Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#1342114
hoi. Ik ben mijn bestelling aan het maken voor lupa. Ik ga kippenekken en karkassen nemen. En ook pens. Watvoor spiervlees kan ik heb beste bestellen? Bij lupa staat er dibo bij geloof ik.  Is dat wel goed? Ook bestel ik kvv. Groetjes van hanna.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1342169
Dibo is prima vlees, wel vast in hapklare blokjes gesneden.
Ik zou spiervlees nemen die niet in je kvv voorkomt.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1342184
die in blokjes gesneden vlees(spier) vinden ze hier voor zo nu en dan wel heerlijk hoor!
verders kan je toch alle spiervlees geven, zou in het begin rustig doen met het bestellen van 'wild', vaak moeten ze daar even de smaak voor zien te pakken, althans hier wel!
Door hannabelgje
#1343930
Dit is mijn bestelling geworden:
Bibi natuurmix 1 X 1 kg
Naturis kip compleet 2 X 500 gram
Naturis rund compleet 2 X 500 gram
Naturis kip/pens compleet 2 X 500 gram
Naturis lam compleet 2 X 500 gram
Naturis eend compleet 2 X 500 gram
Haaksbarf rund 1 X 1 kg
Haaksbarf kip 1 X 1 kg
Haaksbarf zalm 1 X 1 kg
Haaksbarf lam/ kip 1 X 1 kg
Haaksbarf paard 1 X 1 kg
Lupa vleesmaaltijd compleet 500 gram 10 kg

1 kg kippennekken
1 kg kippenkarkas
1 kg kippenkarkas gemalen
1 kg kippenmaagjes
1 kg lamshart
5 kg pens blokjes los gevroren
1 kg runderkopvlees fijn
1 kg paardenvlees gemalen
1 kg eendenhart
1 kg hertenvlees
1 kg paardenvleessnippers
1 kg konijnenvleessnippers
1 kg konijnenlever met vet

Ik hoop dat het in mij vriezer past. Ik heb er eentje van 200 liter. Ik ben mijn kleine vriezer nu aan het ontdooien dus die kan ik ook nog gebruiken als het niet past.
Is het een beetje een logische bestelling?
De hondjes staan inmiddels alweer een aantal weken op kvv. Frank volledig en de pup Zoë voor 2/3 . Ik ga denk ik doordeweeks kvv blijven voeren en in het weekend wil ik gaan barfen.
Frank vindt tot nu toe alle kvv lekker, maar Zoë is een zeikerd met eten. Ze is niet zo dol op duck, wel op kipproducten. Als ik haar smuldier kip geef dan is het binnen twee seconden op. Ook rodi vindt ze goed te eten.

groetjes van Hanna
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1343939
Tja logische bestelling, das altijd mening afhankelijk natuurlijk.
Ik zou met een pup een kvv voeren met natuurlijke calciumbron. Volgens mij heeft lupa vleesmaaltijd compleet die niet (in kvv-hoekje is er topic over).
Omdat er vaak in kvv wat meer orgaan zit. zou ik met barfen in het weekend weinig orgaan toevoegen. Maar meer dingen om te kauwen voor de tanden, vleesbot dus en spiervlees wat dan weer niet in de kvv zit. Dan voeg je ook wat toe met barf in het weekend.
Zit wel heel veel afwisseling qua diersoorten in je bestelling, das altijd goed!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door