Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#1345967
Na al het gezeik op mijn werk ga ik nu met lood in mijn schoenen naar het werk; echt pure tegenzin. Nu ben ik van plan om een eigen webshop op te gaan zetten in het vers vlees gebeuren.
Nu wil ik graag weten wat jullie van onderstaand idee vinden. Schiet er maar op, alle tips, ideeen etc zijn welkom.

Ik zal dan het gros van de kvv merken gaan voeren wat neer gaat komen op rond de 15 merken. Om mij te onderscheiden willen we gaan werken met abonnementen/paketten. Vaak lopen mensen tegen het feit aan dat ze wel meerdere smaken van merk x willen voeren maar de grootverbuiksdozen een x aantal kg bevatten en dit dan weer niet kwijt kunnen of ze hebben geen auto om het te halen. Dat ondervang je daar dan mee. Ook zit de kracht van kvv in afwisseling, afwisseling, afwisseling. Ook dat ondervang je hiermee.
Verders zijn er natuurlijk legio mensen die of geen grote vriezer kwijt kunnen of dat domweg niet willen, deze mensen komen dan ook nooit in aanmerking voor grootverbruikskorting. Ik wil dan iets aanbieden waarbij de klant zich vastlegt om bijvoorbeeld 100kg af te nemen in 1,2,3,4,5, of 6 keer. Hoe vaker er bezorgt moet worden hoe hoger de bezorgkosten, maar ze betalen dan wel de grootverbruikskorting. Ook is het bedrag vaak een groot struikelblok, gespreid betalen wordt dan mogelijk maar tegen een opslagpercentage.
Uiteraard zijn afhalen, reguliere eenmalige bestellingen ook mogelijk.
Verders zal er een groot assortiment (droog)snacks gevoerd gaan worden die ook NL breed verzonden kunnen gaan worden.
Betalingen via de site, via ideal, bankoverboeking of contant bij aflevering. Alles wordt diepbevroren afgeleverd. Er zal ruimte zijn voor persoonlijk contact, met name beginners kunnen dit nog weleens nodig hebben.

Ik wil zo de mensen bereiken die zeker willen zijn van levering, die niet elke week aan het voer voor de hond hoeven te denken en die niet in weer en wind eruit hoeven op de fiets. Ook kunnen zij op deze manier diverse merken makkelijker uitproberen. Lang niet iedereen weet de weg te vinden naar BP of de diverse verkooppunten.

Ik zet dit ook in de KVV hoek.

Kortom wat vinden jullie van dit concept?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1345979
Na het een paar keer doorgelezen te hebben.
Klinkt het erg goed!

Enige wat ik me afvraag:
Wordt het niet erg ingewikkeld, met bezorgkosten en grootverbruikkosten en opslagkosten/gespreidt betalen?
Ook willen mensen volgens mij vaak meerdere merken voeren, hier is miss ook wat mee te doen qua korting boven aantal kilo's ofzo.
Noem maar wat dingen, miss kun je er wat mee.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1345980
Ik vind het idee an sich niet verkeerd, maar vraag me alleen af of je niet om gaat komen in de administratie-handelingen die aan deelleveringen en betalingen vasthangen.  :-\
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1345990
Het idee lijkt mij ook erg goed, maar ook ik vraag mij af hoe dat administratief allemaal goed en simpel te verwerken is.
En wil je landelijk gaan bezorgen of in een kleiner gebied?

En kunnen mensen ook van die grootverbruikskorting gebruik maken als ze van verschillende merken kopen, als ze maar aan de hoeveelheid kilo's komen in totaal, of begrijp ik dat verkeerd?
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op ma 24 aug 2009, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#1345991
[quote="May Linn"]
Na het een paar keer doorgelezen te hebben.
Klinkt het erg goed!

Enige wat ik me afvraag:
Wordt het niet erg ingewikkeld, met bezorgkosten en grootverbruikkosten en opslagkosten/gespreidt betalen?
Ook willen mensen volgens mij vaak meerdere merken voeren, hier is miss ook wat mee te doen qua korting boven aantal kilo's ofzo.
Noem maar wat dingen, miss kun je er wat mee.
[/quote]

Ja vaak moeten mensen even 2 keer nadenken/lezen voordat ze weten wat er nou echt bedoelt wordt. Dat is niet erg.

