Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#134104
Sinds kort schuurt Wandor na het eten met zijn hoofd tegen de bank, na een tijdje houdt hij op en heeft hij betraande ogen. Hij doet het wel vaker (bijvoorbeeld over het gras, maar dat is ook vaak voor de lol), maar vooral na het eten.. Voor zover ik kan zien heeft hij niets in zijn ogen ofzo.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen? Hij lijkt nogal gefrusteerd op het moment dat ie dat doet, maar de rest van de dag lijkt hij nergens last van te hebben.
#134122
Twee van mijn drie honden doen dit, en dan vooral de Rottie. Zij doet het altijd als ze pas gegeten heeft. Altijd met haar kop langs en tussen de kussens van de zetel, zo'n minuut of zo en dan is het over. Ze schijnt er zelfs veel plezier van te hebben, dus ik laat ze maar. (er hangen doeken over de zetels dus het kan zo geen kwaad, enne deze worden regelmatig gewassen hoor... ;))
Ik weet ook niet waarom ze het doet. Ze heeft verder ook nergens last van voor zover ik weet. Behalve dat ze gewoon een beetje prettig gestoord is... ;D ;D
#134125
Dat schuren langs de bank is volgens mij gewoon omdat ze hun bek even schoon willen maken. ;D
Die van mij gaat na het eten regelmatig naar zijn plaats om daar zijn bek af te vegen.

Dat van die tranende ogen kan zijn omdat ze misschien te fanatiek langs de bank schuren???(zo niet, dan heb ik geen idee)
#134127
essie schreef: Dat schuren langs de bank is volgens mij gewoon omdat ze hun bek even schoon willen maken. ;D
Die van mij gaat na het eten regelmatig naar zijn plaats om daar zijn bek af te vegen.

Dat van die tranende ogen kan zijn omdat ze misschien te fanatiek langs de bank schuren???(zo niet, dan heb ik geen idee)
Hier ga ik helemaal in mee. Eentje hier doet het niet alleen na het eten, maar ook na het drinken en geeft de voorkeur aan banken schone broeken enz. :D
#134132
Ja Wandor doet het dan ook wel eens langs je schone broek... Minder prettig. En langs de bank vind ik op zich niet erg hoor, we hebben er dekens over liggen die ik natuurlijk ook regelmatig in de wasmachine stop.. Maar ik was bang dat hij misschien ergens last van had, inderdaad een allergie ofzo. Maar volgens mij doet hij het alleen even na het eten.

Maar nu ik er zo over denk, misschien heeft ie eindelijk in de gaten dat we het niet fijn vinden dat ie zijn vieze bek aan onze kleding afveegt, zodat hij het nu aan de bank veegt. ;D En dan zouden die tranende ogen wel kunnen komen van het te hard wrijven...

Bedankt voor jullie reacties!!
#134134
Ik ben een keer bijna met Brutus naar de DA gerend omdat hij steeds zulke tranende ogen had. En toen viel mij uiteindelijk op dat dit altijd het geval was nadat hij een bot had liggen kluiven! Hij knijpt dan erg met zijn ogen (tijdens het kluiven). Misschien moet je eens opletten of jouw hond dat ook doet, tijdens het eten.

Bek aan de bank of mand afvegen na het eten: doet Pinkel bijna dagelijks. Vind ze volgens mij lekker!
#134152
Het ziet er niet echt uit alsof hij alleen zijn bek afveegt, maar echt zijn hele hoofd.

En als hij op zijn bot kauwt, knijpt hij inderdaad met zijn ogen, of hij doet zijn ogen een stukje dicht, maar dit is volgens mij dat ie zit te genieten van zijn bot en heel ontspannen is, tenminste zo ziet het eruit, net alsof hij bijna in slaap valt.
#134225
Lizzy schreef: Ik ben een keer bijna met Brutus naar de DA gerend omdat hij steeds zulke tranende ogen had. En toen viel mij uiteindelijk op dat dit altijd het geval was nadat hij een bot had liggen kluiven! Hij knijpt dan erg met zijn ogen (tijdens het kluiven). Misschien moet je eens opletten of jouw hond dat ook doet, tijdens het eten.
Dat gebeurt bij Binno inderdaad ook dikwijls nadat hij ergens heeft op liggen kluiven... traanoogjes... :-\
#134269
hihi, ik weet nog dat toen Freule net op het vers stond, ze na het eten in de kamer ging liggen rollen op haar rug, en maar kreunen ::) Ikke Paul bellenk, dat Freule zo raar deed na het eten. Hahahaha, ze had gewoon lekker gegeten en lag even na te genieten :-[ hahahahaahahahahaha ;D
Nu worden de twee belhamels actief als ze gegeten hebben, dan moet er gestoeid worden en achter elkaar aanrennen ;D
#134521
Hier doen onze mormels dat ook hoor. Na het kluiven van een bot of na het eten schuren ze ook met hun bek op een vloerkleed of buiten in het gras. Vooral na het eten van een bot. Ze schuiven dan naar voren met het kontje nog hoog, eerst links en dan rechts en als laatste...gaan ze rollen op hun rug :D.
Een heel ritueel ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door