Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1345562
Jipje is niet fit. Wilde gistermorgen niet eten, gisteravond wel (hoewel minder gretig als normaal) en vanmorgen weer niet.
Na aandringen dan toch de helft met lange tanden opgegeten. Allemaal een pensstaafje gehad: die van Jip ligt er nog. Hoog en droog, want Jip ligt op de computertafel, voor mijn toetsenbord. Heb hem gisteren  een okugest gegeven daar knapte hij van op en vanmorgen weer een.
Hij drinkt wel.

Echt onvoorstelbaar dat Jip geen zin heeft in eten, normaal gesproken is eten een belangrijk stuk van zijn leven.

Hebben jullie tips? Ik kijk het vandaag nog aan, maar als het morgen nog zo is, dan wordt het een bezoekje aan de da.

Jip is 11.5 jaar en hartpatient.

Nel
Laatst gewijzigd door nelb op ma 05 okt 2009, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nelb
#1345573
Oww vergeten op te schrijven: gisteren diarree achtige poep. Gistemorgen heeft hij na aandringen toch nog wat gegeten en dat kwam er na 5 minuten uit.
Vandaag alleen beetje water uitgespuugd, maar het eten zit er nog in.
Koorts weet ik niet, zal straks even temp. meten.

Bouillon is een goed idee, drinken en voedingsstoffen in een.

Dank voor je reactie Ellen.
Door Nynke
#1345578
Ik hoorde wel over een virus/bacterie, maagdarm  :-X :-X :-\ :-\ was er bloed bij de ontlasting?? 


Knuff voor Jip !!!!!!!!!!!  en neem er zelf ook 1  :-*
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1345601
zou hem op de okugest houden en als ie niet eten wil, dan maar niet..
lekkere bouillon geven, en dan het vlees van de kip er als eten bij doen....
Door nelb
#1345614
Temp is een beetje onduidelijk: eerst onder temp. en nu koorts. Ligt vast aan mij.
Straks nog een keer.
Door nelb
#1345625
3de keer komt er norm temp uit, maar Jip was er nu beetje ongedurig onder.
Probeer het over een uur nog es.
Door nelb
#1345707
Net weer beetje eten (kvv)  gegeven: hij at en het zit er nog in.


Het niet zo goede nieuws is dat het toch van zijn hart kan komen en dat hij gewoon geen puf heeft om zijn eten op te eten of te verteren.
Laat staan kauwen op een pensstaafje.

Daarom voorlopig maar kleine beetjes en wat vaker te eten geven.
Door bloemetje
#1345731
Is hij benauwd dan  :-\.  Maar mijn lievelingen aten voor het einde inderdaad ook minder hoor. Maar ik hoor vaak genoeg dat het toch nog op kan knappen. Wacht het maar even af.
Als het echt moeilijk word voor hem zijn er altijd nog ceasar kuipjes en nutrigel..
Door nelb
#1345770
Nee hij is niet benauwd en heeft zo op het oog geen last van de warmte.
Zeker kan het nog opknappen,  maar als het daardoor komt dan , tsja, dan is 't wel een aankondiging ..........
Door bloemetje
#1345811
Ik moet je gelijk geven in dat laatste. Hoe erg ik het ook vind  :-\. Gelukkig is hij niet benauwd. Dat scheelt dan nog iets hè.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1346144
maar als het echt het hart is.. dan zou hij toch benauwder moeten zijn lijkt me?
dan komt er vaak ook vocht bij en gaan ze meer hoesten..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door