Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bennie
#1343109
Zoiets?

Afbeelding

Maar ik heb ook een vraag!
Ik heb van Herby nu overigens kalfskoplvees (roze) gehad als vervanger, er zitten allemaal van die euh witte tandjes/stulpjes op (volgens mij zie je die in AHV ook altijd duidelijk zitten), kan iemand mij vertellen wat dat zijn?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1343118
dat is van de wang, meestal zie je dat met kopvlees,kimmels heet dat, op die foto lijkt wel spiervlees
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1343128
Eddy en Benjy schreef: Ik zat me eigenlijk af te vragen of je niks ziet zitten tussen het vlees van ogen en dergelijke. :-X
Neuh, die zie je niet zitten ( :biggrin2:)  het zijn gewoon stukken vlees van de zijkant van de kop en als je mazzel hebt ziet dat er ongeveer uit zoals op het plaatje van Bennie.

En als je pech hebt ziet het er zo uit : http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 548.0.html
Laatst gewijzigd door Angelique op vr 21 aug 2009, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1343328
Kopvlees gaat bij de slager normaal in de worst, en de meeste slagers stoppen geen ogen in de worst (voor zover ik weet dan  :D).
Het is spiervlees van de kop, de kop zit vol met allemaal kleine en iets grotere spieren om kaken te kunnen bewegen e.d.. Doordat eht zoveel spiertjes zijn met stukken pees (zeen) etc ertussen is het niet geschikt om als lapjes aan de man te brengen, en daarom is het ook betaalbaar.
Gebruikersavatar
Door nova
#1343342
Wegens tegenvallende kwaliteit, veeeel vet en veeeel kimmels, koop ik geebn kopvlees meer. :-\
Misschien dat jij betere kwaliteit krijgt, ik hoop t voor je
Door Benjy en Misty
#1343344
Ik heb nog niks gekocht of besteld maar ik kijk zo nu en dan eens rond wat ik zou kunnen geven. Dat teveel vet slecht is begrijp ik maar hoe zit het met die kimmels? Wat is dat precies voor iets?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door