Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1347399
Van de week weer het hele nest aan de gele diarree....
Als er havervlokken oid door gaan gaat het beter.
Fokker (en ik ook inmiddels) denken dat energique toch te vet is.
Iemand suggesties / tips? Help!


Hi,

Heb ik de fokker overtuigd van afspenen op kvv en zelf voor mijn eigen pup 12 kg energique afgeleverd
(en de rest van de pupjes mogen er ook van eten) zijn ze gelijk de 1e dag allemaal aan de race....
Ze heeft er wel gekookt water over gedaan dus daar kan het niet aan liggen.  :-[
Wel hebben ze die dag ook een ontwormtabletje gehad, is dit mischien in combinatie met kvv teveel van het goede geweest?

Doeg!
Laatst gewijzigd door Poedelpret op vr 04 sep 2009, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#1347492
[quote="Claudia N"]
Hi,

Heb ik de fokker overtuigd van afspenen op kvv en zelf voor mijn eigen pup 12 kg energique afgeleverd
(en de rest van de pupjes mogen er ook van eten) zijn ze gelijk de 1e dag allemaal aan de race....
Ze heeft er wel gekookt water over gedaan dus daar kan het niet aan liggen.  :-[
Wel hebben ze die dag ook een ontwormtabletje gehad, is dit mischien in combinatie met kvv teveel van het goede geweest?

Doeg!
[/quote]

vindt energique geen goede keus van het afspenen van de pups.
wat ik zelf doe bij de pups is smuldier penscompleet dat is goed voor de darm flora het stinkt dus dat wekt de eetlust op.
verder krijgen ze geite melk wat het ook heel goed doet.
energique zit bijna geen geur aan.
vindt ik het maar grijs prakje  , carnibest kan ook heel goed gaan.
en denk dat de diaree inderdaad van de wormkuur komt
#1347527
Hier afgespeend op Energique, geen probleem. Maar de wormentablet gaf wel dunne bagger, daarom deden wij ook nooit iets "bijzonders" qua voeding op een dag van een tablet of prik. Wellicht even iets heilaarde oplossen in beetje pupmelk en dat ook aan de puppen geven. Hier noemden we de Heilaarde Wonderaarde, beginnende poeperiet (waar wij wat hinder van hadden doordat we moesten flessen en iedere pup toch net wat anders reageert op flesmelk) verdween weer als sneeuw voor de zon.
#1348986
[quote="porza"]
vindt energique geen goede keus van het afspenen van de pups.
wat ik zelf doe bij de pups is smuldier penscompleet dat is goed voor de darm flora het stinkt dus dat wekt de eetlust op.
verder krijgen ze geite melk wat het ook heel goed doet.
energique zit bijna geen geur aan.
vindt ik het maar grijs prakje  , carnibest kan ook heel goed gaan.
en denk dat de diaree inderdaad van de wormkuur komt
[/quote]

Ik vind eerlijk gezegd energique kwalitatief een veel betere kvv dan smuldier. Smuldier bevat bijna alleen maar pens en een calciumsupplement. Energique bevat gemalen bot en er zit ook pens in, dus ook bacterien voor de darmflora.
Hier krijgt ons kleine hondje al jaren energique, het is hier nooit grijs  :-\
#1353861
[quote="*Dorothea*"]
Ik vind eerlijk gezegd energique kwalitatief een veel betere kvv dan smuldier. Smuldier bevat bijna alleen maar pens en een calciumsupplement. Energique bevat gemalen bot en er zit ook pens in, dus ook bacterien voor de darmflora.
Hier krijgt ons kleine hondje al jaren energique, het is hier nooit grijs  :-\
[/quote]

Ik heb een paar keer eerder Energique nr.4 gekocht. Die kleine stukjes waren ook altijd helemaal grijs, compleet kapot gevroren  :-\. Omdat ze ze los willen invriezen worden ze schijnbaar bij het bevriezen niet verpakt waardoor alle vleesvocht er uit vriest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door