naar de woonkamer in een bench. Dan kan haar "plassende" kat de kittens inderdaad gewoon steeds zien en ruiken, zonder dat er iets kan gebeuren... Misschien dat dat iets stress wegneemt.

Daarnaast wil ze in de loop van de tijd een kattenren maken in de achtertuin, zodat de katten naar buiten kunnen.

Heeft iemand misschien een tip voor de bank, om er iets op te spuiten ofzo, zodat de bank het niet steeds hoeft te ontgelden?
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op vr 30 jul 2004, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#134894
Ik heb alleen als tip tegen de geur: schoonmaken met alcohol, om het tegen te gaan weet ik helaas niets ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee! suk6!! ;)
Door Eef+Stippels
#136516
Bedankt voor jullie reacties!

Ze heeft het met azijn geprobeerd, maar dit heeft niet geholpen.

Ik heb zelf een keer "alle nare geurtjes weg" van ik geloof HG, gebruikt, maar dit hielp bij haar ook niet, helaas.

Misschien dat het met alcohol lukt....
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op di 03 aug 2004, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door