Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1343250
Onze jongste golden retriever (4 jaar) heeft met vlagen periodes dat ze veel kwijlt en buiten alles wat groen is op wil eten. De duur van zo'n periode varieert van een uur tot twee dagen. Omdat ze veel kwijlt, gaan we ervan uit dat ze misselijk is. Van de dierenarts heeft ze al eens maagzuurremmers gekregen, maar hier reageerde haar toch al gevoelige darmpjes niet zo goed op. Bovendien denk ik dat ze haar maagzuur echt nodig heeft bij het verteren van haar vleesmaaltijden. We geven haar nu op zulke dagen Okugest (3 maal daags 1 tabletje?) van VSM. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en wat we eraan kunnen doen zodat Bloom zich minder ellendig voelt? Met het naderende najaar is het natuurlijk weer erg lastig... een hond die alle bladeren die we in een wandeling tegen komen wil verorberen. Alvast dankjewel voor het meedenken. Groet, Monique.
#1344647
Hier helpt het alleen om bij de eerste signalen meteen de mogelijkheid te geven ergens gras oid te eten. Dan is het het snelst weer over. Probeer ik Jonas daar vanaf te houden, dan duurt de aanval veel langer.
Verder heb ik geen oplossing. Hier is het zo eens per maand raak...
#1345301
'Blij' te lezen dat niet alleen Bloom hier last van heeft. Ik kan er geen regelmaat in ontdekken; zo heeft ze het bijvoorbeeld niet structureel na het eten van vetter vlees (eend / geit). Wellicht moet ik een bakje kattengras voor haar kopen voor de momenten dat ze in een 'groene bui' zit. Of zou dit kwaad kunnen? Echt super fijn al die reacties van 'lotgenoten'. Dankjewel hiervoor.
#1345345
Hier was dit bijna dagelijks toen Luna nog barfde. Ik ben haar toen als het te erg was 1 tabl. Okugest en 2 tabl. Gastronol van A.Vogel gaan geven. Toen het te erg werd ben ik overgegaan op KVV en daar zitten we nu nog in de uit probeer fase mee met waar ze wel en niet tegen kan.
#1345444
Khami heeft dit idd ook wel eens. Dan vreet ze zowat alles wat groen is en sprieterig is. En ze smakt/slikt heel erg veel.
Nadat ze dan een beetje gespuugd heeft is het weer over. Ik denk dat er dan iets niet goed gevallen is zeg maar, want ze heeft het niet altijd en na een bepaald soort eten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door