Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1339172
Vandaag weer met Eddy naar de DA geweest vanwege zijn vele hotspots die maar niet willen genezen en eigenlijk alleen maar erop achteruit gaan bij zijn poten en elleboog. Eddy werd onderzocht op de aanwezigheid van parasieten en dergelijke maar deze waren gelukkig niet aanwezig. De oorzaak is zijn afweersysteem dat helemaal weg is. De DA vroeg terloops nog even naar de voeding van Eddy en ik vertelde hem dat hij KVV en BARF krijgt. Van hem kreeg ik een zakje brokken mee naar huis wat beter voor Eddy zou zijn. Ik was te verontwaardigd om nog te reageren want wat geniet Eddy van zijn maaltijdje (niet dat hij dat van tevoren niet deed) en wat is nou gezonder dan BARF. Volgens mij is onze DA toch niet erg ingesteld op BARF.

Buiten het zakje brokken kreeg Eddy nog eens 4 soorten medicijnen, 2 soorten zalf (voor de natte en droge wonden) en schampoo mee.
Door charmed
#1339178
Wat erg voor Eddy. Terug naar brok dat wilde een dierenarts ook met 1 van mijn honden. Toen ben ik flink even boos geweest, dat ik dat nooit meer zou doen. Ik heb zoveel wondertjes bij mijn honden gezien, dat ik dat echt niet meer terug ga naar brok. Sommige dierenartsen weten niet beter, en sommige willen niet beter weten :( 

Sterkte voor Eddy
Door tt-tjes
#1339182
Ik zou lekker op barf blijven en die brokken laten voor wat ze zijn. Je kunt proberen om zijn weerstand weer op te krikken met bijv. weerstand compositum van de groene os.
Ik ben daar zeer tevreden over.
Sterkte met Eddy.
Door Mevroi Kruim
#1339192
Hoe weet die da dat zijn afweersysteem helemaal weg is? Heeft hij dat onderzocht?
En wat doet hij daar dan aan? Wat zou er in die brok moeten zitten waar het afweersysteem beter van wordt?
Door Greece
#1339335
tt-tjes schreef: Ik zou lekker op barf blijven en die brokken laten voor wat ze zijn. Je kunt proberen om zijn weerstand weer op te krikken met bijv. weerstand compositum van de groene os.
Ik ben daar zeer tevreden over.
Sterkte met Eddy.
Of Cat's claw of echinea forte om de weerstand op te krikken.
Door cairodyn
#1339439
Ik zou mijn honden denk ik ook niet snel terug zetten op brokken (ook niet omdat ze dan helemaal niet meer eten volgens mij)

Echter heb ik een vriendin met een golden retriever die zo'n beetje alles heeft wat je maar kan bedenken qua allergieen. Altijd vlees gegeten nooit iets anders. Alles al geprobeerd echt de hele santekraam van allerlei soorten vlees. 1 voor 1 en niets reageerde ze goed op. Altijd jeuk en de laatste maanden ook niet meer zindelijk zijn qua ontlasting. Echt radeloos was mijn vriendin. Voor deze golden echt op een gegeven moment zover dat er weinig anders meer op zat dan haar voor haar eigen bestwil te laten inslapen.
DA stelde als laatste redmiddel voor om met Metrazol over te stappen op hypoallergene brokken van hills. En wonder boven wonder is de ontlasting nog nooit zo goed geweest en ze ziet er stukken beter uit. Is weer zindelijk, geen metrazol meer. Wel nog jeuk maar stukken minder. Verklaar het maar schijnbaar kon het lichaam van deze hond vlees niet aan of zo maar nu gaat het dus stukken beter met haar.
Dus ja als echt niets meer werkt.......
Gebruikersavatar
Door nova
#1339595
Hoe lang heb je brok gevoerd en hoelang geef je nu barf?

