Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat doe je na de dracht van een teef

niks, komt vanzelf wel
2
40%
ik voer alleen extra bij
1
20%
ik geef naast extravoeding ook nog suplementen
2
40%
Door yorokobi
#1346759
Ik ben erg benieuwd naar ideeen en tips om de vacht van mijn teef weer in conditie te krijgen na de dracht. De afgelopen dracht en zoogperiode heeft toch wel wat sporen achtergelaten en met name is haar vacht dun, dof en droog. Op haar dijen is het zo goed als kaal...

Wij barfen volledig en zijn op zoek naar eventuele aanvullingen in het menu of extra's bij het menu.
Momenteel geven we de volgende diersoorten: rund, kip, paard, geit, schaap, zalm, eend, haas.

Welke diersoorten kan ik beter extra geven? heeft schapenvet/zalmolie nut? Zijn er suplementen die ik erbij kan geven?

Graag hoor ik een ieder zijn reactie/mening/ervaring
Laatst gewijzigd door yorokobi op di 25 aug 2009, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door K@rin
#1346781
het is heel normaal, dat een teef na een nest bijna kaal wordt, dat kun je niet tegenhouden.
Komt vanzelf weer allemaal terug, soms nog wel mooier.
Wil je proberen het te versnellen, dan kun je wat extra's voor de vacht geven.
Zelf geef ik wel eens Hyper-Coat als ik weer met haar wil gaan showen.
Wat extra Biotine of Omega's wil ook wel eens helpen ....

Shanay heeft 4 maanden geleden een nest gehad en werd na ca. 2 maanden zo kaal, dat je haar op de blote huid keek.
Nu, 2 maanden later, is haar ondervacht al weer helemaal terug, alleen moet het nog wat langer worden.
Haar bovenvacht groeit ook al weer en je ziet op haar rug een hele nieuwe baan met lang haar komen.
Ik kan haar zo weer inschrijven voor de Winner  :D
Door pallas
#1346792
K@rin schreef: het is heel normaal, dat een teef na een nest bijna kaal wordt, dat kun je niet tegenhouden.
Komt vanzelf weer allemaal terug, soms nog wel mooier.
Wil je proberen het te versnellen, dan kun je wat extra's voor de vacht geven.
Zelf geef ik wel eens Hyper-Coat als ik weer met haar wil gaan showen.
Wat extra Biotine of Omega's wil ook wel eens helpen ....

Shanay heeft 4 maanden geleden een nest gehad en werd na ca. 2 maanden zo kaal, dat je haar op de blote huid keek.
Nu, 2 maanden later, is haar ondervacht al weer helemaal terug, alleen moet het nog wat langer worden.
Haar bovenvacht groeit ook al weer en je ziet op haar rug een hele nieuwe baan met lang haar komen.
Ik kan haar zo weer inschrijven voor de Winner  :D
ik kan hyper coat niet zo 123 vinden.. Wat is het en waar haal je het vandaan?
didot kan evt ook wel een stuentje in de rug gebruiken wbt de vacht.
#1346802
Xayenne's haren vielen ook behoorlijk uit na de nestperiode.
Je keek op haar heupen zo door de vacht heen, terwijl ze anders een hele dikke ondervacht heeft.
Hoewel ze altijd veel eet tijdens de zoog en dracht periode  valt ze daarna toch vaak wat af.
Ik voer dan nog steeds grotere porties, en wat meerb vette vleessoorten als anders.

Marijke
Door K@rin
#1346921
pallas schreef: ik kan hyper coat niet zo 123 vinden.. Wat is het en waar haal je het vandaan?
didot kan evt ook wel een stuentje in de rug gebruiken wbt de vacht.
Zalmolie geeft bij mijn honden niet het gewenste effect.
Hyper-coat bestel ik in Duitsland  http://www.rowedo.de/haut+haar.html
Je kunt het inwendig en uitwendig gebruiken.
Ik gebruik het alleen door het voer heen.

In Engeland is het veel goedkoper, maar daar zijn de verzendkosten weer zo duur.
Door yorokobi
#1347754
Heeft niemand meer ideen?

Ik weet dat ze altijd helemaal kaal worden na de dracht en er op niet uit zien (zacht uitgedrukt :) )
Het is nu ook weer zo erg dat je heeeeel veel huid ziet. Ik zal eens een foto plaatsen.
En ik hoop idd mee te kunnen doen met de winner.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1347766
yorokobi schreef: Heeft niemand meer ideen?

Ik weet dat ze altijd helemaal kaal worden na de dracht en er op niet uit zien (zacht uitgedrukt :) )
Het is nu ook weer zo erg dat je heeeeel veel huid ziet. Ik zal eens een foto plaatsen.
En ik hoop idd mee te kunnen doen met de winner.
Gewoon geduld hebben. Fokken en showen is nou eenmaal niet de ideale combinatie. Iedere teef gaat zo ongeveer wel "uit vacht"  na een nest pups en dat hou je niet tegen en er is niks wat haar 1 centimeter per week laat groeien. Dan maar inschrijven op hoop van zegen en hopen dat de keurmeester door het "uit vacht zijn" heenkijkt. Of gewoon thuisblijven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door