Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1343297
hallo allemaal,

Door verschillende omstandigheden hadden wij het vermoeden dat het niet goed ging met de schildklier van Maartje, was 4 kilo aangekomen ipv afgevallen met dieet... :(  Dit viel ons pas op toen mevrouw begon met het openslopen van de keukenkastjes op zoek naar Voedsel...ik bedoel je bent een ridgeback of je bent het niet  :biggrin2:  Maar nu het volgende...Na de bloedtest bij de DA ben ik haar kelpasan van VSM gaan geven.
Dit doen we nu al zeker 3 maanden maar nog geen resultaat, extreem haaruitval en ze blijft sloom.... en niet geheel onbelangrijk, ik fiets me echt een slag in de rondte met haar, voer haar maar 350 gram haakse barf per dag en smorgens krijgt ze een pensstaafje als ik ga werken....

Maartje weegt nu ongeveer 41 kilo (!)  :o maar mag er 35 wegen... :-\ dus er moet daadwerkelijk wat van af.... :-\

Maar ik weet nu niet wat ik haar nog meer zou kunnen geven ???, wil nog niet naar de tabletten grijpen van de DA. :-[

Hebben jullie nog een suggestie? ::)

gr,

Esther  ( die echt kapot is na een week ziekenboeg.... :-[ ) Jesse ( lekker man die verzorging, mag zelfs op de bank liggen  :biggrin2:) & Maartje, wat nou dik! ik heb gewoon reserve voor de winter! >:(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1343405
350 gram voor een hond van 41 kg  :o :o
Ik zie het probleem van de tabletten van de dierenarts niet zo. Dat is schildklierhormoon en dat heeft ze gewoon nodig, zo te horen.
Door charmed
#1343940
De schildklierwaarde is nog goed? Wanneer is deze voor het laatst getest? Krijgt ze wel schildklierhormoon?

Als ik het goed begrijp geef je geen Thyroxine of Forthyron? Als de waarde te laag is zal ze dat toch moeten hebben. Als de waarde laag is, krijgt ze schade aan de weke delen en aan de harde delen. De weke delen zullen zich weer herstellen als de behandeling ingezet wordt. Maar de schade aan de harde delen zal blijven. Mijn oudje hebben ze het schildklierhormoon eerst niet goed kunnen instellen, die heeft nu artrose door het hele lichaam heen. Dat betekend dus dat ze dagelijks pijn heeft door de artrose. Dat wil je toch niet?
Laatst gewijzigd door charmed op za 22 aug 2009, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#1344194
Ik zou toch maar heel vlug aan de schildkliertabletten gaan. Fjurdy heeft ook een schildklierafwijking. Was ook sloom en werd veel te dik.
De tabletten doen meer goed dan kwaad hoor, je zult zien dat je hond er echt van opknapt.
Gebruikersavatar
Door essie74
#1345856
hallo allemaal,

Ik ben niet gelijk aan de tabletten gegaan omdat ik had begrepen dat zo een schildkliertest slechts een tijdelijk beeld gaf. Ik zou meerdere keren moeten testen voordat we het zeker zouden weten.

Ondertussen in de afgelopen maanden is Maartje  diverse keren aan de diarree geweest en zeker niet helemaal goed in d'r vel. In overleg met de DA dan ook besloten om er nog even met de volgende tests te wachten ivm vertekenend beeld.
Ik heb voor vrijdag een date staan met de DA en dan gaan we weer prikken en hopen dat het allemaal goed te regelen is hierna.....

Helaas door allerlei omstanigheden was e.e.a niet goed te bekijken, hoop niet dat jullie nu een heel slecht beeld van mij hebben gekregen? :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door