Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1344998
Afgelopen donderdag heeft Beau voor het laatst gezwommen. Het water (een grote, diepe plas waar pas na lange tijd warm weer alg ontstaat) was aan de ene kant van het bruggetje wat bruinig van kleur, aan de andere kant, waar ik hem dus heb laten zwemmen, was het gewoon zoals altijd. Ik twijfelde wel door de bruine kleur aan de andere kant, maar ja: het was bloedheet en zwemmen is het enige wat Beau nog mag en kan, naast gewoon wandelen natuurlijk. Ook zaten er volop vissers, en zwommen de watervogels er nog gewoon lustig op los. Achteraf had ik het beter niet kunnen doen, maar ja...  :-\

Sinds donderdagavond heeft hij last van irritatie op zijn rug/nek. De huid is gek genoeg niet rood, maar wel brobbelig en hij heeft veel last van jeuk. Ik smeer er om de 4 à 5 uur Hot Spot Foam van Espree op (aids in the relief of itching and burning due to hot spots, insect bites and rashes). Dat helpt heel goed tegen de jeuk, maar we zijn nu een paar dagen verder en het wordt niet beter. Verder is hij zo gezond als een vis: eet goed, poept goed en is even vrolijk als altijd (tot de jeuk weer terugkeert).

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en wat ik kan doen om zijn huid tot rust te brengen?
Door *Natasja*
#1345376
Ja, dat is wel een goeie tip, bedankt. Ik kom daar zelf niet op omdat mijn honden eigenlijk nooit in bad hoeven  ;) Vandaag moet ik de hele dag werken, maar morgen ga ik hem even lekker wassen. Hopelijk helpt dat.
Door sandrra
#1345443
Kan het niet van een struik komen? Mazoe heeft ook ineens allemaal bobbeltjes en jeuk maar heeft niet gezwommen omdat ze haar oor kapot heeft.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1345468
kiki heeft ook bobbeltjes.. eens in het jaar komt dat ineens opzetten..
ze heeft t al eerder gehad na de osteopatie behandeling.. dat was weg.. en nu heeft ze weer hele kleintjes op en achter haar kop zitten..
ze krabt er niet echt aan.. maar als ik dat voor haar doe dan trekt ze wel met haar vel..
en ook heeft ze weer bruine vlekken op haar kop en lichaam..
dat is ook eens in t jaar zo.. die trekken weg.. om t jaar erna weer terug te komen..

(en nee.. boomer en nora hebben niet afgegeven afgelopen zaterdag)  ;D
Door *Natasja*
#1346074
Ik heb Beau net lekker gewassen buiten, met een warm sopje en speciale shampoo voor geïrriteerde huid. Vrijwel meteen toen ik begon te soppen, kwamen er allemaal bruine schilfertjes/korreltjes vanonder de haren vandaan. Ik vermoed dat dat de boosdoeners waren, want zijn huid lijkt nu meteen al niet zo brobbelig en onrustig meer. Hoewel hij het er duidelijk niet mee eens was, denk ik wel dat hij opknapt na zijn badje.

@Lizzy, de zee is inderdaad ook een goeie, die houd ik in mijn achterhoofd voor als dit niet helpt of voor een volgende keer als er zoiets is.
Door *Natasja*
#1346311
Vanochtend is zijn huid toch weer gebrobbeld en hij heeft duidelijk weer jeuk. Ik voel nu duidelijk op sommige plekken nog wat "korstjes" zitten, dus ik denk dat ik hem vandaag of morgen nog een keer was. Als het dan niet beter is, dan gaan we later deze week een keer de zee opzoeken (alleen even kijken waar honden welkom zijn overdag  ::))
Gebruikersavatar
Door Dian
#1346314
*Natasja* schreef: Vanochtend is zijn huid toch weer gebrobbeld en hij heeft duidelijk weer jeuk. Ik voel nu duidelijk op sommige plekken nog wat "korstjes" zitten, dus ik denk dat ik hem vandaag of morgen nog een keer was. Als het dan niet beter is, dan gaan we later deze week een keer de zee opzoeken (alleen even kijken waar honden welkom zijn overdag  ::))
beterschap met Beau :-* :-* Noordwijk zijn honden in elk geval de hele dag welkom
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1346522
*Natasja* schreef: Vanochtend is zijn huid toch weer gebrobbeld en hij heeft duidelijk weer jeuk. Ik voel nu duidelijk op sommige plekken nog wat "korstjes" zitten, dus ik denk dat ik hem vandaag of morgen nog een keer was. Als het dan niet beter is, dan gaan we later deze week een keer de zee opzoeken (alleen even kijken waar honden welkom zijn overdag  ::))
Boomer wil wel haar strand laten zien aan Beau hoor  :)
Door *Natasja*
#1346560
Ik heb hem net trouwens een (korte) Reiki-behandeling gegeven op zijn rug (ik vergeet steeds dat ik dat zelf ook kan sinds een half jaar ofzo  :-[). Het voelde echt heel warm aan. Wat frappant was, was dat hij het heel goed toeliet, hij bleef rustig liggen. Normaal gesproken moet Beau niet veel van mijn Reiki-behandelingen hebben, hij wil zich alleen door Miranda laten behandelen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door