Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door petervrouw
#1346500
Hallo, mijn naam is Ria en ik heb 3 honden . Dwergpoedel (8 jaar en 3,5 kilo) een kruising  poedel (3 jaar en 4 kilo) en een bouvier ( bijna 2 jaar en 33 kilo) .
Al sinds 3 jaar eten de honden kvv (bouvier is er mee opgegroeid) en nu lijkt het of de dwergpoedel het niet goed verdragen kan. Als zij brokken eet zit ze lekkerder in haar vel. Zo gauw ze kvv krijgt lijkt het alsof ze buikpijn heeft, ze overstrekt zich veel en is stilletjes en wil niet lekker spelen. Onderling gaat het ook niet zo lekker( dwergpoedel is bang voor bouvier en denkt dat de aanval de beste verdediging is) en als ze brokken eet lijkt ze minder gestresst . Heeft iemand hier ook ervaring mee, of tips om kvv wel te laten verdragen?
Aangezien ik wel een voorstander ben van versvlees zou ik dit natuurlijk liever voeren, maar ja, als de hond er echt niet tegen kan?

groeten Ria
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1346651
Voorstellen of voorstelen, wij begrijpen je wel hoor :D

Welkom op Barfplaats. Tja wat is hier aan de hand? Hoevaak wisselt jouw hond tussen brok en vers? Ik denk eerder dat de wisselingen deze gedragsveranderingen tot gevolg hebben als het uberhaupt al aan de voeding ligt want ook dat is nog maar de vraag.
Wat ik zou doen is gewoon alleen nog maar vers geven. Het is A. beter en B. kun je dan zien of het gedrag zich verder ontwikkeld welke richting dan ook op.
Door petervrouw
#1346765
Er wordt niet gewisseld , ze krijgen alleen maar kvv. Maar omdat de kleine maar bleef overstrekken en niet lekker in haar vel leek te zitten, is er naar gekeken, er zijn foto's gemaakt van haar rug om eventuele rugproblemen  uit te sluiten. Ze is ook niet aan de diarree of spuugt of zo iets , maar toen ben ik toch maar weer even overgestapt op brokken en het lijkt nu of ze beter in haar vel zit. Ze is vrolijker en rekt zich alleen nog maar uit als ze wakker wordt. Ik heb ook al verschillende merken kvv geprobeerd, maar ook dat gaf geen veranderingen.

groet Ria
Door Lizzy
#1348187
En heb je, voordat je weer naar een zak brokken greep, ook andere merken KVV geprobeerd? Misschien dat dit specifieke merk niet lekker valt.
Door petervrouw
#1348798
Hallo,

Ik heb al verschillende merken kvv geprobeerd.  Met hetzelfde resultaat.Zouden honden ook van stress zo kunnen reageren?( mensen kunnen ook buikpijn krijgen van stress) .Ik wil liever ook niet terug naar de brokken, de andere honden krijgen ook nog gewoon kvv, maar weet het even niet meer.

Groeten Ria
Door petra-amsterdam
#1348861
Een van mijn honden,Iggy, is ook ,n hele slechte eter waarmee je kunt wisselen wat je wil (ik voer verschillende merken) maar hij at zo weinig dat ie graatmager werd. Geen (aantoonbare )medische oorzaak. Maar je zag dat hij zich futloos voelde...
Toen ik van de fokker van mijn pup ,n zak proplan meekreeg en dat, na weer eens dagen vasten, ,n beetje uit wanhoop, gaf vrat hij meteen de hele bak leeg. Hij leefde ook nog helemaal op ook nog ::) Om te testen of het echt aan de brok lag heb ik het uitgetest maar het herhaalde zich ,n aantal keren.
Zwaar de smoor in natuurlijk want ik ben niet voor niets overgestapt dus uiteindelijk ben ik alles maar licht gaan koken en heb tijdelijk calcium toegevoegd want botten at ie al helemaal niet.
Langzaam steeds meer rauwe gehakt ertussendoor  gedaan tot ik kvv erdoor ging mengen en nu gaat het inmiddels wel redelijk al zal het nooit ,n ''vers''fan worden vrees ik. Helaas voor hem is het meegekregen zakje brok allang op en ,n nieuwe komt er niet. Ik kook nog liever dan dat ik daar weer aan begin.
Nooit gedacht...maar het bestaat dus wel....een hond die liever zo,n droge brok vreet dan ,n sappig rauw kluifje :-\
Door petervrouw
#1348910
Het is (gelukkig) geen slechte eter, ze lust alles wel,maar reageert wel met lopen  met kromme rug en zich uitrekken, wat lijkt op buikpijn. Is er iets  wat ik zou kunnen geven om het beter te laten "vallen"/

groeten Ria
Door Fido
#1350080
[quote="petervrouw"]
Het is (gelukkig) geen slechte eter, ze lust alles wel,maar reageert wel met lopen  met kromme rug en zich uitrekken, wat lijkt op buikpijn. Is er iets  wat ik zou kunnen geven om het beter te laten "vallen"/

groeten Ria
[/quote]

Misschien een idee om de hond met acupunctuur te behandelen of een osteopathische behandeling?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door