Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1347434
Hallo, ik ben Madeleine en heb een lieve labrador retriever van 8 jaar oud. Ze is overigens pas 3 jaar geleden bij me komen wonen.
Nu ben ik sinds twee en halve week overgestapt van Royal Canin hypoallergenic brokken naar Carnibest eend en rijst. Ik verdeel het in 3 porties en overgiet het voor de overgang met kokend water en daarbij geef ik ook nog probiotica. De eerste week verliep zonder problemen. In de tweede week begon ze echter iedere nacht zich niet lekker te voelen. De eerste keer dat ze zich niet lekker voelde hoorde ik borrelende darmen, de tweede keer 's nachts gaf ze een beetje slijmachtige massa over. Toen ging het weer twee nachten goed, maar de afgelopen twee nachten geeft ze voedsel over.
Nu is mijn vraag of iemand van jullie diezelfde ervaring heeft met het overzetten van brokken naar KVV. Misschien had ik het bij de overgang eerst moeten mengen met de brokken, maar op advies van diverse mensen ben ik ineens overgeschakeld, weliswaar overgoten met kokend water en in kleine porties.
Ik maak me nu dus toch wel een beetje ongerust of ik het allemaal goed doe, maar misschien kunnen jullie mij met jullie ervaring wat geruststellen???

hartelijke groet, Madeleine
#1347969
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn hond momenteel. Ook ongeveer net zo lang bezig met kvv. Ik gaf er drainage compositum bij en ook probiotica. Ik ben daar maar even mee gestopt nadat mijn hond meerdere malen heeft overgegeven. Ook heel erg borrelende buik. Hij is verder niet ziek, hij eet met heel veel smaak zijn kvv. Ik kijk het even aan, maar ik vermoed toch dat het van die drainage compositum komt en de probiotica.
#1348076
Het is wel handig als je kvv geeft om er even bij te vermelden welke kvv je geeft en wat voor hond je jhebt en welke problemen deze eventueel heeft of had.

Onze herplaatser Sofi - voorgeschiedenis onbekend - had toen ze hier net was ook wel wat problemen met braken en ontlasting. Haar hebben we toen cold turkey overgezet van brok op Barf.
Na een paar weken normaliseerde zich dat allemaal, ik denk dat het bij haar om reinigingsverschijnselen ging.
Ik kan echter niet uit jullie berichte opmaken of dat bij jullie ook het geval is.

M.b.t. de Carnibest eend/riist - dat is een wat vettere variant, dus die kan dergelijke reacties geven.
Probeer eens een andere smaak van Carnibest.

Wij hadden vroeger een poes met voedselintolerantie en die heb ik toen de Carnibest lam en rijst gegeven (voor de kat) en dat ging prima. Kortom een voedselintolerantie voor brok met lam hoeft niet te betekenen dat er ook een voedselintolerantie is voor rauw vlees lam  :biggrin2:
#1348475
De reden dat mijn labje Hypoallergenic brokken kreeg van Royal Canin was op advies van de DA omdat ze heel erg vaak oorontsteking heeft en ook veel huidirritaties, jeuk etc. De DA dacht dus dat het een allergie voor bepaalde voeding cq eiwitten was en zei dus dat ik dan maar eens Hypoallergenic moest proberen, maar de huid- en oorklachten verminderen er niet mee terwijl ik het al een jaar gegeven heb.  Daarvoor heb ik overigens Skin Support brokken gegeven van Royal Canin en ook daarbij bleven de huid- en oorklachten aanhouden). Vandaar dat mijn laatste hoop de KVV voeding is. Ik heb toen zelf maar de keus gemaakt voor de eend/rijst van Carnibest.
#1349337
Mijn labje is nog steeds aan het overgeven vanwege de omschakeling brokken naar carbinest eend/rijst. Woensdagnacht weer (zo vreemd dat ze dat altijd 's nachts doet en overdag nergens last van heeft)
Ik heb ze donderdag bij haar laatste portie minder gegeven dan normaal en toen heeft ze s'nachts niet overgegeven maar toen gaf ze 's ochtends tijdens het wandelen weer wat slijmachtigs over.
Hoe lang zou ik dat moeten afwachten? Of moet ik ze omschakelen naar een andere variant?
#1349370
(zo vreemd dat ze dat altijd 's nachts doet en overdag nergens last van heeft)
klinkt heel erg als onze Danka... dat is na een tijdje over gegaan, zolang ze met smaak bleef eten en niet teveel afviel (ze was al graatmager), hebben wij gewoon doorgezet... Danka eet nu volledig barf en gaat perfect!
#1349409
Op je vraag of ik al gevoerd had omdat ze slijmachtig overgaf. Nee, had ik niet alleen een paar sperzieboontjes. Vroeger gaf Kim ook over van een lege maag en kreeg ze dus een klein beetje brokjes voor het wandelen. Ik geef ze nu een paar sperzieboontjes, maar die kwamen er dus ook mee uit.

