Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Baika en Chendy
#1349033
Hallo,

Ons Maltezer teefje Baika van 1 jaar heeft al veel gesukkeld met haar darmen... diarree waarin soms bloed meekomt... buikpijn.... lusteloos...
antibiotica... na een maand weer hetzelfde... weer antibiotica. Toen we voor weer hetzelfde probleem bij de dierenarts waren, sprak hij het vermoeden uit dat ze de ziekte van Crohn kan hebben.
We hebben (naast de antibiotica) een dieetvoer meegekregen (Royal Canin sensitivity control), speciaal voor een slechte spijsvertering en gevoelige darmen.... en nu gaat het gelukkig al zo'n 6 weken goed.

Behalve dit dieetvoer krijgt Baika niets. Haar zusje Chendy van bijna 1 jaar eet nu ook alleen het dieetvoer, want ik vindt het erg moeilijk om deze twee onafscheidelijke zussen apart te voeren.
De dierenarts heeft me verzekerd dat het een volledig voer is, maar laat me de vrijheid om te zoeken naar andere voeding. Hij weet dat we voor onze vorige hond Carnibest gebruikten en was hier heel lovend over.
Dit wil ik graag voor Baika (en natuurlijk ook voor Chendy) ook gaan gebruiken... en dan heel voorzichtig starten natuurlijk in verband met haar gevoelige darmen.
We wonen in Zeeuws Vlaanderen en er is een Canibest leverancier in ons stadje, dus dat is een handige bijkomstigheid. Daarom hoop ik van harte dat het lukt. Ik heb het idee dat ik de honden op dit moment te eenzijdig (en te schraal) voer... en dat voelt niet goed.

Mijn vraag is of iemand weet welke Carnibest variant ik zou moeten nemen? Waarschijnlijk weet de leverancier dat wel, maar ik wil de vraag ook hier neerleggen, omdat jullie ervarings-deskundigen zijn.

Bedankt alvast & groeten,
Diana
Door inni
#1349256
Brrrrr, ik krijg rillingen.
Wij hebben hier ook een Maltezer met 't zelfde probleem. Sinds hij 5 maanden is zijn we met hem op de sukkeltoer (hij is nu net jaar).
't Verhaal staat http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 183.0.html

Sinds 2,5 week eet hij dus enkel kvv, ennnn!!! (nog wel een beetje voorzichtig  ;) ) 't gaat goed, geen diarree, hij eet inmiddels 100gr per dag en begint stilletjesaan ook weer te spelen (en ons af te blaffen als hij iets wil bekomen  ;D). Hij heeft blijkbaar ook meer zin om te eten, z'n kommetje gaat leeg en na een tijdje likt hij 't ook nog schoon (fijn om zien want eten was altijd al een probleem).

Ik kan je dus aanraden om je dieren op kvv te zetten ('t hangt er natuurlijk vanaf waarop ze juist reageren, maar brokken??? wat zit er juist allemaal in????) Veel succes en hopelijk krijg je je diertjes snel op 't juiste spoor.
Door Baika en Chendy
#1352290
Hoi Inni,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het verhaal van Berre gelezen.... dat is nog een stuk serieuzer dan ons probleem zeg.

In jouw stukje lees ik dat je Carnibest eend hebt geprobeerd.... misschien moet ik daar ook maar mee starten. Volgens de Carnibest site is dit speciaal voor onrustige en gevoelige darmen.

Ook wij zijn al een tijd op sukkel, voornamelijk in 2008 met ons vorige hondje Twingo. Hij had een levershunt. Zijn levertje werkte bijna niet en het ongezuiverde bloed liep via een soort "by-pass" rondom zijn lever en kwam zo in zijn hart en andere organen.... hierdoor vergiftigde hij zichzelf. Alles wat hij at, gaf problemen.... hij is op 5 dagen na slechts 1 jaartje geworden, na eerst nog behandelingen + een operatie in Utrecht.... Als je je leven begint met een aangeboren afwijkingen van dien aard... en alle beschikbare middelen baten niet... dan heb je het als hond echt niet getroffen....

Het valt wel tegen dat Baika ook problemen met de spijsvertering heeft. Je gunt je honden een onbezorgd leven zonder ellende en pijn. Hopelijk vinden we een goede oplossing in Carnibest.

Groetjes,
Diana
Door inni
#1352349
Volgens onze dierenarts noemen ze die eosinofiele enteritis ook de ziekte van Crohn. 't Ja een allergische reactie op iets??  Berre was de vorige dagen weer wat minder goed, geen diarrree maar hij wou niet veel eten en er zat wat slijm bij z'n ontlasting. 'k Kreeg 't al benauwd. Nu zag ik zaterdagavond toen ik vlees voor zondag wou uithalen voor hem dat ik ipv lam hem 2dagen geit heb gegeven (de verkeerde doos opengedaan, terwijl 't er nog in koeien van letters opstaat :-[) Half geit en half eend was blijkbaar iets te veel verandering voor hem, nu krijgt hij terug eend/lam en 't gaat weer goed, nu stilletjesaan proberen 't geitevlees en 't konijn ertussen te krijgen (en hopen dat hij 't goed blijft doen) en dan zie ik 't wel goed (beter)komen. We zullen nog wel 's een terugval krijgen maar hopelijk niet meer die frequente darmontstekingen.
Jullie hebben dus voor de tweede keer ééntje met een mankement.  :-\ Die levershunt was 't eerste waarop Berre destijds is getest, gelukkig was 't dat niet. Een  (toch wel zware) hersteloperatie was volgens onze dierenarts niet altijd doeltreffend.

Hopelijk kan je heel snel voeding vinden waar Baika zich goed bij voelt (en 't baasje tegelijkertijd ook). Veel succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door