Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
#130063
Brokken EN versvlees gaan voor mij toch echt niet samen hoor ;)
Voor mij sowiezo nooit meer die baggerbrokken :-X
Geef of een verantwoorde brok(voor zover die bestaat)of kvv maar never, nooit gemengd.
Door Petra de Jong
#134166
"Een verantwoorde brok voorzover die bestaat."

Bestaan er goede (betere) brokken? Heb net besloten om over te schakelen op versvleesvoer, maar ik vraag me wel eens af in hoeverre er gradaties inzitten, in brokken dan. Is het allemaal troep of zijn er ook betere merken en zo ja, welke dan?
Door emmy
#134169
[quote="Truus"]
[quote="gonny"]
Boris doet het prima! dus het verse vlees zal wel zn werk doen. het is idd te duur om hem helemaal om te zetten. ik ben zo begonnen met voeren omdat ik eigenlijk niets van vers vlees afwist. Het gaat gewoon prima zo! Boris is happy, gezond, zn ontlasting is perfekt, dus waarom dan veranderen?? ???
[/quote]
Ik zou dan in ieder geval een maaltijd versvlees geven en er moet in ieder geval 8 uur tussen de brokken en het versvlees zitten.
Dat husselen lijkt mij echt niet goed. Brok blijven geven, O.K. dan, ik kan begrijpen dat het te duur is maar dan niet husselen met versvlees.
[/quote]

Sinds ik Duck geef ipv brokken (dus nooit meer brokken he), heb ik per maand 5 € meer, dus k vind dat ook niet echt een groot verschil.
Door Petra de Jong
#134172
[quote="emmy"]
Sinds ik Duck geef ipv brokken (dus nooit meer brokken he), heb ik per maand 5 € meer, dus k vind dat ook niet echt een groot verschil.
[/quote]

Hmm, ik heb uitgerekend dat ik ongeveer twee keer zo duur uitben met versvleesvoeding. :(

Ik kocht voer van Yarrah, 10 kilo voor 28,45. Daar deed ik iets minder dan een maand mee. Van Energique heb ik 600 gram per dag nodig (voor 2 honden). Da's ongeveer 2,50 per dag, dat is ongeveer 75,00 per maand! Dat is meer dan twee keer zo duur... Ik vind het dus verschrikkelijk duur (ben student), maar ik vind dat ik het er maar voor over moet hebben.
Door 202spots
#134176
[quote="Petra de Jong"]
"Een verantwoorde brok voorzover die bestaat."
Bestaan er goede (betere) brokken? [/quote]

JA!!! 't Heet BROKKEN rauwe vlees of kip ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#134179
[quote="emmy"]
[quote="Truus"]
[quote="gonny"]
Boris doet het prima! dus het verse vlees zal wel zn werk doen. het is idd te duur om hem helemaal om te zetten. ik ben zo begonnen met voeren omdat ik eigenlijk niets van vers vlees afwist. Het gaat gewoon prima zo! Boris is happy, gezond, zn ontlasting is perfekt, dus waarom dan veranderen?? ???
[/quote]
Ik zou dan in ieder geval een maaltijd versvlees geven en er moet in ieder geval 8 uur tussen de brokken en het versvlees zitten.
Dat husselen lijkt mij echt niet goed. Brok blijven geven, O.K. dan, ik kan begrijpen dat het te duur is maar dan niet husselen met versvlees.
[/quote]

Sinds ik Duck geef ipv brokken (dus nooit meer brokken he), heb ik per maand 5 € meer, dus k vind dat ook niet echt een groot verschil.
[/quote]

Iets duurder ja, maar niemand krijgt mij opnieuw zover dat ik mijn honden
(drie Duck honden) terug brokken zou gaan voeren, zelfs de DA niet... ;)
Ik heb het ook een tijdje gemengd, maar dat vond ik maar niks,
hadden ze nog meer problemen mee vond ik. :-\
Door emmy
#134181
[quote="Petra de Jong"]
[quote="emmy"]
Sinds ik Duck geef ipv brokken (dus nooit meer brokken he), heb ik per maand 5 € meer, dus k vind dat ook niet echt een groot verschil.
[/quote]

Hmm, ik heb uitgerekend dat ik ongeveer twee keer zo duur uitben met versvleesvoeding. :(

Ik kocht voer van Yarrah, 10 kilo voor 28,45. Daar deed ik iets minder dan een maand mee. Van Energique heb ik 600 gram per dag nodig (voor 2 honden). Da's ongeveer 2,50 per dag, dat is ongeveer 75,00 per maand! Dat is meer dan twee keer zo duur... Ik vind het dus verschrikkelijk duur (ben student), maar ik vind dat ik het er maar voor over moet hebben.
[/quote]

Ben ook student, maar de brok die ik kocht was blijkbaar een stuk duurder. Ik betaalde 55 € voor een zak (k weet niet juist meer hoeveel kg) en daar deed k net geen maand mee. En nu voor een maand Duck betaal k 60 €.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#134257
Ik doe met een zak brokken van 45 euro een maand op een kvv ben ik 90 euro per maand kwijt .Iedereen hier weet dat mijn situatie drastisch is veranderd en dat ik financieel in een hele diepe put val, de meest logische zet zou zijn om brokken te gaan voeren en dat is nooit een optie geweest. Ik vind dat verkeerde bezuiniging, ik bezuinig op het eten en ga het over enige tijd verdubbeld naar de da brengen. Ik bezuinig op een andere manier, ik heb het geluk een zelfslachtende slager op het dorp te hebben waardoor ik goedkoop aan veel dingen kan komen, ingewand en spiervlees en ik struin de aanbiedingen af als ik ze zie met kip, en nu barfen we drie dagen en voeren 4 dagen kvv.
Ik ga mijn kind ook niet zakjes voeren omdat het goedkoper is, dan weet ik ook dat ze er niet gezonder op wordt.
Door diana
#134452
emmy , wat een mooie dober!!!!!
p.s ik voer zeook allebij vlees
en ik ben niet zo heel veel duurder uit dan met brokken
gaf ze eerder biofood .
Door diana
#134461
sorry
die andere is ook prachtig hoor , maar omdat ik dobers heb let ik daar het eerst op .
lijkt of die tervurense herder een oog mist of is dat dd foto?
mooie grove reu hoor
lijkt een v stevinhage hahaa.
die hebben ook van die mooie reuen .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door