Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jaje
#1339080
Hallo allemaal,

Een hele tijd geleden heb ik mij al eens voor gesteld als "alleen lezer".
Nu vond het tijd worden om mee te gaan doen en daarom wil ik jullie mijn menu voorleggen

Ik voer twee maal per week KVV omdat mijn partner zo af en toe ook mijn hondjes voert en het barfvoer niet goed aandurft.
Ik heb vier honden en het menu is voor allemaal hetzelfde, alleen de hoeveelheid verschilt omdat ze in gewicht verschillen.
Dit voorbeeld is voor een Franse bulldog van 15 kilo
De hoeveelheden heb ik uit het verhaal van Lizzy, dat ik in de bibliotheek vond "BARF combineren met KVV"
50% vleesbot,
20% spiervlees
15% groenten mix
15% orgaanvlees

Ik voer een maal per dag.
Mijn groentemix bestaat nu uit: wortel, witlof, rode kool, bosje peterselie, bosje selderij, spercie bonen (uit pot), broccoli, sla, wat spinazie en knoflook.
Het orgaanvlees maal ik door de groentenmix heen omdat mijn honden de groentenmix anders niet willen eten.
Deze keer heb ik alleen kippen levertjes en runderhart gebruikt.
Ik heb begrepen dat er dus teveel lever inzit nu?
Het menu is gebaseerd op wat ik heb en waar ik dus aan kan komen.

Maandag;

200gr haaskarkas
80 gr haasafsnijsels
60 gr groentemix
60 gr orgaan

Dinsdag;

200gr geitenrib
80 gr geitensnippers
60 gr groentenmix
60 gr orgaan

Woensdag;

KVV ik wissel Duck, Carnibest, Bibi en Haaksbarf af.

Donderdag;

200 gr eendennek
80 gr zalmsnippers
60 gr groentemix
60 gr orgaan

Vrijdag;

200 gr parelhoenkarkas
80 gr paardensnippers
60 gr groentenmix
60 gr orgaan

Zaterdeag;

200 gr konijnenkop/karkas
80 gr kalfssnippers
60 gr groentenmix
60 gr orgaan

Zondag;

KVV

Tussendoortjes geef ik ook wel in de vorm van; Huttekasse, Yoghurt, noten, rijst of pasta, honing, fruit, wat Olijfolie, Teunisbloemolieop aanraden van een Orthopeet voor een van de Bullen die een lichte vorm van Reuma heeft.


Nu ik toch post, wil ik jullie graag eens bedanken voor alle info die hier zo vrij beschikbaar is.

Groeten,
Thea
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1339089
Menu ziet er heel gevarieerd uit!
Zou behalve hart en lever ook pens en nier toevoegen aan je orgaanmix.
3% lever voeren is voldoende, rest kun je dan aanvullen met andere orgaan.
Door Lizzy
#1339647
Ik zou me niet te druk maken over het orgaanvlees, daar je maar 2 keer per week KVV voert. Haaks gebruikt ook niet zoveel orgaan. De rest volgens mij meer. Je zou in plaats van 15% orgaanvlees wel 10% kunnen gaan voeren.

Je menu ziet er goed uit hoor!
Door Jaje
#1340328
Dank voor de reactie May -Linn en Lizzy.

Het ziet er miss. een beetje geknutseld uit omdat alle onderdelen in elke maaltijd zitten maar mijn bullen hebben aan de 200 gr vleesbot toch letterlijk een hele kluif.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door