Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Linda & Kay
#1341346
Ik zit m'n bestelling te maken voor het IC en zag het orgaanpakket staan. Ik heb dit eigenlijk nooit gehad, maar zit nu te denken om het eens te proberen.
Kan iemand mij vertellen wat het gewicht van de lever, hart en long is? En zo'n kop..is dat echt met alles erop en eraan? Is dat niet te hard om te geven?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1341360
Kira op dit forum heeft dit net besteld.
Ik heb ze nu nog in de schuur liggen, ze komt het straks halen.
Misschien dat zij het voor je kan wegen.
Door Linda & Kay
#1341361
choopy schreef: Kira op dit forum heeft dit net besteld.
Ik heb ze nu nog in de schuur liggen, ze komt het straks halen.
Misschien dat zij het voor je kan wegen.
Oke, thanx! Hoeft niet exact hoor. Als ik maar een klein beetje weet hoeveel het is. Zo'n pakket is namelijk maar €3,- dus ik kan me niet voorstellen dat daar heel veel in zit. Ik hoor het wel, bedankt!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1341376
Ik moet zeggen dat de zakken redelijk zwaar aanvoelen, maar weet dan ook niet wat er nog meer is meebesteld. ;)
Gebruikersavatar
Door kira
#1341377
Chauffeur gaat nu vertrekken om de zakken op te halen. Ik ben rond half tien thuis en zal dan de zak openen en vervolgens hier mijn bevindingen laten weten.
Door bea
#1341449
kira schreef: Chauffeur gaat nu vertrekken om de zakken op te halen. Ik ben rond half tien thuis en zal dan de zak openen en vervolgens hier mijn bevindingen laten weten.
Hahahaha makkelijk hè zo`n chauffeur ;)
Door Happy Tail
#1341477
mag ik het al verklappen ;D :D

maar er zit in ieder geval hart, lever en long in. Dus je komt wel op zeker +3 kilo uit
ze hebben ze niet altijd met kop, maar als er een kop bijzit dan is die al in 4ren voorbereid. dus op 2 plekken al ingezaagd. Ik maak er altijd 4 porties van.

En ik zou een kop alleen geven aan een hond die verstandig met bot is, dus te hard bot zelf laat liggen, de kaken kunnen namelijk vrij hard zijn en de tanden die er natuurlijk gewoon inzitten zijn wel iets om rekening mee te houden.

dsu voor de ervaren en verstandige barf hond vind ik
Gebruikersavatar
Door kira
#1341581
Nou ik heb gekeken, het is een long, met hart en lever. In de 2 zakken die ik hier in de vriezer kon zien liggen zaten helaas geen koppen. En ik had ze eigenlijk besteld voor de koppen. Dus dat is wel jammer, ze zijn hier verzot op koppen en kan ze de laatste tijd nergens krijgen. Dus dit is gelijk een oproep, wie weet waar ik koppen kan krijgen??? Herby heeft ze al tijden niet.
Gebruikersavatar
Door kira
#1343047
Ik denk dat ik gewoon steeds pech heb, al vanaf mijn bestellingen rond januari heb ik steeds dus geen lamskoppen. Wel ter vervanging geitkop en hertenkop, maar kleine beer eet die 2 dus niet en juist voor haar wil ik die koppen hebben.
Door Marjet
#1343303
3 kilo klinkt mij als veel in de oren, maar hangt misschien van de grootte van 't dier af. Ik heb tot nu toe van het IC steeds pakketten gehad met kop (met zaagsnede zodat je zelf niet met je bijl aan de slag hoeft), lever, longen, hart. En dat laatste nog aan elkaar vast. Ik vind het een fascinerend gezicht en Luna doet een moord voor zo'n kop (ja als ze dat toch eens mocht, zelf haar kostje bij elkaar moorden  :D). Hersentjes slobbert ze er als eerste uit en daarna is ze met een halve kop een mooi poosje bezig.
Door judith1967
#1343311
Ik had toevallig oo keen orgaanpakket besteld.
Het ging mij ook meer om de kop dan om de rest.
Zal wel even een mailtje erachteraan sturen dat het met kop moet zijn.
Door Linda & Kay
#1343369
Ik heb mijn orgaanpakket ook opgehaald. Bij mij zat er wel een kop bij, maar tis wel een kleine volgens mij. Zo ziet tie er uit. Hij is door de helft gezaagd. Kan ik dit gewoon zo geven? In het pakket zat er verder een lever, long en hart aan elkaar vast bij.

Afbeelding

Kira, ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, maar je mag die van mij anders wel hebben hoor. Ik vind het er toch een beetje eng uit zien.
Laatst gewijzigd door Linda & Kay op vr 21 aug 2009, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door