Kunnen het geen ontgiftingsverschijnselen zijn, die heb ik hier ook flink gehad in die tijd.
W. de L, holistisch Da , gaf mij aan dat je een maand ontgiften moet rekenen voor elk jaar dat een hond brokken heeft gegeten.
Lekker vers blijven voeren, en de DA zijn handel aan anderen laten slijten.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1339611
Ahjee dat zit je niet mee, iig beterschap met Eddy!
Is hij niet ergens allergisch voor? is dat weleens onderzocht?
Gebruikersavatar
Door Dian
#1339623
je geeft nu vers sinds half juni?? Zou het dan niet met ontgiften te maken kunnen hebben??

heel veel beterschap voor Eddy :-*
Door Lizzy
#1339646
cairodyn schreef: Ik zou mijn honden denk ik ook niet snel terug zetten op brokken (ook niet omdat ze dan helemaal niet meer eten volgens mij)

Echter heb ik een vriendin met een golden retriever die zo'n beetje alles heeft wat je maar kan bedenken qua allergieen. Altijd vlees gegeten nooit iets anders. Alles al geprobeerd echt de hele santekraam van allerlei soorten vlees. 1 voor 1 en niets reageerde ze goed op. Altijd jeuk en de laatste maanden ook niet meer zindelijk zijn qua ontlasting. Echt radeloos was mijn vriendin. Voor deze golden echt op een gegeven moment zover dat er weinig anders meer op zat dan haar voor haar eigen bestwil te laten inslapen.
DA stelde als laatste redmiddel voor om met Metrazol over te stappen op hypoallergene brokken van hills. En wonder boven wonder is de ontlasting nog nooit zo goed geweest en ze ziet er stukken beter uit. Is weer zindelijk, geen metrazol meer. Wel nog jeuk maar stukken minder. Verklaar het maar schijnbaar kon het lichaam van deze hond vlees niet aan of zo maar nu gaat het dus stukken beter met haar.
Dus ja als echt niets meer werkt.......
Ja, een heel enkel keertje zijn er honden die niet tegen vers/rauw kunnen. Ik vermoed dat deze Golden Retriever niet dezelfde is als die ik ken, maar ik ken er dus ook 1. In totaal weet ik het nu van een hond of 5. En daar zou in ieder geval nooooooit mee gefokt mogen worden. En van deze hond weten ze het. Maar hoeveel honden staan er op brokken, weet je zoiets niet van en worden wel gebruikt in de fokkerij? Da's enorm goed voor de degeneratie van het ras..............
Door Benjy en Misty
#1339668
Eddy heeft 8 jaar op brokken gestaan en is altijd zo gezond als een vis geweest. Nooit is hij ziek geweest in al die jaren. De ellende, zorgen en verdriet begonnen in november 2008 met een, in eerste instantie, wat leek onschuldig hoestje. Om een lang verhaal kort te maken werd het hoestje van kwaad tot erger en Eddy leek uiteindelijk te herstellen met een permanente dosis Prednison en Ventolin (luchtwegverwijder) Een dikke 2 maanden geleden ben ik begonnen met KVV en BARF. Na 2 weken kreeg Eddy zijn eerste hotspot en binnen een week zat zijn hele lichaam onder. De hotspots willen maar niet genezen, zeker zijn achterpoten en elleboog niet. Ze zijn helemaal open en zitten vol met pus. Ook Eddy zijn kortademigheid is weer toegenomen, ook op de koele dagen hijgt Eddy de hele dag en nacht door.
Mevroi Kruim schreef: Hoe weet die da dat zijn afweersysteem helemaal weg is? Heeft hij dat onderzocht?
En wat doet hij daar dan aan? Wat zou er in die brok moeten zitten waar het afweersysteem beter van wordt?
Eddy is meerdere malen op alles onderzocht. Geen allergie of schildklierproblemen en dergelijke. De uitslag op kanker was nog net binnen de toegestane grens. Zijn immuunsysteem is helemaal verdwenen. Eddy krijgt medicijnen die zijn weerstand zouden moeten verhogen maar het is afwachten of het aanslaat. De brokken die ik heb meegekregen heb ik nog eens zitten te bestuderen. Het zijn brokken van het merk Eukanuba waar ik al helemaal geen fan van ben. Het voer is Dermatosis FP voor honden. De ingrediënten vind ik niet echt geweldig; aardappel, haringmeel, meerval, dierlijk vet, bietenpulp, gehydroliseerd viseiwit en gebruikelijke troep om te conserveren en dergelijke. Geen idee wat er in dit voer zit wat zijn huid zou herstellen.
cairodyn schreef: Ik zou mijn honden denk ik ook niet snel terug zetten op brokken (ook niet omdat ze dan helemaal niet meer eten volgens mij)

