Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#1341771
Zo nog een week en dan lekker vakantie! We gaan naar Frankrijk, "Lacanau" in de buurt van Bordeaux.

Gina gaat natuurlijk mee!
Misschien hebben jullie nog tips of aanvullingen op mijn lijstje.

Ik neem mee:
*Traumeel
*groeneleem zalf
*Oor en oog drupels
*ocugest
*badedas
*prikweg van VSM
*calendula van VSM
*tekentang

De gewone algemene dingen zoals riem, voer en bak enzo neem ik natuurlijk ook mee.

Verder behandel ik haar van de week nog met Pulvex en ligt er een tablet milbemax klaar.

Mijn vriendin smste me vorige week die heeft 2 borderterriers en wandeld heel veel, nu had 1 van de hondjes zere voetzooltjes door de ondergrond en de warmte...als Gina dat zou krijgen zou ik daar dan groene leem op kunnen smeren?
Door Alba
#1341809
Ik ben net terug van een weekend Frankrijk, wij hebben Alba een Scalibor-band omgedaan omdat die ook werkt tegen die zandvliegjes en tegen teken. Eigenlijk hou ik niet van die chemische troep maar ja, liever dat dan een ziek hondje natuurlijk. Ik weet niet of de Pulvex daar ook tegen werkt?
Door Cindy de Wolf
#1341810
Wat betreft de ondergrond en zere voetzooltjes dat klopt als een bus, ze kunnen echt flink manken daardoor. Wij zijn net terug uit Frankrijk en Dusty van ons heeft daar altijd last van dus binnen 2 dagen was het prijs. Wat wij dan meenemen is vetrap/coflex en daarmee de voet intapen. Dit heeft zich gewoon bewezen. Ze kunnen ermee zwemmen, rennen kortom alles en je verliest het niet. Als je gelopen hebt afdoen en weggooien, want hergebruiken is er niet bij ;) is dus relatief duur maar mijn ervaring is dat ze schoentjes altijd verliezen. Ik heb er overigens ook honden tussenzitten die 0 last hebben van de ondergronden in Frankrijk.
Door sandrra
#1341873
Alba schreef: Ik ben net terug van een weekend Frankrijk, wij hebben Alba een Scalibor-band omgedaan omdat die ook werkt tegen die zandvliegjes en tegen teken. Eigenlijk hou ik niet van die chemische troep maar ja, liever dat dan een ziek hondje natuurlijk. Ik weet niet of de Pulvex daar ook tegen werkt?


Ja hoor  lees maar:
*Dorothea* schreef: Officieel tegen teken en vlooien.
Maar onofficieel  ;) dus ook tegen het zandvliegje (die leishmania overbrengt) en de hartwormmug.
Naar Frankrijk zou ik zeggen pulvex (of scalibor, maar ik houd niet zo van banden).
[ftp][/ftp]
Door Danny
#1341882
Ja Lizzy verband en gaasjes staan ook klaar. Die horen al bij de mensen dingen...hahah

Ja Pulves werkt ook tegen zandvliegen, ik heb hiervoor gekozen omdat ik niet van een band om haar nek hou.

Waar kan ik vetrap/coflex  halen??? Nooit van gehoord.
Normaal heeft Gina niet snel last van haar voeten hoor, laatst in Belgie en Oostenrijk ook geen last van gehad, en daar toch ook veel op verchillende ondergronden gelopen.
Door sandrra
#1341897
Danny schreef: Ja Lizzy verband en gaasjes staan ook klaar. Die horen al bij de mensen dingen...hahah

Ja Pulves werkt ook tegen zandvliegen, ik heb hiervoor gekozen omdat ik niet van een band om haar nek hou.

Waar kan ik vetrap/coflex  halen??? Nooit van gehoord.
Normaal heeft Gina niet snel last van haar voeten hoor, laatst in Belgie en Oostenrijk ook geen last van gehad, en daar toch ook veel op verchillende ondergronden gelopen.
Volgens mij is dat dat zelfklevend verband en die krijg je gewoon bij de drogist.
Door Cindy de Wolf
#1341992
Danny schreef: Waar kan ik vetrap/coflex  halen??? Nooit van gehoord.
Normaal heeft Gina niet snel last van haar voeten hoor, laatst in Belgie en Oostenrijk ook geen last van gehad, en daar toch ook veel op verchillende ondergronden gelopen.
http://www.nourritani.nl/hond_gezondheid.html#00007008 klein stukje naar beneden scrollen. Alle dierenartsen hebben het ok. Koop je het bij de drogist dan koop je de mensenvariant en die blijft niet zitten op een harige poot ;)
In Frankrijk in de bossen en zeker rondom Bordeaux is het een steenachtige bodem met heel veel keien en keitjes. Ze krijgen dus zere voetzolen door de onegale ondergrond. Bij Dusty zijn het altijd alleen haar voorpootjes nooit achter. Bij haar voorpoten steken de kussentjes ook iets uit. Dit zal wel de hoofdreden zijn. Jesse krijgt het vaak na een dag of 7 a 8 maar niet zo heel erg. Sammy, Baloe en Misty meestal helemaal niet.
Door Danny
#1342776
Ja Karin dat heb ik ook bij de mensen dingen zitten!

Ik ga nog wel even kijken voor die tape ja....
Wat ik al zei ze heeft eigenlijk nooit last van haar voeten gehad...maar ik vind het wel handig om het bij me te hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door