Het antwoord op de andere vraag is, de reden dat ik 3 x voer is so wie so om voorzichtig te beginnen, dus niet te veel ineens van KVV, maar ook omdat ze altijd gewend is tussen de middag ook eten te krijgen. En als ze niks krijgt zit ze me de hele tijd aan te kijken, zo zielig. Denk je dat het zou helpen als ik ze alleen 's ochtens en 's avonds eten geef. Zou ze door het 3 x voeren een hongerig gevoel houden of zo? Overigens geeft ze 's nachts wel voedsel over dat ze voor het laatst om 6 uur 's avonds heeft gegeten.
#1349492
Dus Danka gaf ook 's nachts over? En hoe lang heeft dat geduurd?[quote="calimero_a"]
klinkt heel erg als onze Danka... dat is na een tijdje over gegaan, zolang ze met smaak bleef eten en niet teveel afviel (ze was al graatmager), hebben wij gewoon doorgezet... Danka eet nu volledig barf en gaat perfect!
[/quote]
#1349497
[quote="bloemetje"]
Dat slijmachtige. Had je haar toen 's morgens al gevoerd?
Zo nee, dan was het misschien gal. Sommige hondjes doen dat als ze een lege maag hebben! Dan moet je haar 's morgens een klein hapje geven voor het wandelen for the time being.
[/quote] Nee ik had nog niet gevoerd , had ik niet alleen een paar sperzieboontjes. Vroeger gaf Kim ook over van een lege maag en kreeg ze dus een klein beetje brokjes voor het wandelen. Ik geef ze nu een paar sperzieboontjes, maar die kwamen er dus ook mee uit.
#1349500
[quote="Cathelijn"]
Waarom voer je 3x per dag?
Zou ze kunnen gaan spugen omdat haar maag vlot weer leeg is? De kvv gaat nl best snel de maag door. Dat is ook weer een van de voordelen van Barf  ;)

[/quote]De reden dat ik 3 x per dag voer is omdat ze altijd gewend is tussen de middag ook eten (voorheen dus brokken) te krijgen. En als ze niks krijgt zit ze me de hele tijd aan te kijken, zo zielig. Denk je dat het zou helpen als ik ze alleen 's ochtenss en 's avonds eten geef. Zou ze door het 3 x voeren een hongerig gevoel houden of zo? Overigens geeft ze 's nachts wel voedsel over dat ze voor het laatst om 6 uur 's avonds heeft gegeten.
#1350114
Ik denk dat je porties zeker niet groot kunnen zijn. Hoeveel krijgt ze per maaltijd?
Ik kan niet zeggen dat dit het probleem is, maar mijn voorkeur heeft het niet om 3 keer per dag te voeren bij een volwassen hond.
Je zou dus de ochtend en avondmaaltijd groter kunnen maken en dan maar even negeren of afleiden met een spelletje in de middag. Ze is dat zo gewend hoor  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door