Echter heb ik een vriendin met een golden retriever die zo'n beetje alles heeft wat je maar kan bedenken qua allergieen. Altijd vlees gegeten nooit iets anders. Alles al geprobeerd echt de hele santekraam van allerlei soorten vlees. 1 voor 1 en niets reageerde ze goed op. Altijd jeuk en de laatste maanden ook niet meer zindelijk zijn qua ontlasting. Echt radeloos was mijn vriendin. Voor deze golden echt op een gegeven moment zover dat er weinig anders meer op zat dan haar voor haar eigen bestwil te laten inslapen.
DA stelde als laatste redmiddel voor om met Metrazol over te stappen op hypoallergene brokken van hills. En wonder boven wonder is de ontlasting nog nooit zo goed geweest en ze ziet er stukken beter uit. Is weer zindelijk, geen metrazol meer. Wel nog jeuk maar stukken minder. Verklaar het maar schijnbaar kon het lichaam van deze hond vlees niet aan of zo maar nu gaat het dus stukken beter met haar.
Dus ja als echt niets meer werkt.......
Om heel eerlijk te zijn hebben we hier ook al meerdere keren overwogen of we Eddy nog wel zo mogen laten lijden. Niet alleen vanwege zijn huid maar ook zijn ademhaling. Wanneer Eddy benauwd is kun je soms duidelijk de angst in zijn ogen aflezen en zoekt hij steun. Bovenstaande citaat geeft me dan ook weer wat hoop.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij vermelden dat ik het voer gratis mee heb gekregen omdat ik liet weten niet terug te willen naar brok.
Laatst gewijzigd door Benjy en Misty op di 18 aug 2009, 08:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandrra
#1339689
Ik zou m gewoon lekker op vers laten staan en laten genieten van zijn eten dan die troep er weer voeren.
Wat weerstand verhogende middelen geven.
Eddy heeft een hoop troep de laatste maanden in zijn lijf gehad dus het lijkt mij logisch dat hij daar nu zo op reageert.
Wel triest natuurlijk voor m.

Sterkte met m.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1339694
Jeetje wat een vervelende toestand  :( Krijgt hij nu nog steeds prednison? Ik heb nu al van meerdere mensen vernomen dat honden daar hijgerig van worden, hoe het precies komt weet ik niet. In geval van luchtwegproblemen zoals bronchitis (ik neem aan dat hij chronische bronchitis heeft?), zou je beter een masker kunnen gebruiken met een puffer. Voordeel hiervan is dat de cortico's alleen in de longen komen. Door langdurig gebruik van cortico's wordt het immuunsysteem onderdrukt, wat de hotspots zou verklaren.
Ik vind dat nogal een vage kreet, dat z'n immuunsysteem helemaal is verdwenen. Hoe is dat vastgesteld? Is er een beenmergbiopt genomen?
Door Benjy en Misty
#1339696
SandRRa schreef: Ik zou m gewoon lekker op vers laten staan en laten genieten van zijn eten dan die troep er weer voeren.
Wat weerstand verhogende middelen geven.
Eddy heeft een hoop troep de laatste maanden in zijn lijf gehad dus het lijkt mij logisch dat hij daar nu zo op reageert.
Wel triest natuurlijk voor m.

Sterkte met m.
Het klopt wel dat Eddy al een hoop troep heeft binnen gekregen de laatste tijd maar deze troep heeft zijn leven ook een paar maanden sterk verbetert. Ik merk ook dat wanneer ik het afbouw dat het met Eddy nog slechter gaat en dat wil ik hem echt niet aandoen! Een masker om pufjes toe te dienen is voor Eddy geen optie. Ten eerste heeft dit echt niet hetzelfde resultaat en te tweede is Eddy een extreem gevoelige hond. Mensen die Eddy niet persoonlijk kennen hebben er geen idee van hoe extreem gevoelig hij is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door