Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door GabyenACTAEONIS
#1345888
We hebben Jason nu ruim 1 jaar, en sinds die tijd doet hij niks anders dan verschrikkelijk verharen.
Andere brokken hielp niet, en nu na ruim 3 maanden barf lijkt het ook niet te verbeteren.
Schapenvet hebben we al geprobeerd, maar helaas, ook geen resultaat.
Nu krijgt hij op aanraden van mijn schoonzus biergist (maar daar zijn hier de meningen over verdeeld heb ik al gelezen.)
Zijn menu is wel wat aangepast met wat meer konijn, zalm en schaap.
Borstelen doe ik hooguit 1 keer in de week, want te vaak is ook weer niet goed las ik (en vind ik ook niet nodig bij een kortharige hond), en met een rubberen handschoen met nopjes oid.
Nu is hij gisteren in bad geweest en nu is zijn vacht heerlijk zacht en glanst hij weer (hij word na verloop van tijd dof en vettig) , maar hij blijft veel haar verliezen.
Zijn huid is nu gewoon roze, maar ik heb eerder ook wel eens gezien dat hij wat schilferig was.
Toch heeft hij niet opvallend veel jeuk of irritatie (buiten de oei ik heb opeens een kriebel!)

Nu heb ik gelezen dat zalmolie zou kunnen helpen, maar een vrouw in de dierenwinkel raadde me sulfur D6 aan.
Ze heeft het veel bij haar cockerspaniëls gebruikt en met zeer goede resultaten.

Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie nog tips of ideeën wat ik zou kunnen proberen?

Groetjes Gaby
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1345889
geen biergist geven!
1x per week een lekkere vette vismaaltijd, of visoliecaps van de Hema!
ook geef ik ze zeewier.
misschien kan een reinigingskuurtje voor jason geen kwaad, drainage compositium of chorella..
Door GabyenACTAEONIS
#1345898
vanaalst schreef: geen biergist geven!
1x per week een lekkere vette vismaaltijd, of visoliecaps van de Hema!
ook geef ik ze zeewier.
misschien kan een reinigingskuurtje voor jason geen kwaad, drainage compositium of chorella..
zeewier zat op de schapenvet blokjes maar heeft ook niet geholpen.
ik ga eens even googelen op de andere 2 die je noemde.
Door GabyenACTAEONIS
#1345916
ah oke.
Maar ik heb de andere 2 even opgezocht en dat valt uiteraard te proberen.
ik zal vanavond eens met mijn lieftallige wederhelft overleggen wat hij er van vind, want elke dag stofzuigen zijn we beide meer dan zat!
Door GabyenACTAEONIS
#1345933
Nee daar gaan we niet heen, maar ik kan het bij drogisterij de gier proberen (http://www.drogisterijdegier.nl/index.html)
Dat is een natuur-genees drogist.

edit: ze hebben:
GROENE OS Drainage comp hond/kat  50ML  € 14,95
verschillende soorten chlorella en zeewier

dus ik weet waar ik dichtbij wezen moet!
Laatst gewijzigd door GabyenACTAEONIS op ma 24 aug 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1346142
3 maanden is ook nog maar kort..
van het jaar heeft hij dan dus 9 maanden brokjes gehad.. (even de mamma melk niet meegerekend hoewel mamma ws ook brokjes kreeg)..
eerst wordt het veel erger he.. ook die vette huid herken ik heel erg van het ontgiften..
bij kiki heeft t zeker een jaar geduurd.. die heeft 2 jaar op brokjes gestaan.. maar dan wel hele vieze van de aldi bij haar vorige eigenaar..
Door GabyenACTAEONIS
#1346746
spreeuwtje schreef: 3 maanden is ook nog maar kort..
van het jaar heeft hij dan dus 9 maanden brokjes gehad.. (even de mamma melk niet meegerekend hoewel mamma ws ook brokjes kreeg)..
eerst wordt het veel erger he.. ook die vette huid herken ik heel erg van het ontgiften..
bij kiki heeft t zeker een jaar geduurd.. die heeft 2 jaar op brokjes gestaan.. maar dan wel hele vieze van de aldi bij haar vorige eigenaar..
ja en de anderhalf jaar daarvoor waarschijnlijk ook brokken bij zijn vorige eigenaar, alhoewel hij daar broodmager vandaan kwam.

Maar goed, vandaag dus chlorella gehaald, en vanavond gaan we er mee beginnen.
Ik denk dat ik zelf dan ook een "kuurtje" meepak.
Wat de dosering betreft zou hij 3x daags 1 tablet krijgen, en na een week 3x daags 2 tabletten, klopt dit?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door