Ja het wordt een logistiek complex verhaal maar als je eenmaal de abonnementen binnen hebt kan je heel gericht inkopen en heb je zo minder opslagcapaciteit e.d. nodig. De grote bestellingen die in 1 keer afgehaald gaan worden zullen ook zeg 10 dagen van tevoren besteld moeten worden. Klopt als een bus; mensen willen meerdere merken er zal dan ook zeker een variatiepakket komen vermoedelijk in 2 prijsklasses. Tevens zal de mogelijkheid geboden worden om je eigen pakket samen te stellen maar daar gaat eerst een partij rekenwerk aan vooraf en wellicht komen daarvoor sjablonen. Ik had zoiets van als ik dat er allemaal bij ga zetten haken mensen af met lezen ;D vandaar alleen de eerste opzet om te kijken wbt animo e.d. ;)
Door Cindy de Wolf
#1345997
[quote="Bernie"]
Het idee lijkt mij ook erg goed, maar ook ik vraag mij af hoe dat administratief allemaal goed en simpel te verwerken is.
En wil je landelijk gaan bezorgen of in een kleiner gebied?

En kunnen mensen ook van die grootverbruikskorting gebruik maken als ze van verschillende merken kopen, als ze maar aan de hoeveelheid kilo's komen in totaal, of begrijp ik dat verkeerd?
[/quote]

In het begin alleen binnen mijn regio omdat ik eerst nieuwe schoenen aan wil hebben voordat ik oude weggooi ;) het verzenden van snacks gaat wel NL breed direct van start.

Voor je 2e vraag zie mijn vorige antwoord. Ja dus.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1346008
Dat van die variatiepakketen klikt goed, ik denkt dat daar zeker wel animo voor is.
En w.b.t. Barf erbij, ben ik dan wel benieuwd naar. of is dat een heel ander verhaal.
Door YaYa
#1346028
Denk dat het een goed idee is. Ik voer alleen cb (ivm de grootverbruikerskorting)en nu gedwongen even brokken omdat ze de cb niet meer wilden eten. Ik denk dat dit met afwisseling te voorkomen is. Ik zou graag naast cb ook bibi en haaksbarf willen geven maar ik heb niet genoeg ruimte om voor alledrie de merken een grootverbruikerskorting te krijgen waardoor ik min of meer gedwongen wordt om het bij een merk te houden.Wel denk ik dat je jezelf heel veel administratief werk op de nek haalt ivm de combi's (maar wel superidee), deelleveringen etc etc etc.
Zelf zit ik in Zierikzee dus ik neem aan dat ik er in eerste instantie buiten zou vallen en dat is dan weer jammer maar wel heel begrijpelijk dat je het eerst wilt uitproberen voordat je je er volledig instort.
Door Ziviaantje
#1346039
Het concept klinkt goed. Diverse merken en smaken zodat afwisselen makkelijker wordt.  Ik zelf koop dan weer Kivo, dan weer Lotgering, heb ook een tijdje Bibi gevoerd en ben nu weer met een ander merk bezig.... Als je alles op een en hetzelfde adres kan bestellen en het ook nog eens thuisbezorgt kan worden is dat natuurlijk wel makkelijk  ;)
Door Cindy de Wolf
#1346058
[quote="aussie"]
Het concept klinkt goed. Diverse merken en smaken zodat afwisselen makkelijker wordt.  Ik zelf koop dan weer Kivo, dan weer Lotgering, heb ook een tijdje Bibi gevoerd en ben nu weer met een ander merk bezig.... Als je alles op een en hetzelfde adres kan bestellen en het ook nog eens thuisbezorgt kan worden is dat natuurlijk wel makkelijk  ;)
[/quote]

Jij noemt nu net 2 merken op die ik niet ga voeren. Als interesse hebt in de lijst die ik wel wil gaan voeren brul je maar. Dan PB ik het je even.
Door Ziviaantje
#1346137
[quote="Cindy de Wolf"]
Jij noemt nu net 2 merken op die ik niet ga voeren. Als interesse hebt in de lijst die ik wel wil gaan voeren brul je maar. Dan PB ik het je even.
[/quote]

O, ik wissel van alles af hoor  ;) Zolang het betaalbaar is en de dames het lusten. Stuur maar een PB-tje  :) En Lotgering halen we toch altijd zelf. Is niet zo gek ver hier vandaan.
Door M.P
#1346157
mooi idee, maar ik wil een paar dingen zeggen ; heb je al gedacht hoeveel opslagplaats je nodig hebt (15 merken) veel merken , veel smaken.
bestellingen leveren, sommige producenten hebben ook niet alles op stok, kunnen soms zonder vallen, daar sta je dan dat er niet alles is.
mazout is duur , hoeveel ga je vragen voor te leveren , kun je er nog aan uit , want er is niet veel op te verdienen op kvv en barf.
opslaan lees ik tegen een prijsje , hoeveel?  dan hebben ze als je het bekijkt nog geen goeie prijs voor hun kvv.
ik doe iedere maand een actie van 10 kg van een merk en dan krijgen ze de prijs van 31 kg korting , dat is iets fijn om te doen , dan kunnen mensen met een klein vriezertje ook er van genieten.

het is een zeer dure bedoeling zoiets beginnen.

