Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lacota
#1339691
Zijn er hier mensen die zelf dieren (kippen, konijnen enz..) fokken en slachten voor barf?
Door ~Joke~
#1339875
Moet er niet aan denken. Met ieder dier wat hier woont en wat ik voer heb ik een band.
Door ~Joke~
#1339919
Daar ging ik ook niet vanuit. Je vroeg wie hier zelf  prooidieren fokt en slacht, ik nam aan voor eigen gebruik.
Door Presley
#1339976
Slachten doe ik wel zelf, kippen, konijnen, hazen..
Ik hou zelf ook kippen, als hobby, niet voor de slacht.
Wanneer ik kuikens zou hebben, en er hanen zouden bijzitten, dan zou ik deze haantjes wel slachten ja.
Ik krijg wel eens slachtkuikens van school of stagebedrijven.

Met slachten heb ik geen problemen, zolang ik maar geen band met het dier heb.
Dus ook als er een kip bij mij dood gaat, word deze niet aan de hond opgevoerd.
Door ulla
#1340161
Wij hebben op het moment overtollige jonge hanen, daar worden er een aantal van geslacht,t.z.t. worden die gegeten door de honden.
kippen, die uit zichzelf doodgaan worden niet gevoerd.
Door Mevroi Kruim
#1340186
Ik had een oeps-nestje krielen, natuurlijk 5 hanen en 1 hen  :P
Die zijn met hulp van Connie zelf geslacht, die hanen, en naar de beesten gegaan.
Speciaal ervoor fokken doe ik niet maar op zich vind ik het helemaal geen raar idee. Ik ben alleen geen ervaren slachter dus dat zou ik moeten leren. Maar dan weet je iig dat de dieren een goed dierwaardig leven gehad hebben en zo stressloos mogelijk gedood worden, zonder vervoer en zonder angst en ellende in een slachthuis.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1340244
heloise fokt muizen, voor haar katten. volgens mij wil ze ook gerbils gaan kweken.

als mn moeder haar kippen van de leg af zijn, is de kans groot dat die in de pan of in poet, en eventueel ot en sien, zouden belanden. ze worden er niet expliciet voor gefokt.
Door Too
#1340276
Xada is , noodgedwongen want in Portugal is Barf niet gebruikelijk en veel is heel kostbaar of niet aan te komen,
gestart met t 'produceren' van Barf..
voor zo ver ik weet : kip ,parelhoen of kwartel en konijn

En eigenlijk ben ik stiekem heel benieuwd hoe t gaat, ws moet t allemaal nog een beetje groter groeien maar toch....
Door lacota
#1340555
bedankt voor jullie reacties. Vriezen jullie het eerst in (parasieten), of is dat niet belangrijk?
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1340740
Ik ben me momenteel aan het verdiepen in het zelf fokken van kleurmuizen en veelteepelmuizen.
En denk er echt aan om het te gaan doen
Door lacota
#1340771
net wat al eerder is aangegeven, als je zelf slacht, weet je dat deze dieren het goed heeft gehad en wat hij te eten heeft gehad...
Door Alba
#1341798
Ik heb het er wel eens over gehad al met mijn vriend, als wij de ruimte zouden hebben zou ik graag kippen, kwartels en parelhoenders houden. Overschot daarvan zou ik met alle plezier opvoeren aan mijn hond, zeker als je ze goed verzorgt/ontwormt etc weet je precies wat je voert. Daar zou ik me dan ook weer extra over gaan inlezen natuurlijk.
Maar het slachten zou ik zelf niet willen/kunnen, als ze eenmaal dood zijn voer ik ze zo op maar zelf doodmaken vind ik moeilijk. Tuttig eigenlijk maar ja... gelukkig heb ik een vriend die het wel zou kunnen. Dus ooit, als we de ruimte hebben....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door