Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Petra de Jong
#134158
Hallo,

Ik wil mijn 3-jarige Maine Coon graag versvleesvoeding gaan geven. Helaas is er geen enkele dierenwinkel hier in Leeuwarden die het op voorraad heeft. Er is wel één winkel waar ik Prins TotalCare kan bestellen. Wisten jullie dat dit gemaakt wordt door de producenten van Energique? Ik had gisteren iemand van Energique aan de telefoon en die vertelde me dat. In ieder geval, ik wil Prins TotalCare in iedr geval gaan proberen. Kan iemand hier mij vertellen wat dit voer ongeveer kost en hoeveel een kat er ongeveer van eet? Mijn kat is gecastreerd, een buitenkat, 6 kilo zwaar en hij is best een vreetzak (maar absoluut niet dik). Hij krijgt altijd gewoon zoveel als hij wil.

Als je vervleesvoeding ook 'naar behoefte' geeft, kun je dat spul dan gewoon de hele dag in zijn bak laten zitten? Ik kan me voorstellen dat dat niet zo'n goed idee is met rauw vlees. Beter om dan twee keer op een dag te voeren?

Petra
Laatst gewijzigd door Petra de Jong op do 29 jul 2004, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#134217
Ja prins total care is van energique, carnibest en bibi hebben ook kattenvoer, en je zou ook wat dagen zelf iets kunnen bereiden als je je wat hebt ingelezen.
Misschien kun je bibi en carnibest bellen om te kijken of er een verkooppunt bij jou in de buurt zit.
De grote vraag is eerst......wil jouw kat vers voer eten.
Door Petra de Jong
#134261
Bibi en Carnibest kan ik hier in Leeuwarden nergens krijgen en ik heb geen auto, dus dat is geen optie (dichtsbijzijnde plaats waar ik het zou kunnen krijgen is een half uur rijden hiervandaan en er rijdt daar ook geen trein heen). Daarom zou ik voor Prins TotalCare kiezen, dat kan ik bij een dierenwinkel hier in kleine hoeveelheden bestellen. Mijn kat is doorgaans niet heel erg kieskeurig, maar aan de andere kant eet hij bijvoorbeeld gevangen muizen niet op.

Zelf maken zie ik niet zitten omdat ik vegetariër ben... Ik vind het niet zo prettig om met dooie beestjes aan de slag te gaan. In feite maakt het weinig uit of je het in onherkenbare vorm koopt of het zelf maakt, maar ik vind dat gewoon niet fijn.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#134266
Ik denk dat je de prins total care ook niet fijn gaat vinden, maar je gaat eraan wennen. De eigenaresse van dit forum is al vanaf haar 7de vegetarier en die draait nergens haar hand meer voor om, alles went.
Het probleem met katten is dat ze al die tjd voer hebben gegeten wat barstensvol zit met smaakmakers, je kunt het een beetje vergelijken met opgroeien met zeer gekruid eten en dan ineens krijg je ongekruid eten, dan ben je niet blij. Als dat het geval is dan zul je de trucendoos moeten gaan openen, maar......op deze site kun je trucs lezen die je niet gaat geloven en van sommige lig je plat van de lach, jij wilt niet geloven wat mensen zoal doen om zijne of hare koninglijke hoogheid aan het vers te krijgen ;D
Door Petra de Jong
#134285
De vorige keer dat ik van voer ben veranderd, heb ik de twee soorten gemengd en toen was het een kwestie van een paar dagen. Kan er misschien ook een beetje blikvoer doorheen doen ofzo om hem voor de gek te houden. Ik ga op zoek naar de tips die hier tot nu toe gegeven zijn voor het voor de gek houden van je kat. ;D
Door Francisca
#134662
Hier wisselden de katten ook altijd makkelijk van brok. En ook versvlees eten ze hier met smaak. Mijn katten lusten zelfs pens. :-X Ik moet wel eerlijk zeggen dat ze hier ook nog brokken eten. :-[ Suc6 met het voor de gek houden van je kat. ;D ;)
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 30 jul 2004, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Petra de Jong
#138686
Heb een adresje gevonden om versvlees voor de poes te kopen! Morgen komt ze het brengen, ik ben reuzebenieuwd of Zijne Koninklijke Hoogheid het wat vindt. Heb voor de zekerheid drie verschillende smaken besteld. ;)
Door Petra de Jong
#139192
Vandaag heb ik een bordje versvoer voor het kattenbeest neergezet. Het viel niet onmiddellijk in de smaak. ;D Heb het vermengd met wat brokjes en een beetje crème fraîche. Ik ben van plan hem voorlopig een paar dagen binnen te houden. Ik zet gewoon alleen dit neer in de hoop dat hij wel gaat eten als hij honger krijgt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door