Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marja2705
#1324623
Hoi allemaal,
Na lang en veel onderzoek (colonscopie/longfoto/bloedonderzoek/FIP onderzoek) zijn we er achter gekomen, dat onze kat (15 maanden), nierfalen heeft en een voedselallergie.

We zijn al vanaf januari aan het aanmodderen met hem. Bloed en slijm in de ontlasting. Geen diarree, maar ook geen stevige ontlasting.Volgens ons is het gekomen van de AB clavubatin welke hij kreeg voor een ernstige keelontsteking. De DA ontkent dat, maar de DA in de dierenkliniek geeft toe dat het heel goed mogelijk was.

We mochten hem van de DA niet meer op de Carnibest zetten maar van de arts in het dierenziekenhuis Emmeloord mocht dat wel. Nu hebben wij natuurlijk een dubbel probleem. Welk dieet, welke carnibest of ander versvoer, kunnen wij voor deze twee problemen geven.
Wij kiezen ervoor om een van de twee problemen (de meest fataalste, de nieren) aan te pakken, maar het is natuurlijk nooit weg om ook de voedselallergie aan te pakken.

Hij is momenteel sloom, slaapt veel en wil helemaal niet meer spelen, dus we merken wel dat hij achteruit gaat.

Heeft iemand advies met het oog op wel versvoer we kunnen nemen??

Wij zijn behoorlijk radeloos naar 8 maanden aanmodderen.

marja
Gebruikersavatar
Door koekje
#1324805
zo jong en dan al nierfalen  :'(
heeft hij pkd of een aangeboren nierdefect?

ik geloof dat bandit een nierdieet heeft. het is minder goed verkrijgbaar dan carnibest, ik denk dat je het beste even de website van bandit kan raadplegen of een mailtje sturen.
weet je waar hij precies allergisch voor is? of wss gewoon iets in de brok (granen/andere koolhydraten of de toegevoegde synthetische vitamines ofzo)?

ik hoop dat jullie zijn kwaliteit van leven nog kunnen waarborgen en hem zoveel mogelijk een katwaardig bestaan kunnen geven.
sterkte ermee.
Door ibbi
#1324811
hi Marja,
( ik had je naar deze site doorverwezen  ;) )
ik hoop dat hier mensen zijn die je verder kunnen helpen, om iig uit te zoeken welk voer 't beste voor hem is op dit moment. er zijn hier ook met regelmaat dierenartsen online.
heel veel sterkte!
Door Hilde__
#1325115
Heeft hij altijd al carnibest gegeten? Zoja dan zou ik overstappen op een ander merk kvv (bandit nierdieet zou ik kiezen ;)).

Eén van mijn katten had ook problemen met z'n ontlasting (vaak diarree, slijm en soms bloed) en dat is over gegaan toen ik hem geen Carnibest meer gaf. Blijkbaar kunnen niet alle katten daar goed tegen. Met Bibi/Bandit/Barf heeft hij geen problemen.
Door Borke
#1325119
Wij hadden een poes met een ernstig nierprobleem en tevens een voedselintolerantie, dus nierdieet van de DA dat verdroeg zij niet i.v.m. de voedselintolerantie, waardoor zij 'spuitpoep' had.
Ik ben haar Carnibest lam en rijst gaan geven en van de DA kreeg zij Fortekor en zo heeft zij nog 4.5 jaar geleefd in goede conditie en zonder spuitpoep, totdat zij op de leeftijd van 14.5 jaar aan nierfalen is overleden.

Inmiddels is er nu ook Bandit nierdieet, prima spul, wordt door mijn katten graag gegeten.
Dat zou ik als ik jou was dus aan de kat gaan geven.
Leveranciers hebben het meestal niet op voorraad, dus je moet het vaak bestellen.
Ik meen dat Any Animal in Heiloo het wel op voorraad heeft, maar dat is dan ook een vers vlees promotende dierenarts praktijk.
Door Too
#1325157
Ik heb even teruggelezen, op CB deed hij t uiteindelijk 'beter' dan op de brokjes.. toch?

Ik zou net als mijn voorgangers een kvv gaan voeren, als je een vers nierdieet wilt zou bandit een goede optie zijn
Door Loeka
#1325520
Weet je ook waar de voedselintolerantie door veroorzaakt wordt? Krijgt hij nu nog medicijnen(fortekor)?


Moest niet mogen, zo jong en dan al nierfalen  >:( :'(
Door Marja2705
#1348704
Hoi allemaal,

Nou het heeft wel een tijdje geduurd voor ik weer op deze site kon.

Mijn Harrie is wonderlijk aan heet genezen geblazen.

Op jullie advies heb ik hem op de Bibi versvoer gezet. Daar had hij niet genoeg aan en zocht zijn brokjes. Dus nu krijgt hij Bibi vervoer en ZD brokjes en tot mijn zeer grote plezier is de voedselintolerantie teruggedrongen tot bijna schone ontlasting, zonder bloed en slijm, en nog beter hij eet , speelt en vecht weer met zijn broertje en lijkt geheel over zijn nierfalen heen te komen. Er zijn geen tekenen meer van.

harrie had zijn nierfalen naar alle waarschijnlijkheid te danken aan verkeerd gegeven (tot 3 x toe) AB. Ik ben een leek en dacht dat de DA alles beter wist. Deze heeft hem 3 kuren clavubactin en 1 kuur salazosulfar gegeven, waarvan alleen de salazosulfa goed werk heeft verricht voor zijn darmen. Tijdens de clavubacti n is het bloeden ontstaan,maar ik mocht van de DA niet stoppen. Heb ik uiteindelijk toch wel gedaan en ben dus versvoer gaan voeren.

Ik ben zo blij met een gezonde kat. Dit had ik  nooit meer gedacht nadat hij zo ziek was.

Nou allemaal bedankt voor jullie adviezen.

Marja
Door Borke
#1348849
Dat is mooi nieuws Marja!
Bibi is prima voer, ik raad je aan met die brokken te stoppen en hem meer Bibi te geven en dan knapt hij vast nog heel wat verder op  :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#1352389
Helemaal met Astrid eens. Bibi is een goed voer en als hij er nie genoeg aan heeft kun je hem gewoon meer geven. De brokken voegen niks zinnigs toe dus daar zou ik mee stoppen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door