Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1346883
Hoi,

Ik kan eindelijk zien, echt zien ;-) dat Guinnies vacht en huid aan het verbeteren is.. zomaar ineens... van de ene op de andere dag lijkt het wel en volgens mij, als ik ernaar blijf kijken, ZIE ik het veranderen... ;-)

Ze heeft op een paar plekjes een olifantenhuid, stukjes huid van ik denk een 2-eurostuk in grootte... op haar voorpoten.

Daarop doe ik (afwisselend) honingcreme en teatree-olie en zalf. En ook dat wordt "mooier" en beter... er groeit ook ineens weer haar op! ;-)  Zachter ook nu en roze van kleur, niet rood!

Het is in geval van Guinnie op zich natuurlijk niet zo belangrijk of dat "mooi" teruggroeit of niet ;-) maar wat IS nou eigenlijk zo'n olifantenhuid? Voor mijn leken-oog is het een soort eeltplek maar dan zachter...
Is het iets wat kwaad kan, iets wat "behandeling behoeft" omdat het anders verspreid over de rest van haar lijf? Die indruk heb ik overigens niet! Of is het alleen maar estetisch?

Als het enige is "is niet zo'n fraai gezicht" dan vind ik dat nu niet zo spannend voor haar. Als het haar last of pijn bezorgd moet / wil ik er iets mee. Als het "echt wat is" dan moet ik daar zeker wat mee. 

Stom, had het mijn DA kunnen vragen, maar zulks volkomen vergeten in de vreugde dat het beter met haar gaat... ;-)
Maar goed, ik heb jullie... ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1346886
Wat op die ellebogen zit is ook meestal een eeltplek. Het lastigste daarvan is dat het kapot kan knappen en dat je dan pijnlijke kloven hebt. Soepel houden is meestal de remedie. Olifantshuid is echt een aandoening waarbij de huid vaak ook zwart verkleurd en dat smeer je niet zomaar weg.
Door Suzanne
#1346911
Angelique schreef: Wat op die ellebogen zit is ook meestal een eeltplek. Het lastigste daarvan is dat het kapot kan knappen en dat je dan pijnlijke kloven hebt. Soepel houden is meestal de remedie. Olifantshuid is echt een aandoening waarbij de huid vaak ook zwart verkleurd en dat smeer je niet zomaar weg.
Aha!  Nee, wegsmeren doe ik het ook niet ;-) maar omdat ook daar de schurft was vastgesteld smeer ik de plekken ook wel in met de genoemde middelen... Zwart is het niet, het is nu een heel mooie huidkleur in vergelijking met wat het was. Ietsje, ietsje "te rood" nog misschien, maar daar heb je ook alles wel mee gehad. Het wordt duidelijk rustiger ook daar.

Maar, het is dus geen "huid-aandoening" in de zin van dat dat behandeld moet worden met medicatie of specifieke medicinale zalf? Gewoon soepel houden, af en toe wat creme erop is goed?  Net als de jongens gaat ook zij straks natuurlijk met (meer) regelmaat worden gekamd  / geborsteld en dan vallen dat soort plekjes gewoon op. Als ik daar wat aan kan doen, dan doe ik dat... ;-)

Da's eigenlijk alles wat ik wilde weten ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1346945
Suzanne schreef: Aha!  Nee, wegsmeren doe ik het ook niet ;-) maar omdat ook daar de schurft was vastgesteld smeer ik de plekken ook wel in met de genoemde middelen... Zwart is het niet, het is nu een heel mooie huidkleur in vergelijking met wat het was. Ietsje, ietsje "te rood" nog misschien, maar daar heb je ook alles wel mee gehad. Het wordt duidelijk rustiger ook daar.

Maar, het is dus geen "huid-aandoening" in de zin van dat dat behandeld moet worden met medicatie of specifieke medicinale zalf? Gewoon soepel houden, af en toe wat creme erop is goed?  Net als de jongens gaat ook zij straks natuurlijk met (meer) regelmaat worden gekamd  / geborsteld en dan vallen dat soort plekjes gewoon op. Als ik daar wat aan kan doen, dan doe ik dat... ;-)

Da's eigenlijk alles wat ik wilde weten ;-)

Suzanne
Het zijn daar gewoon eeltplekken die onstaan omdat ze op die plekken neerstuiteren of liggen. Beetje ouderdomsverschijnsel, dus dat past wel bij deze blom. Deze kun je weghouden c.q. minimaliseren door de huid soepel te houden, dus in te smeren met whatever, als het maar vet is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door