een voorbeeldje ; ik heb nu een 3000l capaciteit aan diepvriezers, voor een 5 a 6 tal merken.en wat barfspulletjes  stroom van 1300 euro naar 1900 euro.
ik moet er nog een vriezer , ik kan er nooit eentje ontdooien en schoon maken...............
verzekering , je weet nooit wat er kan gebeuren , stukken , 1000euro vlees ontdooid.    500euro per jaar kost mij dat.
boven de zoveel km moet je van de producent rijkosten betalen , nog minder verdiend.
handelspand , zoveel euro , ook al is het bij je thuis , zoniet , daar komen ze toch achter.
boekhouder , inschrijvingen , voedselagentschap , die komen ook controle uitvoeren.  er gaan er nog tegen de lamp lopen die bij hun thuis vlees zitten te verpakken en verkopen .
er zijn nog vele dingen die er zijn maar tippen is mijn sterkste kant niet.
jij hebt wel 1 voordeel , je woont in nederland neem ik aan.
succes ermee

groetjes
Door petra-amsterdam
#1346655
Ik zie dat je in Den Haag woont ...andere regio....dus dat weerhoud me ,vooralsnog, van ,n grote ''YESS'' :D
Maar ik vind het concept ,voor ons, ''de klant'' heel aantrekkelijk . Met name ook details zoals dit:
mensen willen meerdere merken er zal dan ook zeker een variatiepakket komen vermoedelijk in 2 prijsklasses.
vormen ,n prettig verschil.
Voor jouzelf lijkt het me een enorme klus maar als je het als uitdaging aandurft... go for it!
Door Alexandra
#1347069
Hallo Cindy, volgens mij wordt versvoeding steeds populairder en is er echt een markt voor.
Kijk eens bij versvoeding.nl  zij verkopen het merk BiBi en ik ben een van hun zeer tevreden klanten. Mijn hond die heel gevoelig is voor (on)gezonde voeding doet het er geweldig goed op!

Zij werken met een minimum bedrag per bestelling en de mensen betalen vantevoren en kunnen de bestelling dan de eerstvolgende zaterdag ophalen op een vaste plek tussen 13.00 en 14.00 uur, en....het werkt!

Misschien een voorbeeld voor jou, bekijk de website eens en bel ze eens op.

Succes! :)
Alexandra

[quote="Cindy de Wolf"]
Na al het gezeik op mijn werk ga ik nu met lood in mijn schoenen naar het werk; echt pure tegenzin. Nu ben ik van plan om een eigen webshop op te gaan zetten in het vers vlees gebeuren.
Nu wil ik graag weten wat jullie van onderstaand idee vinden. Schiet er maar op, alle tips, ideeen etc zijn welkom.

Ik zal dan het gros van de kvv merken gaan voeren wat neer gaat komen op rond de 15 merken. Om mij te onderscheiden willen we gaan werken met abonnementen/paketten. Vaak lopen mensen tegen het feit aan dat ze wel meerdere smaken van merk x willen voeren maar de grootverbuiksdozen een x aantal kg bevatten en dit dan weer niet kwijt kunnen of ze hebben geen auto om het te halen. Dat ondervang je daar dan mee. Ook zit de kracht van kvv in afwisseling, afwisseling, afwisseling. Ook dat ondervang je hiermee.
Verders zijn er natuurlijk legio mensen die of geen grote vriezer kwijt kunnen of dat domweg niet willen, deze mensen komen dan ook nooit in aanmerking voor grootverbruikskorting. Ik wil dan iets aanbieden waarbij de klant zich vastlegt om bijvoorbeeld 100kg af te nemen in 1,2,3,4,5, of 6 keer. Hoe vaker er bezorgt moet worden hoe hoger de bezorgkosten, maar ze betalen dan wel de grootverbruikskorting. Ook is het bedrag vaak een groot struikelblok, gespreid betalen wordt dan mogelijk maar tegen een opslagpercentage.
Uiteraard zijn afhalen, reguliere eenmalige bestellingen ook mogelijk.
Verders zal er een groot assortiment (droog)snacks gevoerd gaan worden die ook NL breed verzonden kunnen gaan worden.
Betalingen via de site, via ideal, bankoverboeking of contant bij aflevering. Alles wordt diepbevroren afgeleverd. Er zal ruimte zijn voor persoonlijk contact, met name beginners kunnen dit nog weleens nodig hebben.

Ik wil zo de mensen bereiken die zeker willen zijn van levering, die niet elke week aan het voer voor de hond hoeven te denken en die niet in weer en wind eruit hoeven op de fiets. Ook kunnen zij op deze manier diverse merken makkelijker uitproberen. Lang niet iedereen weet de weg te vinden naar BP of de diverse verkooppunten.

Ik zet dit ook in de KVV hoek.

Kortom wat vinden jullie van dit concept?

[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door