Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door quiqui
#1346751
Het is al weer een poosje geleden dat ik hier gepost heb maar ik zit weer met een vraag  ;).

Fido staat vanaf kleine pup volledig op KVV. Vanaf de fokker volledig op DUCK. Nadat hij een periode wat slechter ging eten ben ik gaan experimenteren met andere merken KVV.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen op Farm Food Fresh en 'gewoon' de DUCK in alle compleet varianten.

's ochtens eet hij nu 1 rolletje FFF en 's avonds 2 plakken DUCK en dit gaat prima !!

Nu ga ik alleen binnenkort 2 weken op vakantie naar Duitsland en vraag me af hoe ik dat daar ga doen. Ik heb al wel een 'Fresshnapf' gevonden in de buurt van waar ik verblijf maar ik kom er niet achter wat ze daar aan KVV verkopen.
Is er hier iemand die daarmee bekend is ?

En eigenlijk ben ik zo wie zo wel benieuwd hoe jullie dat doen als jullie mét hond(en) op vakantie gaan.
Door Alba
#1346755
Wij hebben laatst, toen we maar een weekend weg waren, KVV meegenomen in de elektrische koelbox. Dat ging prima, had nog wel een paar dagen zo gekund voor het een probleem zou worden denk ik.
Kan je die mensen van de Fresshnapf niet mailen of bellen om te vragen of ze er ook KVV verkopen? Of zou je misschien op de Duitse site van bv Duck (is die er??) verkooppunten kunnen vinden? Ik heb geen idee of en wat ze in Duitsland aan KVV verkopen. Hopelijk is er iemand met meer ervaring hier.
Door quiqui
#1346795
[quote="Alba"]
Wij hebben laatst, toen we maar een weekend weg waren, KVV meegenomen in de elektrische koelbox. Dat ging prima[/quote]
Dat doe ik ook wel voor de eerste dagen maar voor 2 weken...........wordt wat lastiger.

[quote="Alba"]
Kan je die mensen van de Fresshnapf niet mailen of bellen om te vragen of ze er ook KVV verkopen? [/quote]
Dat zou ik inderdaad ook nog kunnen doen.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1346799
Wij hadden het geluk dat we in duitsland over een vriezertje beschikte. Daar pastte voor 4 honden KVV in voor 1 week met gemak.
Ik heb daar geen KVV in de supermarkten gezien, wel pakjes met kippenkarkasjes!

Ben daar verder niet in dierenwinkels geweest, dus weet verder niet of je het daar kunt verkrijgen.
Door eeyore
#1346830
Wij huren een vakantiehuisje en ik heb mij ergens in promo zo'n diepvriesje van 40 l gekocht, daar gaat net voldoende in voor een week, en in het vakantiehuisje is ook nog een diepvriesje.

Moet je het wel in je auto krijgen natuurlijk  ;D
Gebruikersavatar
Door essie74
#1347489
ik heb mijn schoonzus  ( woont in Frankfurt) ook aan het barfen en kvv gekregen, in welke omgeving gaan jullie op vakantie? ze heeft inmiddels al vele contacten met andere mensen hierdoor en wellicht heeft ze nog een adres voor je?

Groete,

esther
Door Suzanne
#1347670
Proest... waarschuwing ;-)

Ik ben zelf ook mega in overtreding geweest, maar je mag maar 1 kg vlees invoeren naar Duitsland; ik schat in dat een overijverig schrijvertje kvv als vlees kan gaan zien. Ik had trouwens barf bij mee... geen discussie... vlees! ;-)
(natuurlijk geen controle en geen probleem gehad)

Los daarvan zou ik het in kranten verpakken, koelbox mee en gaan. Ter plekke weer invriezen (hopen op een vriezertje, dat dan wel).
Eventueel daar ter plekke luchtige barf-dingetjes kopen ;-) en dat combineren..... Moet goedgaan.

Suzanne
Door Gradje
#1347959
Bij Fressnapf hebben ze in ieder geval geen KVV (ik woon vlakbij de grens en wij hebben een grote Fressnaf in de buurt).maar Duitsland, :beerchug: het stikt daar van supermarkten, lijkt mij niet zo'n probleem om daar een gevarieerd menu samen te stellen. Misschien de opstap naar BARF? ;)
Laatst gewijzigd door Gradje op wo 26 aug 2009, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door kimkok
#1348582
Ik vroeg hetzelfde aan mijn holistisch dierenarts. En zij stelde voor om dan voor tijdelijk even Renske te voeren. Dat hoeft niet in de diepvries want is vacuum verpakt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door Too
#1348885
[quote="kimkok"]
Ik vroeg hetzelfde aan mijn holistisch dierenarts. En zij stelde voor om dan voor tijdelijk even Renske te voeren. Dat hoeft niet in de diepvries want is vacuum verpakt. Heeft iemand hier ervaring mee?
[/quote]

Dit heeft helemaal niks met vers te maken, t is gestoomd en dus gaar vlees...
Door patty-tara
#1349063
Wij hebben het ook mee genomen in een koelbox voor 3 honden voor een week.
We hadden gelukkig wel een kleine vriezer waar het in paste.
Maar toen wij vorige maand een lang weekend weg gingen en dus geen vriezen hadden
hebben we elke schijf (energique) pers stuk verpakt en in een koelbox gedaan en na 2 dagen waren ze nog
steeds bevroren, als je dat misschien doet en dan in een electrische koelbox bllijft het misschien langer bevroren.
Maar ja voor 2 weeken gaat dat niet lukken denk ik.
Door kimkok
#1349326
Ja, ik weet dat Renske gestoomd is, maar zou het slecht zijn om dat af en toe te geven als er geen diepvries of zo in de buurt is?
Door bloemetje
#1349355
Tja... Het is niet zo dat hij om zal vallen als je 3 weken op vakantie bent en je geeft dan renske. Maar ik vind het gvg duur en als het anders kan, zou ik het persoonlijk altijd anders doen.
Door calimero_a
#1349374
Dat doe ik ook wel voor de eerste dagen maar voor 2 weken...........wordt wat lastiger.
Nee hoor, twee weken kan best in een koelbox  :biggrin2: :biggrin2: en het mag inderdaad niet  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door