Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1344872
wat vinden jullie de laatste tijd van de lamsribben van herby?
ik bestel al jaren die ribben bij hem maar dit jaar is het niks voor mijn honden..
vrij kaal, knetterhard en hele dunne ribben..
heb al een nieuwe lading gekregen maar nog eigenlijk niks voor de jongens..
vinden jullie ook dat er zo'n wisselende kwaliteit is?
Door *loes*
#1344925
Ik had ze nu pas voor de tweede keer, het was er steeds niet.
Die ik nu had, heeft die als recreatie bot zegmaar de ribbetjes wat af mogen knagen, rest is in de kliko.
Loeihard  ;D
Door Borke
#1344928
Ik denk dat in zijn algemeenheid lamsribben hoe later je in het jaar komt, hoe harder ze worden.
Wanneer wordt een lam een schaap...?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1344929
Die van mij waren prima, alleen niet kakelvers.
Maar goed, in ribben zit gewoon veel variatie. Dat bleek gisteren maar weer na een bezoekje aan het IC. De vorige keer had ik hele grote dikke "jonge" geitenribben, die van gisteren waren heel dun en boterzacht.
Lamsribben kunnen van een schaap zijn van 11 maanden, maar ook van een beestje van 2 maanden. Het zijn beiden lamsribben.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1344930
Borke schreef: Ik denk dat in zijn algemeenheid lamsribben hoe later je in het jaar komt, hoe harder ze worden.
Wanneer wordt een lam een schaap...?
als ie 12 maanden is
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1344932
heb id van de week bij het ic geitenribben gehaald, die zijn prima!
maar nu voor de derde keer dit jaar en ze zijn gewoon te hard...
jaren botermalse gehad, zowel in het voorjaar, zomer als winter...
Door kojak
#1345033
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bennie
#1354631
Eerder mooi bevleesd en de laatste keer was er geen vlees op te bekennen, dat vind ik erg jammer. Heb hier verder geen  last van hard bot, ik zie wel dat Azul er wat langer over doet dan Kayla maar het wordt allemaal heel netjes vergruisd alvorens geslikt.
Door Staftime
#1359328
Ik heb eigenlijk altijd vrij harde ribben met weinig vlees eraan gehad.
Onze honden hebben er geen problemen mee, ze eten ze goed, en worden prima verteerd.
Maar goed, ze hebben met weinig dingen moeite, ik had ook eens lamsbouten en geitenvlees met bot, dat was echt heel erg hard.
Ook daar hadden ze geen problemen mee.
Door tiny
#1368879
Nah, laatste keer waren ze niet knetterhard maar ook niet echt lekker bevleesd. Ik had ook hertennekken. Nou, die waren pas knetterhard, kwam er met de wildschaar niet doorheen. Maar de hondjes wel, en ze hebben eindelijk eens een lekkere tijd liggen knagen. Laatste knokkeltje wel afgepakt en weggegooid.
Door sandrra
#1371298
Ik had er een paar tussen en die bliefte Khami niet. En toen ik Mazoe bezig zag leken ze wel kneiter hard  ???
Vanavond hebben ze ze beide wel weer met smaak gegeten.
Door wendy71
#1386486
Vorige week een lading binnengekregen, ook lamsribben.
ik moet zeggen het zag er prima uit, niet te hard volgens mij.
Nou moet ik zeggen dat mijn honden ze wel wegkrijgen hoor, alles word zo'n best gekraakt en gedaan.
Door Boez
#1388525
Borke schreef: Ik denk dat in zijn algemeenheid lamsribben hoe later je in het jaar komt, hoe harder ze worden.
Wanneer wordt een lam een schaap...?
Volgens mij niet als ie 12 maanden is, ik dacht dat een lam een schaap wordt op het moment dat ze gelammerd heeft. Je kunt dus oude beesten hebben die formeel nog steeds 'lam' zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door