Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1340499
Zoals eerder deze week op dit forum voorgesteld, eten onze golden retrievers sinds kort vers vlees. Een combinatie van vijf dagen KVV (hoofdzakelijk Haaks Barf) en twee dagen BARF. Eén van deze twee dagen staat er pens op het menu aangevuld met een scheutje yoghurt. De andere dag kippennekken of eendennekken, spiervlees en orgaanvlees. Over dit laatste twijfel ik echter een beetje. Als ze al KVV krijgen en dan ook nog een dag pens, moet ik dan nog wel orgaan bijvoeren op de zevende dag van de week? Als dit niet hoeft / moet, hoe kan ik dan het beste de 600 gram die ze per hond per dag krijgen verdelen over vleesbot en spiervlees? Ik zie uit naar jullie advies, waarvoor bij voorbaat dank. Groet, Monique.
#1340561
Ik weet niet hoeveel orgaan er in haaksbarf zit?
Maar in principe krijgen ze met kvv genoeg orgaan binnen. en als je dan 1 dag pens voert.
Zou je andere dag idd vleesbot en spiervlees kunnen voeren. liefst van een soort die niet in de kvv zit, dan voeg ook wat toe.
Wat betreft percentages is dat niet zo belangrijk omdat ze grotendeels al compleet eten.
Je zou ook bv wat groente kunnen voeren in die 2 dagen.
#1341149
Zelf heb ik dat ook een tijdje gedaan, 5 dagen kvv en 2 dagen Barf, toen ik ermee startte (met barfen).
Zelf zou ik geen orgaan geven, dat zit al ruim voldoende in de kvv.
Ik zou liever gevogelte geven, alle kleine gevogelte is geschikt: kip, eend, patrijs, parelhoen, fazant.
Dat zijn allemaal prima beginnersbotten.
Daarna zou je ook konijn en haas kunnen geven.
Daarbij kan je dan spiervlees geven van rund, lam, paard.
Hte is overigens niet slecht om een dag orgaan te geven, maar verhoudingsgewijs krijgt de hond daar dan erg veel van binnen en als het een hond met gevoelige darmen is, dan kan je dat te dunne ontlasting opleveren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door