Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1346338
Hallo allemaal,

Gisteravond lekker even op de bank, hoor ik in eens wel een vreemd geluid, Had de honden net een bot gegeven en dacht dan ook dat Jesse daar aan aan het kluiven was... Helaas bij een nader onderzoek bleek dat meneer had besloten dat het gips er gewoon af moest.
Dit soort dingen gebeuren altijd wanneer het niet moet, s'avonds en vooral in de meest ongemakkelijke posities..
Goed DA gebeld maar helaas die verwees ons gewoon weer door naar de Dierfaculteit... Goed net dan eindelijk gebeld mogen vanmiddag om half twee komen... nuchter dat wel.... Goed we moeten maar kijken wat de dag ons nu weer zal brengen....

Hou jullie op de hoogte...

g,r

Esther
#1346346
Nou Esther dat schiet lekker op zo  :o
Hoelang zat het er nu aan het gips nog geen week toch?

Bij Ijuba is trouwens ookmeerdere malen bloed nagekeken voor de schildklier en daar is niets uitgekomen.
Zij was sloom en woog ook 42 kg had maanden hele kale flanken en donkere plekken.
Ik ben haar op 500 gram barf gaan zetten en dan de wat magere diersoorten en na een jaar streng opletten en fietsen erbij weegt ze nu 37 kg.Ze is actiever en heeft minder lang kale plekken gehad.
Is de haaksbarf niet te vet voor haar?

Groetjes en sterkte het is zo balen als je honden wat mankeren ik weet er helaas alles van.
Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1346411
nou ik geef haar maar 350 gram, dat lijkt me zowiezo niet te veel, heb ook een tijdje smuldier gegeven en dat is wel wat vetter.
Ik denk dat ze toen ook een flinke buffer heeft op kunnen bouwen.

Ik loop normaal 2.5 uur los met mijn honden per dag. Nu nog maar 1.5 , ivm de zorg voor Jesse en alle andere toestanden die er ook nog zijn. :( En dan ook nog 's avonds een stuk fietsen  :P van een half uur met Maartje;-) langzaam aan het opbouwen, vrouwtje had het ook al een tijdje niet meer gedaan, vandaar de zadelpijn  :biggrin2:

Jesse had afgelopen vrijdag in totaal 1 hele week het gips eromheen zitten, nu gaan we vanmiddag om half 2 maar weer naar de kliniek in Utrecht;-(  Maartje even dumpen bij mijn ouders, anders gaan de buren weer klagen dat ze zo zit te gillen ::)  dus al met al nog een hele zorg...

Ben nu voor de laatste dag op mijn werk.. en durf gewoon niet te vragen of ik eerder naar huis mag.....
We zullen zien wat vandaag ons weer zal brengen....

Tis inderdaad niet alles als je beesten wat mankeren, Kinderen kun je nog wat vertellen, maar met beesten....soms zou ik willen dat ik honds sprak ! :biggrin2:
#1347475
hallo allen,

Gister moesten we om half twee kliniek in Utrecht zijn, wij waren op tijd maar door een spoedoperatie duurde alles ff wat langer...

Half vier werden we geholpen! jippie, orthopeed voetje nagekeken en gewoon weer een gipsje erom heen gedaan!

Was ff vechten en stunten maar uiteindelijk is het weer gelukt!
Trouwens een onwijs aardig vent dr Wouters, o een Rhodesian, nou loopt u dan zelf maar even mee hoor, de ervaring leert dat ze dan een stuk rustiger zijn!  ;D  Aardige vent! kan niet anders zeggen nam alle tijd voor ons, rekende niet eens het volle pond, want ach het zijn hele bijzondere slopers... en die moet je af en toe een verzetje gunnen :o hahahah goed Jes was inderdaad een stuk relaxter en ik weer blij met deze keer een  "Leuke " rekening zonder een dikke vette 100+ bedrag.....

en heel attent van de man, de dokter dan he?  ::)We hebben er een neopreen ( zo heet dat geloof ik ) fluoriserend schoentje bijgekregen om e.e.a. wat makkelijker te maken met uitlaten enz.....
:-*
Gelukkig nog maar drie weken rustig aan doen.... en dan weer verder kijken....

gr

Esther, Jesse & Maartje
Gebruikersavatar
Door essie74
#1365393
Goed Jes,

Binnen gekomen op de uithof in utrecht gelijk weer een heel leger met studenten om mijn hond heen, allemaal even goed luisteren naar het verhaal en tja dan toch maar weer ff voelen...

Het "gezwel"is nog verder geslonken, nu weet ik niet of jullie het ook weten maar een gezwel dat slinkt? Goed dan kan dus inderdaad niet dus wat betekend het dan nu concreeet..
onze Jes heeft naar alle waarschijnlijkheid een pees trauma opgelopen door de klap op zijn achterhand.

dat zorgt natuurlijk ook voor een verdikking enz maar niet een tumor dus...

Goed wij helemaal blij, inclusief de orthopeed wat een wereldwijf! echt! ze was nog blijer dan ik volgens mij~! ahhhha
Ze gaf ook wel toe dat ze het eigenlijk niet zagen zitten om een amputatie bij het toe te passen enz en dat ze echt heel blij voor ons was, maar vooral voor de hond. ook zij had al door dat het geen hond is om op drie benen verder te laten leven
( die conclusie hadden wij zelf ook al namelijk) hij is gewoon een fantastich beest zei ze... ik glom van trots toen ik naar huis ging.

bij thuis komst wel even een ontladings jankbui gehad geloof ik.

Al die tijd toch wel een soort van onzekerheid gezeten.
komt ook mede door de band die ik met Jesse heb moet ik zeggen.....
Ik heb hem ooit gekregen/ genomen toen ik moest gaan revalideren van mijn Fybro en ik het toen echt ff allemaal niet meer zag zitten dus al met al... bijzonder...

Mensen kan jullie niet vertellen hoe blij ik met dit alles was!
nu nog ff zes weken nog aan de riem en dan voorzichtig wat meer gaan belasten en dan??? ze zullen het zien.... voor nu alleen nog maar goed nieuws!!

Wel hebben ze nog in overleg om shock wave therapie toe te passen ( normaal alleen bij paarden, gezien de goede resultaten van deze therapei op de pezen wellicht voor jes ook nog wat... is iemand hier mee bekend?
#1365438
Zo wat een opluchting moet dat zijn voor jullie.
Maar hoe kan een orthopeed zo'n diagnose stellen en zelfs amputatie voorstellen terwijl het een pees trauma is???
Gelukkig valt het allemaal mee.
Hoe is het met Maartje en haar gewicht ondertussen?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
#1366359
Fynn schreef: Zo wat een opluchting moet dat zijn voor jullie.
Maar hoe kan een orthopeed zo'n diagnose stellen en zelfs amputatie voorstellen terwijl het een pees trauma is???
Gelukkig valt het allemaal mee.
Hoe is het met Maartje en haar gewicht ondertussen?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Met het gewicht van Maartje is het inmiddels beter, en dus wordt ze zo langzaam aan ook steeds hongeriger..... voor nu zitten we op de 38.5 kilootjes, dus nog maar 2 te gaan denk ik....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door