Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door De Geijsjes
#1317632
Ik lees me suf maar blijf het een lastig verhaal vinden al die entingen  :-[
In het vaccinatieboekje van Gijs staat op 6 weken aangekruisd de
nrs 1 puppy-enting, 3 parvo levend, 5 HCC en 7 Para-influenza

Op 9 weken is aangekruisd dat zou moeten: parvo + weil

Nu lees ik dat er ook wel wordt geadviseerd om weil later
te doen. Wanneer kun je je hondje dan laten zwemmen? Dat is toch
pas nadat de weil nog een keer herhaald is?

Veel vragen  :-[
Door Lizzy
#1317688
Ik heb Linga inderdaad niet laten zwemmen totdat ze volledig gevaccineerd was met twee keer Lepto. Dierenartsen hier adviseren niet om later tegen Lepto te vaccineren. Maar dat wordt wel geadviseerd door DA's in de US. En ook door DA's hier in NL die zich in vaccinatie hebben verdiept. En ook Intervet is hier van op de hoogte hoor. Als een pup voor 16 weken met Lepto wordt gevaccineerd, kan dit dus immuniteitstoornissen veroorzaken.
Door De Geijsjes
#1317725
[quote="Lizzy"]
Ik heb Linga inderdaad niet laten zwemmen totdat ze volledig gevaccineerd was met twee keer Lepto. Dierenartsen hier adviseren niet om later tegen Lepto te vaccineren. Maar dat wordt wel geadviseerd door DA's in de US. En ook door DA's hier in NL die zich in vaccinatie hebben verdiept. En ook Intervet is hier van op de hoogte hoor. Als een pup voor 16 weken met Lepto wordt gevaccineerd, kan dit dus immuniteitstoornissen veroorzaken.
[/quote]Zo, dat is echt heftig!
Wel jammer hoor dat we tot 5 maanden moeten wachten totdat hij lekker
kan zwemmen  :( maar immuniteitstoornissen willen we ook niet natuulijk.
Nu op zoek naar de DA die dit allemaal apart zet, want de mijne doet het niet ...
Door De Geijsjes
#1317852
nikèdog2000 schreef: mijn da doet wat ik vraag
super man
ik hoop dat jij er ook 1 gaat vinden
Dat is idd fijn!
Het liefste heb ik een DA die ook meedenkt in het belang van de hond alleen
dan ent als het nodig is. Daar zou ik best ook wat meer voor willen betalen ;)
Ik heb enige tijd geleden de tip gekregen van iemand N'kerk die op verzoek ook
los ent, dus daar kan ik altijd naartoe ;)
Gebruikersavatar
Door Dian
#1317872
waar woon je dan? Niet in de buurt van Otterlo hè? Ik ga zelf met Rakker naar Tannetje, alleen als er iets urgents is, kom ik nog hier bij de DA.
Door De Geijsjes
#1318073
Dian schreef: waar woon je dan? Niet in de buurt van Otterlo hè? Ik ga zelf met Rakker naar Tannetje, alleen als er iets urgents is, kom ik nog hier bij de DA.
Nee, helaas niet, woon in de buurt van R'dam. Anders was het een goede tip :)
Door De Geijsjes
#1343491
Claudia N schreef: Op maandag zit tannetje in amsterdam.
Wellicht voor entingen / titteren de moeite waard?
Bedankt voor het meedenken :) maar het is toch ergens raar dat je zo'n eind moet rijden?
Ik heb er 1 in de buurt gevonden die het apart kan zetten, dus dat heb ik laten doen. Nu nog op zoek naar
iemand in de buurt die kan titeren met sneltest. :) Volgens mij heb ik er al 1 gevonden ...
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1343536
tsja, het is nog geen gangbare handeling maar gelukkig wel in opkomst  ::)

En voor die 1x per jaar trek ik er straks een middag voor uit zodat ik voor en na de file kan rijden en laat dan gelijk een check-up doen  :biggrin2:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door